Otomobil rolanti devri sorunu

İşçi Mühendis

Profesyonel Üye
Katılım
7 Nis 2008
Mesajlar
1,757
Puanları
956
Arkadaşlar uzun süredir başıma ağrılar sokan arabamdaki rolanti devri sorununu çözdüm ; şöyle ki otomobilim ilk çalıştırdığım anda hava sıcaklığından bağımsız olarak 1500 ya da 1250 devirde çalışmaya başlıyor ; motor iyice ısınıncaya kadar da normal rolati devrine ( 750 ) düşmüyordu ; bu düşme anına geldiğinde de devirde aşağı yukarı dalgalanmalar yapıyor ; yolda giderken de sanki kendi kendine gaz veriyordu . Bu sorunu çözmek için şu çalışmalarda bulundum .
1- Daha öncede bu sorunla boğuşmuş sonradan daha önceki motor conta yakma icraatimden sonra esrarengiz biçimde kendi kendine düzelmişti. Bu yüzden ilk önce bir kelebek boğazını temizleyim deyip balata spreyi ile işe giriştim. Bu arada zibilyon tane kelepçelenmemiş hortum ; güzelce toplanmamış iletken teller buldum . Arabamın torpidosundan ayırmadığım bir torba ince klips ( cırt ) ile alayını bir güzel sabitledim . Sizde bunlardan bir torbasını torpidoya atın tavsiyemdir :) Her zaman çok işe yarar. Neyse bu temizlikten sonra aha düzeldi derken arabayla biraz gezince eski gıcık haline geri döndü.
2- İnternette ne kadar forum varsa aradım ; taradım ; okudum ; @alpernbugra üstadın forumdaki paylaşımını okudum ; uyguladım ; ahanda düzeldi derken biraz gezince gene bozuldu.
3-Gözümü karartıp rölanti düzenleyici valfi aldım ( 50 TL ) ; tekrar kelebek boğazını söküp valfi takdım ; ahanda düzeldi oh be derken sabah gene arabamı aynı halde buldum ; rolanti valfi sağlammış onuda anlamış olduk ; sağlık olsun :)
4- Bu noktada artık subap ayarı yapdırsam mı diye düşünürken bir akıl yürütmede bulundum . Motorun daha yüksek devirde dönmesi için daha çok hava lazım ; ben ayağımla gaza basmıyorsam ; rolanti valfi de sağlamsa bu motor bu havayı başka bir yerden bulup deviri yükseltiyor ; bu noktada şu arızaların olma ihtimali var ;
a) Emme manifoltunda çatlak var ; değişmesi lazım .
b) Emme manifolt contasında sıkıntı var ; yenilenmesi lazım .
c) Kelebek kutusunda çatlak var ; bu noktadan hava alıyor ki ben görmedim herhangi bir çatlak ; bozukda olsa 400 Lirayı o zımbırtıya kim verir.
d) Kelebek kutusunun emme manifoltuna oturduğu noktadan hava alıyor .

Bu şıklardan müdahale edip düzeltebileceğim sadece d şıkkıydı ki kelebek kutusu contası gerçekten iyice ezilmiş ; manifolta sanki conta yokmuş gibi çok rahat oturuyordu kelebek kutusu . Bu noktada conta üzerine sıvı conta ilavesi ile kelebeği yuvasına oturtmayı düşündümse de hiç sıvı conta uygulaması yapmadığım için biraz çekindim ; sıvı contadan bir parça manifolta düşermi diyede huylandım ve bundan vazgeçtim. Ne yapabilirim diye düşünürken aklıma bant teflon geldi . Kendi contası üzerine baya bir teflon bant ile kat yaptıktan sonra kelebek kutusunu sıkı sıkıya manifolta oturttum . Tekrar filtre kutusunu da üzerine monte ettim ( Filtre kutusunu artık söküp takmaktan o kadar hızlandım ki bazen kendime şaşırıyorum :) )

Tekrar vira bismillah deyip umutsuzca marşa bastım ; iki dakka önce 1500 olan rolanti devri 750 ye düştü ; arkasından uzunca bir test yapdım ; herşeyin bir anda saat gibi olduğunu gördüm . Bu kadar düttürük bir contanın bu kadar büyük sıkıntıya yol açtığına da şaşırmadım değil. Bu konuda sıkıntı çeken arkadaşlar için paylaşımda bulunmak istedim ; internetde bu husus ile ilgili tecrübelerini paylaşan diğer arkadaşlara buradan da selam olsun :)
 
Son düzenleme:
Bu sorunlara bu çözümleri tamirci milletinin bilmemesi abesle iştigaldir sanırım : 3 sene önce gene bu sorunla boğuştuğumda bana iki sensor değiştirtdiler ki zır yalanmış ( rolanti valfi ve manyetik kaptor ) ; bir elektrikçide kelebek kutusunu komple değiştir diye akıl verdi ; bu noktada tamirci ve parçacılar paslaşıyormu diye düşünmeden edemiyor insan :)
 
Merhaba

Araç marka ve model vermiş olsanız daha faydalı olacağını düşünüyorum.Ayrıca o boğaz kelebeği efsanedir hep bozuktur zaten :)
 
Renault CLİO 2000 1.4 RNA 8V
 
karburatorlu araclarda lpg varsao contalarin ve karburatordeki filtrelerin, samandralarin tikanmasi kaucuklugunu kaybetmesi normal. cunku benzin, bu parcalar uzerinde gezer ve yag gorevi gorur.
bizim de basimizabenzeri geldi, eski samarada 1 de iken arac stop eder dururdu. hele gazi ayagindan cekme. megerse gostergeye giden bir vakum hortumu yaridan kopmus gerisi kimbilirnerde:) ben ekon cubugu hareket etmiyor diye killanip gostergeyi sokunce cikti ortaya.
ama kotu oldu. megersem o delik sayesinde araba bogulup sakin gidiyormus. taktik ertesi gunu bir yere girdi kardesim:)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst