PC'ler ve teknolojik sohbetler.

Bu oyunda Anisotropic filtering seçeneği yok muydu acaba? Çünkü sadece çözünürlüğü 4K yapmışsa o tam 4K olmuyor :D
Şöyle ki...
Evdeki tüm TV ler hemen hemen HD dir. Bir HD yayındaki tüm detaylar asla bir PC oyununda olmaz. Çünkü oyun yapımcıları bu denli yoğun data ile program yazamazlar.
O oyunun poligon sayısı ve texture çözünürlüğü bellidir ve muhtemelen düşüktür.
Ama böyle bir şey var hocam şimdi bu nasıl HD değil :) Bu oyundan fotoğraf çekip Sahibinden' de yayınlayıp milleti trollüyorlar :D

 
Şimdi kulağını kuyruğunu aç ve dinle.
Temel olarak, ana unsurlar aslına uygun olarak özel olarak tasarlanırlar. TEXTURE yani grafik detaylarını ise düşük olarak yazarlar.
NFS PORSCHE oyunundaki arabaların detayı HD değil. Ama 720P Yani HD başlangıcı.
Çünkü o oyun çıktığında ekranlar genellikle 768P idi.
Ancak porsche oyunundaki texture detaylarını incelersen, özellikle ağaçların yanından geçerken bakarsan ağaçlar dikine kesilmiş veya kağıt üzerine çizilmiş gibi görünürler.
22 sene önce çıkmış ve 200MB civarı olan bir oyunun texture datalarının az olması normaldir.

Prensipte bir araba yarışında sen şu GUDURUK NACİYENİN çiftliğinde durup ta bahçeden meyve aşırayım demezsin.
Harala gürele saatte 200km hızla giderken de CİYYAAK ONURSAALL ÇİÇEKLERE BAAAK demezsin.
Oyuncunun dikkati daima yolda ve diğer arabalarda olmalıdır.
Eğer porsche oyunu elinde varsa grafiklerini incele.
Aynen senin videodaki gibi (resimde gösterdim) temel unsur (araba) detaylıdır. Yan unsurların detayı önemli değildir.
Hatta hemen git porsche oyununu bul ve ecik çevir.
(Dikkat internetten indirirsen böcüklüdür haa)

Yan unsurların detaylarının artırılması iki temel unsur ile olur.
1) Oyunu yapan kişilerin eklediği detaylar.
Bu unsurda bir HD oyunun boyutu anormal yüksek olacaktır. Hem yazılması, hem de yüklenilmesi olası değil.
2) Ekran gartının yapabildiği texture işleme ve render kabiliyeti.
OY.png


ÖZETLE:
2000 yılında çıkmış porsche oyunu ile bu videodaki oyun arasındaki farklar...
Araba HD. Normaldir olması zorunludur.
Texture'lar. HD yapılabilecek şekilde nispeten detay eklenmiş. Yani porsche oyunundaki texture'lardan ecik daha yoğun.
Bu da 200MB lık oyun ile 20GB lık oyun kıyaslamasıdır.
 
PORSCHE 2000 oyunundan bahsedilince gudurdum :D
O oyunla ne güzel şeyler yapmıştık.
Önce evde bir araya gelip baara çııra oynuyorduk. Daha sonraları internet üzerinden PEER to PEER IP ile diğer şehirdeki arkadaşlarla da çevirmiştik.
Peer to peer IP bağlantısı için ne yazık ki bir kişinin statik IP özellikli interneti olması gereklidir. Ayrıca IP ye bağlanılabilmesi için gerekli protokollerin de ayarlanıp gerekli izinlerin verilmesi de gereklidir.
Oyunun gerçek anlamda arkadaşlar arasında zevkli olabilmesi için tüm katılan arkadaşların bu oyunu 1 kez sonuna kadar oynamış ve bitirmiş olması gereklidir.
Aksi takdirde yeni bir oyuncu fabrikasyon üst model bir araba ile bile modifiyeli eski model bir arabayı geçebilmesi mümkün olmamaktadır.
Bu sebeple her oyuncunun kendi garajını oluşturması, her arabadan en az 1 ya da 2 adet garajında olması şarttır.
Oyunu gerçeklikle bağdaştırdığımızda, her model arabanın modifiye ve ayar koşulları ile diğer oyuncular arasındaki rekabeti körüklemektedir.
Aynı zamanda max hızların söz konusu olduğu böyle bir yarışta klavye kullanılması da yarışmayı pek mümkün kılmamaktadır. Bu sebeple iyi bir rekabet için her oyuncunun direksiyon setinin de olması gereklidir.

Bu oyunun sağlıklı oynanılabilmesi aynı zamanda o yılların işletim sisteml ile mümkün olmaktadır. İyi yapılandırılmış yeni bir PC ve işletim sistemleri için ne yazık yorum yapamıyorum.
Gudurduktan sonra başka bir PC ve sistem kurmayı düşünmüştüm.
Ne yazık ki vaz geçmek zorunda kaldım.
 
Yamyam hocam sizi zaten anca yarışın başında görebiliyorduk sonrasında yakalamak mümkün olmuyordu 🤣
Klavye ile kontrol etmek çok zordu benim hatırladığım. O yüzden virajı alamayıp bariyere çarpan, takla atan ve yolu kilitleyen çok oluyordu. :)
 
Yamyam hocam sizi zaten anca yarışın başında görebiliyorduk sonrasında yakalamak mümkün olmuyordu 🤣
Klavye ile kontrol etmek çok zordu benim hatırladığım. O yüzden virajı alamayıp bariyere çarpan, takla atan ve yolu kilitleyen çok oluyordu. :)
Yaf seninle de mi oynamıştık. :D
Herkesi geçip fark attıktan sonra guduruk naciyenin evinin önünde beklerdim.
Arkadaşlar gelip beni geçince de arkalarından yeniden gaza basıp geçerdim onları.

NOT:
Bir ara evde arkadaşlarla çevirirken MOBYDICK ile hız sınırlarını zorlar 350km/h a ulaşmaya çalışırdık.
OTOBAN'da neler olmuştu neler :D
https://www.google.com/search?sxsrf=ALiCzsYoEu1Yskre7J4lO3mYZ9zlc4C4Rg:1665769098475&source=univ&tbm=isch&q=porsche+mobydick&client=ubuntu&fir=98O16eaFno07IM%2Cnxnl3NwjpBAD9M%2C_%3BaKVEftvgUbmngM%2CMbUoCvZqcAie3M%2C_%3B2f5CK6-GZQtQWM%2CER4Bp7CpdE3VXM%2C_%3Bpe21wQRrs5Cm1M%2C3WsPtppSbXgk9M%2C_%3BRwlXFKuTfG3G4M%2Cn9CgOV0yxR-mxM%2C_%3Bvrhffb11Mh5vrM%2CN-EDgMdlcl-AWM%2C_%3Bcd9uE_cf0uU7NM%2C3WsPtppSbXgk9M%2C_%3Bsnn2hhk-ve3hLM%2CEnzCSFPPGyKZ2M%2C_%3BrS-_U5SCdOnzFM%2Cgnc4KWFeYpS4lM%2C_%3BlyboYWvHXuNLYM%2Cm5x8wAFG78oI0M%2C_%3BHilnRWqkbRF_2M%2C3WsPtppSbXgk9M%2C_%3BzGQZoQF50yYGmM%2CmUcGz1LcQPGMpM%2C_&usg=AI4_-kTeFbPY3HrKNh7CnNxin6WCCHenbg&sa=X&ved=2ahUKEwjut5G7oeD6AhXCSfEDHel7Ba8QjJkEegQICRAC
MOBYDICK.jpg


Bi NOT daha.
Bu araba tarihe geçmiş.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Porsche_935
2.4L motor ile 850 AT'lık (BEYGİR) güç üretebiliyormuş.
Performans söz konusu edilirse bu motor hacminde bu kadar güç üretebilen bir araç var mı bilemiyorum.
 
Son düzenleme:
Yaf seninle de mi oynamıştık. :D
Herkesi geçip fark attıktan sonra guduruk naciyenin evinin önünde beklerdim.
Arkadaşlar gelip beni geçince de arkalarından yeniden gaza basıp geçerdim onları.
Bir seferliğine aynı piste çıkmıştık diyelim :D Ama direksiyon seti ile oynayan sanırım yoktu. Ben ve sondan iki kişi sağa sola vuruyorduk zaten arabayı.
Normalde o kadar kötü değilimdir yarış oyunlarında ama bunda oyuna cidden alışmak gerekiyor.

Ben artık genellikle TIR-OTOBÜS sürüyorum bol bol. Sırf bu yüzden kafayı kırıp full direksiyon seti almayı düşünüyorum ara sıra. Ama her seferinde şu dolar kuru suratıma okkalı bir tokat atıyor ben de vaz geçiyorum :(
Bi NOT daha.
Bu araba tarihe geçmiş.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Porsche_935
2.4L motor ile 850 AT'lık (BEYGİR) güç üretebiliyormuş.
Performans söz konusu edilirse bu motor hacminde bu kadar güç üretebilen bir araç var mı bilemiyorum.

Bu konuda bilgim yok maalesef.
 
Bu konuda bilgim yok maalesef.
Yanlış hatırlamıyorsam bu oyun PORSCHE sponsorluğunda yapılmıştı.
Oyundaki tüm arabaların motor sesleri, yol tutuş özellikleri, hızlanma, hatta korna sesleri bile orijinal idi.
Oyun aynı zamanda FORCE FEEDBACK direksiyon da destekliyordu ki, yarışta böyle bir direksiyonla oynadığında direksiyon hareketleri birebir gerçek direksiyon hareketleri gibi idi.
Bir ara bir arkadaş bu direksiyondan almak istemişti. Ancak iki tip olarak üretilmiş bu direksiyonların birisi küçük motor ve dişli ile hareket ediyordu.
Fiyatı ise 300$ gibi idi.
Gerçek force feedback direksiyon ise direksiyon kontrol mekanizması manyetik bir güç alanı tarafından kontrol ediliyordu. Bu direksiyonla ancak gerçek realizm yakalanabiliyordu. Bu direksiyon ise 1000$ civarı idi.
Tek yapan firma ise yanlış hatırlamıyorsam MOMO idi.
Şuna benziyordu.
https://www.merlininkazani.com/logitech-momo-racing-force-feedback-wheel-oyuncu-aksesuarlari-1676

@Yunusgr
Benim direksiyon da şuna benzer.
https://www.trendyol.com/corby/fx95...djust_campaign=akakce_urun_listeleme&v=1.28.5
Marka olarak benimkisi daha iyi. Ama genel özellikleri aynı.
Ben zamanında 100$ a yakın almıştım.
Force feedback değil ama gıpraşımlı. İyi set edildiğinde bazı hisleri hissetirebiliyor.
En azından klavyeye bastığında tekerin tam sağa yada sola dönmesi şeklinde değil, direksiyonu çevirdikçe tekerin dönmesi de aynı oranda değiştiğinden, daha stabil bir kontrol sağlanıyor.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta içinde iş için Ankara'ya gitmiştim.Yamyam hocamla buluşma imkanı yakaladım.Sağ olsun beni kırmadı buluşmaya geldi. Çok güzel bilimsel sohbetler yaptık .Bana LM1875 amplimin ton kontrolünde ve ppm devresinde kullanmam için LM 3915, LM3916(orjinal) entegreler ve kaliteli kondansatörler hediye etti.Bu kondansatörlerin tolerans değerleri çok düşük %10, %5, %3.Kendisine buradan da çok teşekkür ediyorum.Yakın zamanda yeni bir ton kontrol devresi yapacağım.Bu devrede Yamyam hocamın verdiği bu kondansatörleri kullanıp, ton kontrol devresini testlerden geçireceğiz.Benim şu an kullanmakta olduğum ton kontrolü ile karşılaştırarak elde ettiğimiz değerleri göreceğiz.

Bu kondansatörleri görüp de gudurmamak elde mi?:DTekrar teşekkürler Yamyam hocam.
 

Ekli dosyalar

  • Kondansatörler.jpg
    Kondansatörler.jpg
    333.9 KB · Görüntüleme: 11
Buradaki en ucuz kondansatörler 222 olan ML kondansatörlerdir.
En pahalılar ise 4.7nf ve1nF olanlardır.
Bu kondansatörler, son derece özel olup, ton kontrol veya benzer aktif feedback devrelerinde son derece idealdir.
4.7uF HANTAL olanlar da hem marka olarak hem de değer olarak kıymetlidir.
IMG_2229.JPG
Etiket bilgileri.
AVX marka bir yerde bulabildim.
https://www.indiamart.com/proddetail/35-v-dipped-tantalum-capacitor-10-4-7-uf-24419878448.html
Fiyat bilgisi anlaşılamadığı için başka markalara baktım.
https://www.jaycar.com.au/4-7uf-35vdc-tantalum-capacitor/p/RZ6640
1uF ERO ve 0.33 ERO lar zaten belli.
68nF ERO lar nispeten ucuz olup, çok özel değillerdir. Ancak ton kontrolde nispeten kullanılabilir.

HAA NOT:
LM3915 ler iyi kalite değiller.
EBU PPM yaparken test için farklı yerlerden farklı almıştım.
Sadece gürültü ve response testi yaptığım için dot modu durumuna bakmamıştım.
 
Son düzenleme:
Bu esnada ben de kabinlerin kaplamasını bitirdim. Geriye tek bir iş kaldı o da test videosu.

A2E0ECB5-3DEA-4A34-BD9E-F57A062A2E85.jpeg


Yanlış hatırlamıyorsam bu oyun PORSCHE sponsorluğunda yapılmıştı.
Oyundaki tüm arabaların motor sesleri, yol tutuş özellikleri, hızlanma, hatta korna sesleri bile orijinal idi.
Oyun aynı zamanda FORCE FEEDBACK direksiyon da destekliyordu ki, yarışta böyle bir direksiyonla oynadığında direksiyon hareketleri birebir gerçek direksiyon hareketleri gibi idi.
Bir ara bir arkadaş bu direksiyondan almak istemişti. Ancak iki tip olarak üretilmiş bu direksiyonların birisi küçük motor ve dişli ile hareket ediyordu.
Fiyatı ise 300$ gibi idi.
Gerçek force feedback direksiyon ise direksiyon kontrol mekanizması manyetik bir güç alanı tarafından kontrol ediliyordu. Bu direksiyonla ancak gerçek realizm yakalanabiliyordu. Bu direksiyon ise 1000$ civarı idi.
Tek yapan firma ise yanlış hatırlamıyorsam MOMO idi.
Şuna benziyordu.
https://www.merlininkazani.com/logitech-momo-racing-force-feedback-wheel-oyuncu-aksesuarlari-1676

@Yunusgr
Benim direksiyon da şuna benzer.
https://www.trendyol.com/corby/fx95...djust_campaign=akakce_urun_listeleme&v=1.28.5
Marka olarak benimkisi daha iyi. Ama genel özellikleri aynı.
Ben zamanında 100$ a yakın almıştım.
Force feedback değil ama gıpraşımlı. İyi set edildiğinde bazı hisleri hissetirebiliyor.
En azından klavyeye bastığında tekerin tam sağa yada sola dönmesi şeklinde değil, direksiyonu çevirdikçe tekerin dönmesi de aynı oranda değiştiğinden, daha stabil bir kontrol sağlanıyor.
Hocam Thrustmaster direksiyonlar gerçekten çok başarılıydı araştırdığım kadarıyla ama pahalılar maalesef.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,842
Mesajlar
930,693
Kullanıcılar
452,685
Son üye
rahmandogan

Yeni konular

Geri
Üst