Üçgen çizmek için aşağıdakini bir deneyin sonra dairesel harekete geçelim
Lad
******************************************************
NETWORK 1 // Başlatma
// Başlatma butonu ile hareketi başlat
A I0.0 // Başlatma butonu
FP M0.0 // Pozitif kenar algılama
S M0.1 // Birinci hareketin aktif göstergesi
NETWORK 2 // Birinci Hareket: (X1, Y1) -> (X2, Y2)
// Birinci hareketin aktif olduğunu kontrol et
A M0.1
JC Network3 // İkinci harekete atla
// X ekseni hareketi
CALL "MC_MoveAbsolute"
Axis := "AxisX"
Position := 200.0 // X2
Velocity := 100.0
Acceleration := 10.0
Deceleration := 10.0
Execute := M0.1
// Y ekseni hareketi
CALL "MC_MoveAbsolute"
Axis := "AxisY"
Position := 100.0 // Y2
Velocity := 100.0
Acceleration := 10.0
Deceleration := 10.0
Execute := M0.1
// Hareket tamamlandığında
A MC_MoveAbsolute.Done
S M0.2 // İkinci hareketin aktif göstergesi
R M0.1 // Birinci hareketin aktif göstergesini sıfırla
NETWORK 3 // İkinci Hareket: (X2, Y2) -> (X3, Y3)
// İkinci hareketin aktif olduğunu kontrol et
A M0.2
JC Network4 // Üçüncü harekete atla
// X ekseni hareketi
CALL "MC_MoveAbsolute"
Axis := "AxisX"
Position := 150.0 // X3
Velocity := 100.0
Acceleration := 10.0
Deceleration := 10.0
Execute := M0.2
// Y ekseni hareketi
CALL "MC_MoveAbsolute"
Axis := "AxisY"
Position := 200.0 // Y3
Velocity := 100.0
Acceleration := 10.0
Deceleration := 10.0
Execute := M0.2
// Hareket tamamlandığında
A MC_MoveAbsolute.Done
S M0.3 // Üçüncü hareketin aktif göstergesi
R M0.2 // İkinci hareketin aktif göstergesini sıfırla
NETWORK 4 // Üçüncü Hareket: (X3, Y3) -> (X1, Y1)
// Üçüncü hareketin aktif olduğunu kontrol et
A M0.3
// X ekseni hareketi
CALL "MC_MoveAbsolute"
Axis := "AxisX"
Position := 100.0 // X1
Velocity := 100.0
Acceleration := 10.0
Deceleration := 10.0
Execute := M0.3
// Y ekseni hareketi
CALL "MC_MoveAbsolute"
Axis := "AxisY"
Position := 100.0 // Y1
Velocity := 100.0
Acceleration := 10.0
Deceleration := 10.0
Execute := M0.3
// Hareket tamamlandığında
A MC_MoveAbsolute.Done
R M0.3 // Üçüncü hareketin aktif göstergesini sıfırla
R M0.0 // Başlatma sinyalini sıfırla
*********************************************************
Açıklama:
NETWORK 1: Başlatma butonuna basıldığında birinci hareketi başlatır.
NETWORK 2: Birinci hareketi gerçekleştirir (X1, Y1) -> (X2, Y2).
Hareket tamamlandığında ikinci hareketi başlatır.
NETWORK 3: İkinci hareketi gerçekleştirir (X2, Y2) -> (X3, Y3).
Hareket tamamlandığında üçüncü hareketi başlatır.
NETWORK 4: Üçüncü hareketi gerçekleştirir (X3, Y3) -> (X1, Y1).
Hareket tamamlandığında programı sıfırlar.