Polyester ve ahşap sertlik katsayıları

paskomya

Profesyonel Üye
Katılım
10 Eki 2009
Mesajlar
9,589
Puanları
2,556
Yaş
60
Konum
bodrum
değerli arkadaşlarım sizlere bir sorum olacak, 1 cm ahşap sertliği için kaç cm polyester kalınlığı olması lazım yada kaç kat polyester?. kusuruma bakmayın kafamda başka başka düşünceler var, ayar tutmuyor. yada ben artık bozuldum hz google bana istediğimi bulmuyor. yada ben aramayı beceremiyorum. yaklaşık değerleri de kabul edebilirim ama ben bulamadım. bilen varsa paylaşırsa sevinirim. tiyatrocuların dediği gibi bana trak geldi. yani kafam durdu.
 
Abi bu sorunun basit bir cevabı yok. Tekne yapımında hangi ahşabın yerine hangi firmanın ürettiği hangi model fiberglass geçecek. Fiberglass kullanacağını farzederek söylüyorum. Üretici firmanın kataloğunda kesme dayanımı (shear strength) bilgisi verilir. Bu değeri hangi ahşabın yerine kullanılacaksan o ahşabın değerlerini internetten aratarak karşılaştırabilirsin. Ben aşağıdaki iki siteden ortalama bir fiberglass ve kestane ağacının değerlerini alıp karşılaştırdım. Sonuç olarak 27/7.4=3.64 buldum yani aynı kalınlıktaki fiberglass kestaneden 3.64 kat daha sağlam. Kalınlığı buna göre ayarlayabilirsin.

https://www.ajer.org/papers/Vol-10-issue-3/I10038994.pdf
https://www.engineeringtoolbox.com/timber-mechanical-properties-d_1789.html
 
eyvallah sağ olasın, yani 3 kat polyester = 1 cm ahşap (hoş biz tahta deriz ). sadece düz mantık. fi tarihinde demişlerdi. hatırımda kaldı ama doğruluğunu yine de öğrenip bilmek istedim.
 
Tepkiler: huh
teşekkür ederim ustam, yine herkes bana kızacak ama sorumun cevabını alamadım yine.
neden mi? soruyu sanırım yanlış sordum. ama esas sorun burada kazma olan benim. evet kendime kesinlikle kazma diyorum yanlış yerde yanlış kişilere (sakın yanlış anlamayın, hepiniz ortak forum konumuz olarak Elektrik ve elektronikte kimse ellerinize su dökemez. yuvarlakça kendime diyorum elektrikçi adam polyesterden ne anlar? tabii ki anlamaz işiyle alakalı bir konu değil.
şimdi ben derdimi biraz açarak bir daha anlatayım. biz giritliyiz tekne (ahşap gemi) yapmayı yunanlılardan öğrendik, yunanlılar italyanlardan, italyanlar da cenevizlilerden öğrendi. ve unutmamak gerekir ki deniz kenarında yaşayan milletlerin/kavimlerin hepsinin kendine özgü tekne-kayık yapma teknikleri var. bu arada kimseyi küçük görmüyorum.
aradaki üretim, biçim/ şekil gibi ayrıntılarla kafa şişirmeyeyim.
konumuz polyester tekne. ş
mdi bu teknelerin ana yapım şekli kalıba dökmektir. (tabiri odur) elinde bir kalıp varsa seri üretim yaparsın ve sürümden kazanırsın ve imalat süreci kısalır. yapan/ üreten kişi/şirket para kazanır. amatör üreticiler ise ahşap/ kontraplak bir kabuk oluşturur ve onu polyester kaplar. tabii bu da tekne ömrünü kısaltır. gemi filikaları polyesterdendir ve ticari ömürleri 20 yıl diye geçer. ama güzel bir bakımla + 20 yıl daha kullanırsın. amatör işi polyester kaplama ise 5 yıl gibi bir ticari ömür biçilir. tabii ki gerekli bakımla 15/20 yıl kullanılabilir. (daha o kadarını görmedim). klasik tekne yapımında kullanılan ahşap/ kereste yapılan yörede bulunan bitki örtüsü ile doğru orantılıdır. ege akdeniz bölgesi kızılçam.sedir-dut- okaliptus (sonradan ülkemize gelmiştir yerel ağaç değildir) gibi ağaçlar kullanırken karadenizde kestane ve meşe kullanılır. şimdi bu kerestelerin zaaflarını artı ve eksilerini tartışmak konumuzda çok alakalı değil.
benim konuma biraz daha yaklaşalım. ben amatörüm. benim gibilerin, bir kalıp yapıp tekne yapması benim / bizim için çok pahalıya gelir. bizde ne yaparız. kontraplaktan (en ucuzu ve kolayı) iç kalıp değil dış kalıp yapar ve polyester kaplarız. oldukça ucuz ve yapımı kolaydır. şimdi burada ben yaptığım polyester tekne için, polyesterin kaç kat'ının 1 cm ahşaba ortalama olarak denk geldiğini öğrenmek istedim. asıl amacım bu idi. cevap hala çok yakın ama tam değil. bana kırk yıl önce söylenenleri kabul ediyorum.

bu arada tekne/sandal/ gemi demeyin. bayrağını taşıdığın ülkeyi her yerde temsil ediyorsun ve bayrağının toprağı sayılıyor uluslar arası hukukta. yani pupa gönderinde ben Türk bayrağı ile denize kıyısı olan hangi ülkeye gidersem gideyim. ülkemi temsil ederim ve ülkemin topraklarımdayım demektir.
 
Bu işlerden anlamam .
Bu işlerin siz ustasınız .
Her şey paraya , bilği ve ustalığa bakıyor .

Polyester ve ahşap karar kılmışsınız .
Gelecek yorumları beklemeniz .

Kolay Gelsin , Sağlıcakla Kalın .
 
değerli ustam. ben hiç kimseye anlıyorsunuz demedim. o forumları kaç tur gezdim ama bana yarar, daha doğrusu kafamdaki soruya cevabı bulamadım. (gezginkorsanı değil) ama yok bulamadım. hani olurda biri bilgi sahibidir diye sordum ve ben aramaktan yoruldum. sizin gibi benden daha iyi araştırma yapabilenlerden yardım istedim. nezaketiniz için benim için arama yaptığınız için ayrıca teşekkür ederim.
 
zahmetiniz için teşekkür ederim. çok fazla bilimsel ben o kadar akıllı değilim. ama anladığım sertlik testleri sonuçları ve kriterleri bana hitap etmiyor. yani kusuruma bakmayın.
Birkaç başlık ve yazıya translate ile bakarak konuyla ilgili olduğunu düşündüm. Yoksa mesajınız oldukça açıktı.
Her ne kadar sadece tekne ile ilgili desenizde aslında teknik branşları ilgilendirmesi gereken bir konu.
Siz tekne yaparsınız. Başkası hava aracı veya üniversitelerin güneş enerjili araçları gibi hafif olması gereken araç tasarlar. İşe yarayacak bilgi...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…