Pil ve akü hakkında

kimkidük

Üye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
221
Puanları
1
Yaş
44
arkadaşlar merhaba. oyuncak arabanın pili çabuk bittiğinden yerine akü bağlamak istedik. fakat arabanın ışıkları yanıyor ama hareket etmiyor neden olabilir?Araç ve akü ler şu an yanımda değil ama kendi pili galiba 9.6V 1300mah idi. Taktığımız akü 12V 7ah idi. Yalnız pil de 3 adet kablo var ama akü de 2 çıkış. Farklı uçları farklı bağladık ama yinede ışıklar hariç hareket olmadı. Nasıl yapabiliriz? Temsili fotograflar:
tnl-9.6v-1300mah-3lu-tamiya-soketli-oyun-0216.jpg
images (2)_1548935073314.jpeg
 
Batarya gurubundan 3 kablo çıkıyorsa iki farklı voltaj kullanılıyor olabilir.batarya tam sarzli iken her üç kabloldaki voltajı dc voltmetre ile ölçmek gerekir.
 
Mavi kablonun üzerinde T yazıyorsa güvenle doldurulabilmesi için dahili sıcaklık sensörü olabilir.


Eğer araba 9V ile çalışıyorsa

12v-dc-to-9v-converter-circuit.gif


Akünün artı ucunu devrenin sol üst köşesine, eksi ucunu sol alt köşeye toprak olacak şekilde bağlarsınız. 7809'un 3 numaralı ucunu da eski pilin kırmızı ucunun takılı olduğu yuvaya, 2 numaralı toprak ucunu eski pilin siyah ucunun olduğu yuvaya takabilirsiniz.
 
Mavi kablonun üzerinde T yazıyorsa güvenle doldurulabilmesi için dahili sıcaklık sensörü olabilir.


Eğer araba 9V ile çalışıyorsa

12v-dc-to-9v-converter-circuit.gif


Akünün artı ucunu devrenin sol üst köşesine, eksi ucunu sol alt köşeye toprak olacak şekilde bağlarsınız. 7809'un 3 numaralı ucunu da eski pilin kırmızı ucunun takılı olduğu yuvaya, 2 numaralı toprak ucunu eski pilin siyah ucunun olduğu yuvaya takabilirsiniz.
hocam bu devre arabanın içindeki devre mi? Yoksa böyle bir devre mi takın diyorsunuz? Sol tarafı 12v dc yazan kısım mı? Birde devreden çıkan kabloyu eski pile değilde, pilin takıldığı yere mi takicaz?
 
Evet böyle bir devre takmanızda fayda var.

İlk önce arkadaşın da belirttiği gibi bir tane multimetre ile multimetrenin kırmızı ucu kırmızı kabloya, siyah ucu siyah kabloya gelecek şekilde gerilimi ölçün. Sonra multimetrenin kırmızı ucu mavi kabloya, siyah ucu siyah kabloya gelecek şekilde ikinci kez gerilimi ölçün. Eğer bu okuduğunuz gerilim 0 ise bu kablo pilin içindeki termistöre bağlı olabilir. Bazı pillerde bu 3. ucu anladığım kadarıyla pil dolarken sıcaklığın belirli bir değerin üstüne çıkıp çıkmadığını test etmek için kullanıyorlar.

Eğer bu mavi kablonun gerilimi 0 değilse o zaman farklı bir çözüm bulmak gerekecek.

Eğer 0 ise o zaman 12V pil gerilimini 9V'a düşürmek için yukarıdaki devreyi kullanabilirsiniz.

Eğer kendiniz yapmak istemezseniz hazır kart olarak ayarlı gerilim düşürücü de satın alabilirsiniz

https://www.direnc.net/lm2596-power-suplay-modul

Evet devreden çıkan kabloyu, şemada 9V olan ve 3 numaralı olan ucu, pilin takıldığı oyuncakta kırmızı girişine, gene devreden çıkan toprağı eksi ucu gene pilin takıldığı oyuncakta toprak (siyah) girişe takabilirsiniz.
 
12 volt 7 amper akü ağırlığını motor taşıyabilecek mi. Motor bu ağırlığı taşıyabilmek için bataryadan çok yüksek akımlar çekecek. Ya motorunuz yada dişlileriniz çok kısa sürede hasar görecek. Şanslısınız ki çalışmadı vazgeçin bütçeniz uygunsa 2700mah piller ile orjinali gibi batarya yapın aracınız turbo motor gibi şaha kalksın. Bu da zarar verir ama 12 volt kadar olmaz. 3 kablodan biri motorun uzaktan kumanda devresini beslemek içindir. İllaki 12 volt ile yapmak isterseniz yöntem var onuda anlatabilirim.
 
Evet, belirttiğiniz gibi birim (tek) pil başına 1300 mA biraz düşüktür, ancak yeni çıkan nikel-kadmiyum şarjlı piller birim (tek) pil başına 2000 mA'in çok üzerinde örneğin 2 sene önce evdeki arçelik pratik süpürge için satın almış ve süpürgeyi yenilemiş bulunduğum 2200 mA, 3.6 volt (3'lü pil bataryası) idi, son çıkan model veya serilerin daha yüksek olması lazımdır. Orijinalliği bozup ağır bir jel aküyü kullanmak yerine yine yüksek amperli ni-kadmiyumlu şarjlı pili tavsiye edin.

Ağırlık arttıkça tüm içten yanmalı motorlu (veya elektrikli olan) tüm taşıtlarda P=F * V (Güç=Kuvvet * Hız) bu formül geçerlidir, yani ağırlık kuvveti olan aracın kendi ağırlığı G=F=mg artarsa eğer V=P/F'den alttaki kesir de fazla artmış olacağından, bu motorlu taşıtın veya oyuncağın hızı da motorun mevcut çekiş gücü sabit kaldığında ayni oranlarda hızı azalmış olur, yarış (ralli) arabalarında ise bilerek araç ağırlığı düşük, motor gücü çok yüksek olur ki, bu araç çok yüksek hızlar yapabilsin diyedir. Yani sn. kaygısız daha ağır olan jel akü tadilatı konusunda çok çok haklıdır. Yine de bu seçim sizindir. Ben olsam orijinalliğini hiç bozmadan yüksek amper*saat kapasiteli ayni yeri (hacmi) kaplayan, ancak ağırlığı da ayni olan yine nikel-kadmiyumlu şarjlı pillerle bunu değiştirirdim. 8 adet pil bataryası 8 * 1.2 = 9.6 volt olur, yani 9.6 volt batarya çıkış voltajı doğrudur, bunda bir şüpheniz bulunmasın.

Not: Örneğin benzer bir tadilatı www.320volt.com'da sn. gevv'de https://320volt.com/sarjli-matkab-onarimi/ 12 volt, 7 A jel bir aküyle bunu şarjlı bir matkapta yapmıştı. Eldeki malzemeyi değerlendirmek açısından (Kendi görüşü de böyledir zaten) on üzerinden on sayılabilen bir tadilat da denilebilir. Ancak belrli açılarda bu matkapı tavan veya duvar yüzeylerinde düz tutmanın dışında açıyla kullanırken (Zorunda kalırken) ekstra akü ağırlığı yüzünden kabzasından tetikle tutarken bir zorlanmanın (Bu fazla ve balanslanmamış olan ağırlıkla oluşabilecek ekstra bir döndürme momentinin) olabileceğine ihtimal de veriyorum. Ama tadilat olarak çok iyi bir tadilattır, ona hiç bir sözüm de bulunmamaktadır, ellerine sağlık diyelim. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
orijinal bataryada 9v,5v çıkışlar var başka akü olmaz ona kumanda kartı yanarsa çöp olur üzerine su içersin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.
Geri
Üst