Çalıştığı iş yerine faydalı olamazlar.hadi o bakkallık yapıyor, benim dediklerim mesleklerinde çalışıyordu.
eğer ders alacaksam düşmanım bile olsa eyvallah derim, çünkü dostum dediğim o dersi bana vermiyor. saygı duymak bir erdemdir. düşmanın olsa bileBeyinlerimiz savaşsın isterdim ama görüyorum ki siz silahsızsınız bayım... Franz Kafka. bu sözü çok severim söyleyen bizim atamız olsa daha da çok sevecektim.
Aynen katılıyorum.. Haberlerde, kuryelik yapan inşaat müh. çocukları, işsiz üniversite mezunlarını , kalacak yer bulamayan üniversite öğrencilerini… görüyoruz. Herkes üniversite bitirip buluş yapacak filan tarzı hayali görüşlere katılmıyorum. Şuan kuaförler, çırak bulamadığını söylüyor, bu iş çıraklıktan öğreniliyormuş ama herkes üniversite bitirip işsiz kalmak istediğinden malesef durumlar böyle.. Üniversiteler de eskiden daha önemliydi, şimdi her şehirde en az bir üniversite açılması hiç iyi olmadı bence.. Noldu sonuçta neyimiz oldu ? Teknoloji de uçtuk mu ? Güney Kore yi mi yakaladık ? Bütün dünyada kapışılan bir telefon mu yaptık ? Herkesin sipariş için kuyruğa girdiği elektrikli araba mı yaptık ? En azından devlet dairelerinde kullanılan ve yerli yazılımcıları teşvik edecek milli pc işletim sistemi mi yaptık ? Ama bir işi iyi yapıyoruz , şov yapma işi , teknofest… her kanalda bas haberi, ver mehteri , bas haberi ver duyguyu.. Noldu, bol miktarda işsiz üniversite mezunu çocuklarımız oldu.. Bu konu hakkında çok konuşulur ama neyse..Benim görüşüm de, sonuçta 4+4+4 şeklinde değil, çünkü bu eğitim şekli arada meslek liseleri olsa da, genelde üniversiteye yöneliktir. Halbuki Almanya örneğindeki gibi temel eğitim 4+4 sonrası meslek eğitimine ağırlık verilmeli. Sonuçta her sene üniversite sınavına girenlerin farazi yüzde 10 civarı tercih ettiği uygun bir bölüme yerleşebiliyor, üniversiteden mezun olanlarınsa bir çoğu alakasız işlerde çalışmak zorunda kalıyorlar. Açıktan okuyanları saymıyorum bile. Çünkü örgün okuyanlarda bile uygulama yeterli değilken uzaktan anlatmak ne kadar eğitime katkı yapabilir? Gelişen teknolojiye uygun mesleklerde eğitim kontenjanı açılmalı. İstihdamı olmayan bölümler kapatılmalıdır. Sonuçta eğitimin ilk amacı iş sahibi olmak ve para kazanmaktır. Bazıları için akademik kariyer ön plana çıkabilir. Bazı mesleklerde kendilerini geliştirenler kaç prof.'ün kazancından fazla katma değer üretip, üretime katkı sağlayıp kazanç elde edebiliyorlar. Hayat o kadar da uzun sayılmaz. Bir an önce meslek edinmek ve iş hayatına atılmak gerekiyor. 4+4+4'ü zorlayan sistem maalesef bu 12 sene sonunda işin hazır diyemiyor, tımtıslak seni ortada bırakıyor!
Geniş zamanda bu paragrafın her cümlesine reddiye yazmak isterim açıkçası.Aynen katılıyorum.. Haberlerde, kuryelik yapan inşaat müh. çocukları, işsiz üniversite mezunlarını , kalacak yer bulamayan üniversite öğrencilerini… görüyoruz. Herkes üniversite bitirip buluş yapacak filan tarzı hayali görüşlere katılmıyorum. Şuan kuaförler, çırak bulamadığını söylüyor, bu iş çıraklıktan öğreniliyormuş ama herkes üniversite bitirip işsiz kalmak istediğinden malesef durumlar böyle.. Üniversiteler de eskiden daha önemliydi, şimdi her şehirde en az bir üniversite açılması hiç iyi olmadı bence.. Noldu sonuçta neyimiz oldu ? Teknoloji de uçtuk mu ? Güney Kore yi mi yakaladık ? Bütün dünyada kapışılan bir telefon mu yaptık ? Herkesin sipariş için kuyruğa girdiği elektrikli araba mı yaptık ? En azından devlet dairelerinde kullanılan ve yerli yazılımcıları teşvik edecek milli pc işletim sistemi mi yaptık ? Ama bir işi iyi yapıyoruz , şov yapma işi , teknofest… her kanalda bas haberi, ver mehteri , bas haberi ver duyguyu.. Noldu, bol miktarda işsiz üniversite mezunu çocuklarımız oldu.. Bu konu hakkında çok konuşulur ama neyse..
Evet biraz sert oldu, yazdıklarım. Sindirmek zor gelebilir. Ama gerçekler bunlar malesef acı gerçekler… İşsiz üniversite mezunlarından oluşan ev genci diye tabir edilen çocukların fazlalığı mı, teknofest in reklam kokan sunumu mu hangisi yüzeysel fikir tabir ettiğiniz anlayamadımGeniş zamanda bu paragrafın her cümlesine reddiye yazmak isterim açıkçası.
Hiç birimizin profesyonel mesleği olmadığı için olsa gerek Eğitim/Öğretim nedir, Üniversite ne işe yarar, Teknolojik gelişme nasıl oluyor konusunda yüzeysel fikirlerden öte geçemiyoruz.
Sert?? Yazının sert olduğunu düşünmemiştim açıkçası.Evet biraz sert oldu, yazdıklarım. Sindirmek zor gelebilir. Ama gerçekler bunlar malesef acı gerçekler… İşsiz üniversite mezunlarından oluşan ev genci diye tabir edilen çocukların fazlalığı mı, teknofest in reklam kokan sunumu mu hangisi yüzeysel fikir tabir ettiğiniz anlayamadım
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?