Powerflex 4M ile Tek Fazlı Motor Bağlantısı

kayaaydin

Üye
Katılım
27 Eki 2009
Mesajlar
17
Puanları
1
Yaş
35
Merhaba. Aşağıdaki özelliklere sahip bir sürücümüz var. Sürücüden tek fazlı 220 V AC motora gidecek olan bağlantılarda

U ve V çıkışlarını kullanıyoruz ve motorda bunları (U-W),(X-Z) girişlerine bağlıyoruz.

Bu şekilde yaptığımız bağlantı sizce doğru mu? Doğru değilse ne şekilde olmalı?


INVERTOR ÖZELLİKLERİ:

POWERLEX 4M MARKA
MODELİ: 22F-A2P5N103 SERIES A

Motor Rating:0.4 kW/0.5HP
Input:1 phase, 200-240 V, 48-63 Hz
Ac Voltage Range:180-264 V

OutPut: 3 phase,0-400 Hz
Ac Voltage Range:0-230 V
Continuous Amp: 2.5
60 Sec Ovld Amps:3.75
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Şu anda sisteminiz çalısıyormu bilmem ama, bir faz boşda oldugundan, ınvetörün "faz kaybı" veya buna benzer bir hata kodu ile durması gerek diye düşünüyorum. Yani invertör çıkısından 3 fazda da eşit akım çıkışı görmıyeceğinden, motora giden kablo kopuk veya motor sargılarından birisi arızalı olarak göreceğinden korumaya geçerek durması gerek diye düşünüyorum..
 
Aklıma şöle bı yol gelıyor; cıhazda U-V-W cıkısları var..Motorda, U ile X i köprüleyin, cıhazın U cıkısını motorda U termınalıne,CıhazıW çıkışını motorda W terminaline, yıne cıhazdakı V cıkısınıda motorda Z termınalıne baglarsanız, belkı 3 fazda yaklasık degerlerde yük cıkısı ve akım görüleceğinden cıhAZ KORUMAYA GECMIYEBİLİR. Ama şunuda düşünüyorum, momofaze motordaki, daımı devre kondansatörü faz farkı yaratarak, motorun dönmesini saglamakdır.Cıhazdan 3 faz verdıgımıze faz farkları olduguna göre bu kondansaötürü devreden cıkarmak baglantısını dırekt yapmak gerekebilir. Bu konuda daha iyi tecfübesı olan arkladaşlarda yardımcı olabilir..
 
Şu anda sisteminiz çalısıyormu bilmem ama, bir faz boşda oldugundan, ınvetörün "faz kaybı" veya buna benzer bir hata kodu ile durması gerek diye düşünüyorum. Yani invertör çıkısından 3 fazda da eşit akım çıkışı görmıyeceğinden, motora giden kablo kopuk veya motor sargılarından birisi arızalı olarak göreceğinden korumaya geçerek durması gerek diye düşünüyorum..

Evet ilk denememizde sürücü f'005 hatası verdi. ve motor yaklaşık 1 sn. çalıştıktan sonra fault ışığı yandı. lcd ekranda bu hatayı verdi.
 
Cıhazın(sürücü nün)manuelınden, bu hata kodunun neye karsılık geldiğni bakarak yorum yapabilir, ve önlemı alırsınız..
İyi çalısmalar,,
 
İnverterin 3 çıkışınıda kullanmanız gerekir
Motorun bağılantısını trifaze yapmanız gerekir
motor 3x200 v ile çalışma özelliğine sahip olması gerekir
Başka türlü sağılıklı ve verimli çalışmaz.

Türkçe yazılmış olarak parametreleri gönderebilirim

Saygılarımla.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,696
Mesajlar
929,060
Kullanıcılar
452,400
Son üye
hubbig

Yeni konular

Geri
Üst