Otobüsün tekerleği büyük olduğu için normalden hızlı gidermiş !!

hlyahkan

Paylaşımcı üye
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
721
Puanları
131
Yurtta bi arkadaşın otobüsün tekerleği büyük olduğu için normal arabadan hızlı gideceğini iddaa ediyor dediğine göre bunlar normal arabayla 135 km hızla yetişememişler bunun açıklamasınıda teketleğin büyüklüğüne bağlıyor otobüsün ibresi 125ya en son otobüs 80 90 da giderken bunlar 135 ile yetişememişler arkadaşlar böyle birşey mümkünmüdür birde siz yazın şuraya okutayım otobüsü yapan mühendis malmı ibre koymuş oraya otobüsün saatte gittiği hızı gösteriyor tekerleğin büyüklüğüyle ne alakası var herşey ölçüyle yapılıyor ibre 100se 100de gider 100le giden normal arabada buna yetişir mantık olarak bile düşünülürse. kolay gelsin
 
arkadaşım bir zamanlar taksilerin kilometre çok yazsın diye küçük ebat lastik taktıklarını duymuştum ne kadar doğru bilemiyorum araştırmak lazım.
 
sizin dediğiniz doğrudur fabrika çıkışından farklı boyutta takılırsa hız göstergesinin göstereceği değerlerden farklı gösterir
 
Araçlar imalatlarına göre dizayn edilir ona göre motor.aktarma organları ve tabiki lastik de bu hesaplamalara göre seçilir.
kilometre de bu hesaplamalara göre takılır.
ancak bütün araçlarda olduğu gibi otobüslerde lastiklerin havlarının yüksek olması.lastiklerin yeni olması gibi etkenlerden dolayı
göstediği km den azami % 5 fazla yol alabilir.
bu nedenle trafik araç hızını maksimum % 9 a kadar aşırı hız saymamaktadır.
Lastik havası az olan.aşırı yüklü olan ve lastik dişleri aşınmış araçlar gözüken km kadar hız yapamazlar.
 
%5 bile fazlaki bu arkadaşları farkı %40larda yani idda ettiğide otobüsün tekerleği büyük o yüzden gösterdiğinden hızlı gidiyor diyor :D
 
Lastiğin büyük olmasının kullanılan hız göstergesine ve sürate etkisi yok, dijital yada analog (telli) her iki şekilde de aracın yapısına bağlı olarak hız göstergeye aktarılır... Farklı değer göstermesi için aracın lastik ebadının ciddi anlamda değiştirilmesi gerekir...

Tam kadranda araçların hız göstergesinde hata toleransı %20'ye yakındır... Otobüsün tam kadranı 125 km/h hızda hata payı %20 ise, arabada ancak %6-7 civarıdır, çünkü arabada tam kadranın yaklaşık yarısı...

Yani kadran 125 km/h hızı gösterirken %20 kadran hatasıyla gerçekte 100 km/h hızda giden otobüs ve 110 km/h hızı gösterirken %10 -ki fazla bile- kadran hatasıyla 100 km/h'de giden araba aynı hızdadırlar, yani arkadaşının dediğinin tam tersi... (oranlar yaklaşık)
 
Son düzenleme:
benim bildiğim araçlar hız ölçümünü tekerlekten değil şanzımandan alır. onun için tekerleğin önemi yoktur. otobüslerde ve kamyonlarda zaten takagraf cihazı var. Söylendiğimi olsaydı hiç bir şoför hız limitlerini ayarlayamazdı.........
 
sizin dediğiniz doğru tekerlek çapı da var ama onu ibreye yansıtmışlardır . otobüsü de 135 le geçemiyolarsa o arabayı bi bakıma soksunlar:DD:D
 
Peki şanzıman dişlisinden diyelimki her turda 1 puls alarak hız ölçümü yapıyor ve tekerleğin çevresini 1mt kabul edelim,aracımız 1 turda 1 mt ilerliyor,tekerleği çevresi 1.5 mt olacak şekilde büyüttüğümüzde şanzıman dişlisi 1 tur attığında aracımız 1.5 mt dolayısıyla daha hızlı ilerlemiş olmayacak mı?
 
Bir arabaya teknik dökümanında belirtilen çapda lastik takıldığında hız göstergesi ve yapılan km doğru değer verir. Ama daha büyük çaplı bir tekerlek takılırsa örneğin çapı %5 daha büyükse hız da yapılan yol da %5 eksik kadrana yansır.

Daha küçük tekerlek takıldığında ise kadran aynı oranda daha düşük değer verir. Ancak hiçbir araca kend orjinal tekerleğinden %5-10 dan daha büyük tekerleği fiziksel olarak da takmak pek mümkün değildir. Aynı zamanda standarttan farklı tekerlek takmak arabanın verimliliğini düşürür ve çoğu zaman da km deki yakıt harcamasını arttırır.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,691
Mesajlar
929,043
Kullanıcılar
452,397
Son üye
otomasyon1es

Yeni konular

Geri
Üst