Çok konuştuk lafını, senin mesajından önce proje hakkında yazılanlar için söylemiştim.
Ortada; bir öğrencinin gerçekleştirmesi gereken bir proje var.
Evet eğitim sistemi konusunda bir nebze olsa da haklılığı var.
Bu konu, bu ya da başka forumlarda defalarca tartışıldı.
Hem öğrencilerin, üniversite sınavları yüzünden sadece sosyal derslere aşırı yüklenmesi.
Hem bazı hocaların, salla başını al maaşını şekilde takılması.
Hem teori ve pratiğin fakültelerde doğru düzgün harmanlanamaması.
Bunun gibi bir çok sebeb yüzünden ortada bir arap çorbası olmuş sistem var.
Evet, bu etmenler içinde öğrencilerin asalak olma etmeni de var.
Ancak bir öğrenci asalaksa, zaten asalaktır.
Eğitim sistemi kalkıp, bir öğrencinin asalaklığını bahane edemez.
Ben öğretsem ne olur, öğrenci asalak olduktan sonra diyemez!
Böyle bir lüksü yoktur, eğitim sisteminin!
Karşısındaki Albert beyinli de olsa, bön beyinli de olsa, en kaliteli eğitimi vermek zorundadır.
Ben üniversitede okurken, sınıfımda nerden baksan 40-50 kişi vardı.
Ve Mikrodenetleyiciler dersinden geçen sadece 5-10 kişi olmuştu o yıl.
O geçenlerin de not ortalamalarını söylemek dahi istemiyorum.
O geçemeyenlerin çoğunun diğer sosyal derslerine bak, çok iyi.
Ancak bana o kadar çok kolay gelen bir dersten kalıyorlar.
Bunu küçümsemek için söylemiyorum.
Zira benim de bazı sosyal derslerim berbattı.
Eee, şimdi o adamın, o bölümde ne işi var?
Hadi kazara o bölümde okudu?
Bu şekilde mi ilerlemesi lazım?
Şimdi bu durumda kim suçlu?
Bakıyorsun mühendislikte okuyan adam, zehir gibi problemler çözüyor ancak pratik elektronik hakkında çok geride kalıyor.
Bakıyorsun teknikerlik okuyan adam, pratikte zehir gibi ancak bir matris, türev, integral bile çözemiyor.
Tabii elbette, tırnakları ile bu ikisini de kendi başına harmanlayıp bir yerlere gelen sağlam meslekçi arkadaşlarımız da var.
Ancak genel durum böyle.
Bunları; o arkadaşları aşağılamak için söylemiyorum.
Eee, şimdi burda suçlu olan öğrenci mi yoksa eğitim sistemi mi?