Nötr de faz fazda nötr gözükmesi

Katılım
22 Tem 2024
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
41
Dostlar selamun aleyküm. Dalgıç pompa arızası için bir fabrikaya gittim. Fazda da nötrde de kontrol kaleminin yandığını söylediler. Hemen nötr kopması olduğunu düşündüm Dağıtım panosuna baktım orada da aynı. Sırasıyla adp ve trafo panosuna baktım orada da sorun aynı.
R-S fazı kahve ve gride yanıyor T fazı mavide (nötrde) yanıyor ancak siyah kabloda kontrol kalemi yanmıyor.
Trafonun yıldız noktasında kopukluk olduğunu düşündüm fabrikayı durdurdum trafo adp şalterini indirdim siyaha faz maviye nötr geldi. Ölçü aletiyle kontrol ettim RST üç faz 380 faz nötr arası gerilim 220 volt yani sorun yok. Ancak şalteri kaldırdığımda yine fazlar arası ve faz nötr arası gerilim stabil ancak kontrol kalemiyle bakınca faz siyah renkten mavi renke atlıyor.
Madem şalteri kapatınca düzeliyor deyip sorunlu bölgeyi aramaya başladım. Tüm DP ana şalterlerini kapatıp tek tek kontrol ettim. Kompanzasyon şalterini kaldırınca bu durum yaşanıyor. İlginçtir yeni bişe görüyorum deyip arızalı kondanstör mü yapar şönt reaktörü mü yapar diye tüm yük ayırıcıları ve reaktif kontrol rolesinin şalterlerini indirdim tek tek açıp sorunu görmek için. İlginçtir yine kompanzasyon şalterini kaldırınca durum aynı. Şalterden başka devrede hiçbir kesici aktif olmamasına rağmen bu yaşanıyor. Şalter böyle bişe yapar mı? Değişim maliyetli olduğu için gözden kaçırdığım birşey var mıdır boşuna şalteri değiştirmeyelim diye fikrinizi almak istedim
 
Çözüm
Suçlu bulundu üstadım. Gövde teması dediğiniz gibi.
Evet, beklediğim sonuç buydu. Ölçüm yaparak mı, gözle kontrolle mi, bağlantıları sökerek mi, nasıl buldunuz kabloda sorun olduğunu, o detayı da belirtseniz güzel olur.

Böyle bir devre kapasitif etki gösterir mi?
Evet kapasitif toprak akımı akarak kapasitif çalışmasına neden olur.

sorunu ararken parafudurun bıçaklı sigortalarının atık olduğunu farkettim. Yıldırım diye düşündüm ama bundan kaynaklı olabilir mi?
Gerilim yükselmesi olduğunu ve bunun bu faz-toprak arızası sonucu olabileceğini düşünüyorum.
Suçlu bulundu üstadım. Gövde teması dediğiniz gibi. Şalterin atmaması ilginç olduğu kadar anlaşılır bir durum çünkü oksit var. Yalnız kafama takılan birşey var. Öncesinde reaktör sürücüsü daha gürültülü çalışıyordu şuan sesi azaldı. Böyle bir devre kapasitif etki gösterir mi? İkinci sorum da şu sorunu ararken parafudurun bıçaklı sigortalarının atık olduğunu farkettim. Yıldırım diye düşündüm ama bundan kaynaklı olabilir mi? Üç Sigorta da atık
 

Ekli dosyalar

  • d1fa6479-059c-4d3a-9074-4b59e305d568.jpeg
    140 KB · Görüntüleme: 26
Suçlu bulundu üstadım. Gövde teması dediğiniz gibi.
Evet, beklediğim sonuç buydu. Ölçüm yaparak mı, gözle kontrolle mi, bağlantıları sökerek mi, nasıl buldunuz kabloda sorun olduğunu, o detayı da belirtseniz güzel olur.

Böyle bir devre kapasitif etki gösterir mi?
Evet kapasitif toprak akımı akarak kapasitif çalışmasına neden olur.

sorunu ararken parafudurun bıçaklı sigortalarının atık olduğunu farkettim. Yıldırım diye düşündüm ama bundan kaynaklı olabilir mi?
Gerilim yükselmesi olduğunu ve bunun bu faz-toprak arızası sonucu olabileceğini düşünüyorum.
 
Çözüm
Gerilim yükselmesi olduğunu ve bunun bu faz-toprak arızası sonucu olabileceğini düşünüyorum.
3 faz da atmış yalnız üstadım.

Evet, beklediğim sonuç buydu. Ölçüm yaparak mı, gözle kontrolle mi, bağlantıları sökerek mi, nasıl buldunuz kabloda sorun olduğunu, o detayı da belirtseniz güzel olur.
Kompaktan kabloları söktüm şalterde atlama olmadı. Söktüğüm kablolarla faz arasındaki gerilimlere baktım 2 kabloda da 160 V değer okudum. Kabloları baradan da söktüm barada değer sıfır kablolarda yine aynı değeri okudum. Kabloyu takip ettim ekteki görüntüde buldum. Gri kabloda da devre var ama kahverengi temiz.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4771.jpeg
    214.6 KB · Görüntüleme: 18
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…