Parmakla Araba Çalıştırma, Cep ile Araba Çalıştırma

MAIN_LOOP

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
2,218
Puanları
935
Yaş
45
Konum
ANKARA
parmak izi sensörü

buda ben :)

buda devir saati diğerleri güzel değil arkadaşlar gece gündüz görünür bu

birazdanda video geliyor arkadaşlar yükleniyor

resim tarihlerine bakmayın :) 2008 değil şuanki yayın tarihidir.makinanın tarihini ayarlamamışım
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
gördüğünüz üzere kontak yeri boş :) anahtar taşımaya son

araç cep telefonu ilede çalışıyor fakat içindeki hatta 6 ay kontor yuklemediğim için hat kapanmış onuda değiştirince videosunu eklerim.
kapılar arabaya yaklaşınca açılıyor.uzaklaşınca kapanıyor.
cebinizde bir adet 1 tl boyutlarında 2.4 ghz aktif rfid tg var mesafe 3-5mt.
arabanın camları açıksa uzaklaşınca hem kapılar kilitleniyor hemde camlar kapanıyor.
(camlar zaman ile kapanmıyor aşırı akım algılama ile bukadar teknolojide onuda unutmadım)
150 adet parmak kaydı yapılıyor.butun menu işlemleri cep telefonu ile yapılıyor.parmak kaydından,parmak silmeye,güvenlik şifresi değiştirmeden,arabanın kornasına bile basmaya herşey gsm kontrollü.

arabayı nerden hangi telden aradığınız önemli değil aradığınızda sesli yanıt ile karşılanıyorsunuz.birde bu sesi yanıt gerçek bayan sesi değil acapela tts programıdır.
iyiakşamlar,günaydın,iyisabahlar gibi konuşmaları rtc bilgisine göre yapıyor.
aracın içinde aktif gps anteni öncama bakıyor.herhangi bir durumda koordinat alabiliyorsunuz.ankara içi sabit radar noktaları sisteme girilmiş durumda ve bunlara yaklaşınca sesli olarak "dikkat radar bölgesine yaklaşıyorsunuz diyor.
arabanın altında ultrasonic sensorler mevcut polis arabanızı yerden 30cm kaldırınca cebinize mesaj geliyor.arabanızı cepten çalıştırdığınızda 3 kez marş denemesi yapıyor bu denemeler içinde çalışır çalışmaz motor devri 1000 rpm e geldiğinde marş anında kesiliyor.siz evden çıkmadan arabanızı ısıtıyorsuuz.dielimki arabanızı cepten çalıştırdınız ve unuttunuz eğer motor devri 2000 devrin altında ise yani rolantide ise 10dk bir size söyle bir sms geliyor:

dikkat:
aracınız 10dk dır 1250 rpm ile çalımaktadır
akü 13.5v normal seviyedeir
araç çi ısı 33 dir
-----------------------------------

arabayı aradığınızda bir çalmadan sonra sesli yanıt sistemi (ipek tts acapela) size 5 haneli güvenlik şifresi soruyor.bunu yanlış girerseniz şifre hatalı sesi ile yuzunuze kapanıyor.ve girilen yanlış şifre,saat,tarih,ve tel no cebinize sms olarak geliyor.

dikkat:
0543xxxxxxx nolu aboneden
23456 şifresi ile sisteme giriş denendi
01-01-2012
----------------------------------

sşifre doğru ise hoşgeldiniz sesi ile interaktif bankacılık pardon interaktif araba menusune ulaşıyorsunuz.

motoru çalıştırmak için 0 a,camları açmak için 1 e,kapıları açmak için 2 ye,kornaya basmak için 3 e,güvenlik menüzü için 4e,gps menüsü için 5e, gibi.

motor aradığınızda açık ise aynı durum camlar ve kapılar içindegeçerli ,kaptmak için 0a,1e,2ye diye oluyor.

yeni parmak kaydı menüsüne girine 3 adet yetkili 147 adet normal kulanıcı tanımlıyorsunuz. kayıt sırasını 3 hane olarak tuşlamanızı soyluyor ipek. tuşlşadıktan sonra tekrar giriniz diyor.girildikten sonra arabanın içindeki parmak okuyucu enroll moduna geçiyor burada timeout 10sn dir.yani parmağınızı okutmak için 10sn var demektir.ve "lütfen sinyal sesinden sonra parmağınızı okuyucunun üzerinde bekletin" diyor ipek.sonra okutuyorsunuz parmağı ve "parmak izi kalitesi iyi,kötü,çokiyi diye not veriliyor.çok kötü olursa kayıt yapılmıyor diğer iventlerde kayıt oluyor.sonra cebinize yeni kayıt sıra numarası ve yeni kayıt yapıldı mesajı geliyor.

dikkat:
sisteme 005 sıra numaralı
yeni kullanıcı eklendi
--------------

silme işlemide aynen buna benzer olarak yapılıypr.

150 kayıt doldursanız bile 150 kişi parmak okuma ve onaylama süresi 1sn yi geçmiyor.

arabayı bir otoparka yada valeye teslim edeceğiniz zaman gğvenlik menüzünden serbest kullanıma programlıyorsunuz.ondan sonra hangi parmak olursa olsun aracı çalıştırıyor.sonra tekrar otomatik 1 saat sonra yada siz menüden değiştirince yetkili kullanım moduna geçiliyor.

bu arada parmak izi onaylama güvenilirliği 10.000.000.000 da 1 olarak belirtilmiş modul data sheetinde ve ödüllü algoritmalı bir okuyucu. adını veremiyceğim ürünüm ticari ve şuanda bir otomotiv firması ile anlaşma aşamasındayız.


sistemin aklıma gelen birtakım özellikleri bunlar. sistemin yapımına bundan 1sene önce başladım nihayet tam anlamıyla bitti. ve yasal koruma altına alındı.

şuanda 4 adet arabada deneniyor.

1 audi Q7
2 HONDA ACCORD 2007
3 FORD CONNECT
4 Benim ferrarim (renault clio rna 2001)

sistemde 18f8722 işlemci kullandım.

1 sene içinde bu üçüncü revizyonumdur.
dördüncüde kara kutu özelliği eklenecek. kaza anı hız bilgisi,koordinatlar,frene basıldımı,vs...


herkesin aklında aynı soru var biliyorum immobiliser i ne yaptın ?

canbus sağolsun

herkese saygılar sevgiler.
 

Aslında konu ledli devir saatinden açıldı ben yukarda başka şeylerde paylaştım
yukarıdaki video hem ibreli hemde ledli devir saatidir.


Yapımını paylaşabilirim ticari sayılmaz benim için ilgilenen arkadaşlara yeni yıl hediyem olsun


Çalışma mantığı :

Her arabada bir crankshaft vardır. Bunların üzerindede dişler vardır. Kimisi 58/2 ,32,2 vs... buradaki 2 diş eksik diştir. Motor her bir tur attığında bu eksik dişten de sinyal okunmaz. Öylesye diğer dişlerde sayılabilirse motor devrini buluruz :)

Bazı arabalarda crankshaft sesnsorleri inductive dir iki uçlu olanlar, bazları ise hall effect lidir. arasındaki farklar: hall effect her dişin önünden geçtiği zaman low, diş aralarındada high üretir yada tam tersi sonuçta karedalga alırız ve eksik diş aralığına kadar aldığımız bu diş sayıları bize 360 derecedei toplam puls sayısını verir devri burdan bulunur.

Diğer iki uçlularda ise kare dalga gelmez,tam bir sinüs olmasada bir ac dalga alınır fakat bu dalganın amplitudu 1v p-p civarıdır.(arabadan arabaya değişir) Benim arabam böyleydi. Devredeki opamp gain'i makul bir yukseltmeye göre hesaplanmıştır. İster girişine bu düşük genlikli ac devir bilgisini girin,isterseniz 3 uçlu hall effeten gelen kare dalgayı sonucunda ikiside opamp çıkıından hemde optik izoleli olarak 5v kare dalga olarak alınacaktır. Size düşen bu kare dalgayı tmr1 ile saymak olacaktır.
sayım işleminde capture time ne kadar kısa olursa çıkıştaki servo motorun tepkime süresi okadar hızlı olur.

tmr den elde ettiğiniz devir bilgisini şimdi servo sinyallerine (pwm) çevirme zamanı

Futaba3003 model uçak servosu çoğu diğer rc servolar gibi 900 microsecond -180 derecede, 1450 microsecond dada +180 derece position alırlar.

Uygulanacak servo freansı 50hz olmalıdır. yani buradan bir peryod 20ms olduğu çıkar.

Her arabanın crank diş sayısı farklı olacağından ilgilenen arkadaşların programı kendisi yazması gerekmekte. Ben buradan elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.



Kolay gelsin.
 
bunlarda sistemde kullanılan 3 kartın resimleri

active rfid alıcı ve cam kontrol,merkezi kilit kartı seri olarak ana kartla haberleşir

buda anakart önden görünüş (BIOKEY)

anakart arkadan görünüş

birde cam kontrol kartları kapı içi (overcurrent)
 
arkadaşlar devir saati programını yakında yayınlıycam biraz değişiklik yaptım. yeni devre şemasıda var.
 
Sayın MAIN_LOOP parmak izi sisteminiz çok iyi... Tebrikler...
Ülkemizin, sizin gibi beyinlere çok ihtiyacı var.
Umarım çabalarınız ekonomik olarak da karşılık bulur ve sizde yeni projeleriniz için para ve kişisel teşvik kazanırsınız...
 
Sayın MAIN_LOOP parmak izi sisteminiz çok iyi... Tebrikler...
Ülkemizin, sizin gibi beyinlere çok ihtiyacı var.
Umarım çabalarınız ekonomik olarak da karşılık bulur ve sizde yeni projeleriniz için para ve kişisel teşvik kazanırsınız...

teşekkür ederim. bir firma finase ediyor şuanda bakalım satışa başlamayı düşünüyoruz.ilk olarak oto kiralama şirketleri hedefimiz.
kiraladıkları otoların anahtarlarının başka şahıslara verilmesinden muzdaripler.
 
Sn.MAİN_LOOP parmak izli personel tanıma sistemli projeniz güvenlik sınırını üst sınırda tutmak isteyen şirket ve kurumlar için idealdir.Tebrik ederim.Umarım,umduğunuzdan da fazla ekonomik destek bularak,bundan sonraki gözün retina tabakasını tanıma sistemli projenizi(Elektronik konusundaki hakimiyetiniz ve özel yeteneğinize bakarak,bunu da kolaylıkla yapacağınız görülüyor.)bu forumda tanıtırken görmeyi benim kadar forumdaki diğer arkadaşlar da sabırla bekleyecektir.Projenizin ayrıca,bilim-kurgu ve "kara şimşek" dizilerine meraklı,teknolojiyi seven insanlar için,ayrı bir fantastik ve çekici bir özel yanı da bulunmakta.:) Foruma katılımınızdan bu yana kısa sürede sağladığınız büyük katkıya da ayrıca minnettarız.Bu projedeki başarınızın,diğer yapmakta olduğunuz taslak çalışmalarınızda da, ayni hız ve şekilde devam etmesi dileğimle.Yalnızca bu forumun değil,tüm Türkiye'nin sizin gibi araştırmacı,yetenekli,uygulamada başarılı insanlara şiddetle ihtiyacı vardır.Uyguladığınız bu sistem,bina güvenliği için düşünülmüş modern bir sistem konumunda idi.Siz bunu otomotiv üzerine uygulamış ve işlevselliğe dönüştürmüş bulundunuz.Araba kiralama şirketleri örneğinde olduğu gibi,personelin güvenlikli kullanımını ve emniyetini sürekli en üst sınırda tutmak isteyen kurumlarca benimsenip finansal kaynakla destekleneceği kesin görünüyor.Başarılarınızın devamını diliyorum.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,724
Mesajlar
929,293
Kullanıcılar
452,442
Son üye
nimander

Yeni konular

Geri
Üst