teşekkür ederim ustam, yine herkes bana kızacak ama sorumun cevabını alamadım yine.
neden mi? soruyu sanırım yanlış sordum. ama esas sorun burada kazma olan benim. evet kendime kesinlikle kazma diyorum yanlış yerde yanlış kişilere (sakın yanlış anlamayın, hepiniz ortak forum konumuz olarak
Elektrik ve elektronikte kimse ellerinize su dökemez. yuvarlakça kendime diyorum elektrikçi adam polyesterden ne anlar? tabii ki anlamaz işiyle alakalı bir konu değil.
şimdi ben derdimi biraz açarak bir daha anlatayım. biz giritliyiz tekne (ahşap gemi) yapmayı yunanlılardan öğrendik, yunanlılar italyanlardan, italyanlar da cenevizlilerden öğrendi. ve unutmamak gerekir ki deniz kenarında yaşayan milletlerin/kavimlerin hepsinin kendine özgü tekne-kayık yapma teknikleri var. bu arada kimseyi küçük görmüyorum.
aradaki üretim, biçim/ şekil gibi ayrıntılarla kafa şişirmeyeyim.
konumuz polyester tekne. ş
mdi bu teknelerin ana yapım şekli kalıba dökmektir. (tabiri odur) elinde bir kalıp varsa seri üretim yaparsın ve sürümden kazanırsın ve imalat süreci kısalır. yapan/ üreten kişi/şirket para kazanır. amatör üreticiler ise ahşap/ kontraplak bir kabuk oluşturur ve onu polyester kaplar. tabii bu da tekne ömrünü kısaltır. gemi filikaları polyesterdendir ve ticari ömürleri 20 yıl diye geçer. ama güzel bir bakımla + 20 yıl daha kullanırsın. amatör işi polyester kaplama ise 5 yıl gibi bir ticari ömür biçilir. tabii ki gerekli bakımla 15/20 yıl kullanılabilir. (daha o kadarını görmedim). klasik tekne yapımında kullanılan ahşap/ kereste yapılan yörede bulunan bitki örtüsü ile doğru orantılıdır. ege akdeniz bölgesi kızılçam.sedir-dut- okaliptus (sonradan ülkemize gelmiştir yerel ağaç değildir) gibi ağaçlar kullanırken karadenizde kestane ve meşe kullanılır. şimdi bu kerestelerin zaaflarını artı ve eksilerini tartışmak konumuzda çok alakalı değil.
benim konuma biraz daha yaklaşalım. ben amatörüm. benim gibilerin, bir kalıp yapıp tekne yapması benim / bizim için çok pahalıya gelir. bizde ne yaparız. kontraplaktan (en ucuzu ve kolayı) iç kalıp değil dış kalıp yapar ve polyester kaplarız. oldukça ucuz ve yapımı kolaydır. şimdi burada ben yaptığım polyester tekne için, polyesterin kaç kat'ının 1 cm ahşaba ortalama olarak denk geldiğini öğrenmek istedim. asıl amacım bu idi. cevap hala çok yakın ama tam değil. bana kırk yıl önce söylenenleri kabul ediyorum.
bu arada tekne/sandal/ gemi demeyin. bayrağını taşıdığın ülkeyi her yerde temsil ediyorsun ve bayrağının toprağı sayılıyor uluslar arası hukukta. yani pupa gönderinde ben Türk bayrağı ile denize kıyısı olan hangi ülkeye gidersem gideyim. ülkemi temsil ederim ve ülkemin topraklarımdayım demektir.