Otomatik Cam Akım kesici

omessiah

Üye
Katılım
7 Haz 2010
Mesajlar
16
Puanları
1
Yaş
38
Abiler arkadaşlar merhaba...Elektroniğe oldum olası meraklıydım ancak iş pratiğe binince maalesef sadece söyleneni yapabilecek kapasitedeyim kendim birşeyler üretecek kadar bilgim yok...

Mercedes 1989 model 190 sahibiyim.Aracımız üretim zamanında otomatik camlar maalesef yaygın değildi.Şimdi eklemek düşüncesindeyim.Çıkma iki adet orj cam düğmesi aldım.Birde bir yakınımdan ücretsiz aracından çıkan cam motorlarını aldım.Olay teorikte basit motorları bağla düğmelere güç bağla aşağı basınca insin yuakrı basınca çıksın.Ancak şöyle bir uyarı geldi bana...
Cam tamamen açıldığında veya kapandığında turu durduracak akımı kesecek sistem gerekiyormuş..Orijinallerde bu devre düğme içerisinde bulunuyormuş ancak benim araya bir yere sonradan yapmam gerekecek.Bu konuda bana naısıl bilgi verebilirsiniz yol gösterebilirsiniz?

Teşekkürler saygılar...
 
Araya motorun gücüne göre bir NTC koysan olur diye düşünüyorum.Cam açılırken veya kapanırken motor normal akım çeker.Sıkıştığında ise fazla akım çeker NTC'de ısınıp devreyi açar soğuduğu zaman eski haline döner.Tabi birebir denenmiş bir şey değil sadece bir düşünce.
 
motorun devresine seri bir şönt direnci bağlayın ve motorun normal çalışması sırasında ve sıkışma durumundaki şöntte oluşan gerilim düşümünü ölçün yapacağınız opamplı bir karşılaştırıcı ile sıkışma durumundaki şönt üzerinde düşen gerilim ile referans gerilimini karşılaştırın ve opamp ile gerilimi kesin
 
mikro siviclerde kullana bilirsin cam aalt ve usr nokatalarına bu sivclerden koyup seri olarak dolasrırısan motor akımını istedigin olur insallah ama benim fikrim kolay gelsin
 
Bazı araçlarda kesme işlemi sadece anahtardan yapılıyor.Bir ara renault 9 cam butonu yerine renault 19 un cam butonu takıldığını ve düzgün çalıştığını duymuştum.Mercedes markası için internette biraz araştırma yapılabilir.
 
arabamdaki otomatik cam ve far kapakları ile uğraşmıştım ve limit siviç yoktu. limit siviçler motorun içindeydi. motor ve dişli kutusu tek parçaydı. sizdeki motorda böyle olabilir. aküye bağlayarak deneyin bence.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,619
Kullanıcılar
452,665
Son üye
Murat açıkel

Yeni konular

Geri
Üst