Optimum Tu 2004 V

Mesele o işte. O motorla yeri gelecek sen diş çekeceksin. Motorun rpm'nin belirli torka kadar sabit olması lazım vs.. Encoder dan alacağı hız bilgisine göre sürücünün beslemesi lazım vs.
Şuan potansiyemetre ye Elektrik vermediğim için gösterge çalışmıyor. Potansiyemetrenin karttan aldığı tek şey çalıştıracağı elektrik. Devri fener milinden okuyor, müşürü fenermiline bağlı. Tahmini söylüyorum makine devri 200-300 gibi devirlerde kesmesinde şuan sıkıntı yok. Fırsat bulduğumda telefon şarj cihazının kartını bağlayıp enerji vereceğim. O zaman daha net belli olur. Metrik 2,5-13 e kadar kılavuz ve pafta takımım var. Bunlarla kılavuz açarken zaten motoru çalıştırmıyor, aynaya uygun bir anahtarla elde açıyorum. Daha büyük dişleri hiç denemedim ama yakın zamanda deneme amaçlı bir çalışma yapacağım. Farkedebildiğim şu. 600-700 lü devirlerde tork gerçekten önceki çalışmalarıma kıyasla daha güçlü. Önceden o devirlerde çalışırken bazen otomatik ilerlemeyi açık unutuyordum, elmas aynaya temas ettiğinde motor duruyordu. Ama şimdi elması kırıyor.
 
Dikkat! Dikkat!
Bazen çarpıyorsa bile hiç dokunma. Önce çözüm üret sonra kullan.
Bu işin ustası yoktur. Herkes çıraktır. Giden kol geri gelmez. Arkada çocuklar, bekleyenler kalır.
 
Dikkat! Dikkat!
Bazen çarpıyorsa bile hiç dokunma. Önce çözüm üret sonra kullan.
Bu işin ustası yoktur. Herkes çıraktır. Giden kol geri gelmez. Arkada çocuklar, bekleyenler kalır.
Dalgınlıkla otomatik ilerlemede unuttuğum oluyor. Ama diğer elim hep stopta. Basmak için bahane arıyor.
 
Merhabalar, bilgilendirme amaçlı bir deneyim paylaşımı.
Optimum d180x300 vario tornada işe aşırı güç yükledim ve dc motor yandı ve tüm sigortalar attı. Motoru bobinajcı ya sardırdıktan sonra taktığımızda motor tekrar gitmiş gibi sesler çıkardı ve tüm sitem gitti. Motor bobinajcı ya tekrar test ettirdiğimizde , bana direk 220 V verirsen her iki yönde patlama yapar yavaş yavaş volt arttırmak gerek dedi , doğrumu dur anlayamadım ? o şekilde test yaptı sağlam deyip geri verdi .SİZCE DOĞRUMU DUR ? yazarsanız sevinirim. Bizde sonuca baktık kontrol kartı araştırdık ve kart gitmiş belli oldu diye düşündük . Araştırmalar sonucunda , üzerinde S6025L thystor leri yanmış olduğu gördük , değiştirdiğimizde sorunu halletmiş olduk.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-05-10 at 13.39.06.jpeg
    367.2 KB · Görüntüleme: 16
  • WhatsApp Image 2020-05-11 at 02.58.33.jpeg
    347.4 KB · Görüntüleme: 18
Son düzenleme:
Geçmiş olsun. Ben üzerindeki sürücü ile hiç uğraşmadım. O değiştirdiğin parçalardan sadece 1 tanesinin bile fiyatı etmeyecek basit bir sistemle işi hallettim. Sürücüyü komple iptal ettim. Kaç senedir kullanıyorum sıkıntı yok. Bu arada motoru temizleme amaçlı birkaç kez söktüm dağıtıp topladım. Motor içerisine ince metal talaş doluyor, motorda sıkışmalara sebep oluyor. Devirde düşme yada motorda ses gelecek olursa % 90 talaş dolmasındandır. Ne motoru nede sürücüyü koruyacak tedbir alınmamış. Hele birde hava tutarak temizlik yapıyorsanız direk içlerine doluyor. Tavsiyem bobinajcıya sık sık para bayılmak istemiyorsanız motoru dağıtıp toplamayı öğrenin. Kullandığım sistemi bu konu altında paylaşmıştım.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…