Motoru direk şebekeye bağlamak

xbreak

Üye
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
37
Merhabalar elimde 1.1kW 3 fazlı bir motor var.
Bunu pako şalterle çalıştırıp durduracağım.
Şebekeyi direk pako şaltere pako şalteri de motora bağlayıp pako üzerinden start stop yapsak bi sakıncası olur mu motora?
Motor gunluk 10-12 saat çalışacak??
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
en azindan bir koruyucu takmaniz iyi olacaktir. motora uygun secilmis pako oncesi sigorta sonrasi termik.
 
Termik varken sigorta neden kullanacağız ki?
Zaten Termiklerde mesela 2,5-4A bu termik 4 amperi geçtiğinde sistemi kesmez mi? sigorta için ek bir maliyet olmaz mı.
Sadece termik kullansak yeterli mi kontaktör de gerekli mi?

Ya da sadece Motor Koruma mı kullansak?
 
Termik motoru korur, Sigortada hattı korur. bu yüzden taksan iyi olur.
 
Termık + sigorta yerıne, "motor koruma şalteri" takarsanız, aynı fıata gelır. Zaten dırek pako kullanmak istediğine göre, kontaktör kullanmıyacaksın vede termık röle kullanamazsın. Motor koruma şalteri kullandıgında, istersen pako şalterede gerek yok. Tabi, pano elektriğini yakın bir yerden kesme ımkanın olmalı.
 
Olası bir kısadevrede termik açana kadar motorun anası ağlar, manyetik koruma yani sigorta olmazsa olmaz. Her elemanın bir görevi bir çalışma mantığı bir silsilesi vardır, bunu koymasam buda olmasa diye birşey yok patlıcan koymasam imambayıldı olur mu? olmaz kardeşim olmaaaaz.
 
Arkadaşlar güzel açıklamış. Sigorta + termik gerekir. Ayrıca ben ek olarak bir acil stop kullanılması taraftarıyım. Allah korusun olası bir aksilikte siz gidip şalteri kapatana kadar geçen süre birçok şey için çok geç olabilir.
 
Arkadaşlar güzel açıklamış. Sigorta + termik gerekir. Ayrıca ben ek olarak bir acil stop kullanılması taraftarıyım. Allah korusun olası bir aksilikte siz gidip şalteri kapatana kadar geçen süre birçok şey için çok geç olabilir.

Arkadaşlar; soruyu tam okumadan devreye bir sürü eleman, koruyucu(!) bağlıyorsunuz. Soruda arkadaş "...pako şalter ile çalıştıracağım, motoru nasıl korurum..?" diyor.
Bir kere [Sigorta+Pako Şalter+Termik] üçlüsü motoru tam korumaz, neden..? termik devrede ne işe yarayacak..? Termiğin 95-96 kumanda uçlarını nereye bağlamayı düşünüyorsun..? Her hangi bir aşırı akım çekiminde termik devrede neyi açacak..? Termik, kontaktörle kullanılırsa uygun olur. Çalışma prensipleri gereği kontaktör olmayan devreye termikte, (acil stop) butonda bağlanamaz.
@YaşlıUzman 'a kulak verin, dediği doğru. [3 kutuplu sigorta+Motor koruma şalteri] uygun bir kombinasyon bence de... Motor koruma şalteri hem pako şalter hem de termiğin görevini görür.
 
Son düzenleme:
Termik röle pako şalter ile de görevini yerine getirir, termikte A(otomatik) ve H(Manuel) ayarı vardır röleyi manuel ayara getirirseniz arıza durumunda termik açar ve siz termiğe müdahale edene kadar devreyi açık tutar(Tek kutuplu pako + Kontaktörlü devre). Ancak, Sn Digitalistin önerdiği gibi motor koruma rölesi kullanmak en doğru ve en ekonomik çözümdür sigorta-termik ikilisinden çok daha fazla koruma parametresine sahip olup ekonomiktir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,083
Mesajlar
923,103
Kullanıcılar
451,378
Son üye
CalborBenjamin

Yeni konular

Geri
Üst