Proje için DC motor ve sürücü seçimi

kumandadan bahsetmiyorlar, bunların ki bildiğin hamal arabasının motorlusu, manuel olarak ön tekerlekten yön değiştirecek. ne kaa küfte, o kaa ekmak..
otorgaçlı götürgeç duymayalı uzuuuun yıllar olmuştu. beni güldürdün ya inandığın Allah'ta seni güldürsün.

öyle damla damla bilgi vermeseniz, hamal arabasının otonomu. ne kadar çok ayrıntı. o kadar çabuk bilgi.
Ustam dediğim gibi işte görüntü işleme yaparak kullanıcıyı takip edecek bu esnada sabit hızla ilerleyecek, eğer önüne engel çıkarsa yön değiştirecek. Motorlar maksimum 15 kg civarı taşıması gerekiyor. Motor sürücü sayesinde zaten yavaşlatma durdurma ters çalışma yapabiliyorum o yüzden diğer kısımların bilgilerini vermedim.
kumandadan bahsetmiyorlar, bunların ki bildiğin hamal arabasının motorlusu, manuel olarak ön tekerlekten yön değiştirecek. ne kaa küfte, o kaa ekmak..
otorgaçlı götürgeç duymayalı uzuuuun yıllar olmuştu. beni güldürdün ya inandığın Allah'ta seni güldürsün.

öyle damla damla bilgi vermeseniz, hamal arabasının otonomu. ne kadar çok ayrıntı. o kadar çabuk bilgi.
Ayrıca size ne gibi bilgi lazım onu anlamış değilim çünkü motorun taşıyacağı yükü, üstünde olacağını çekme olmadığını, yön değiştirme, yavaşlama olacağını bahsettim spesifik bir olayı soruyorsanız söyleyebilirim
 
Ustam dediğim gibi işte görüntü işleme yaparak kullanıcıyı takip edecek bu esnada sabit hızla ilerleyecek, eğer önüne engel çıkarsa yön değiştirecek. Motorlar maksimum 15 kg civarı taşıması gerekiyor. Motor sürücü sayesinde zaten yavaşlatma durdurma ters çalışma yapabiliyorum o yüzden diğer kısımların bilgilerini vermedim.

Ayrıca size ne gibi bilgi lazım onu anlamış değilim çünkü motorun taşıyacağı yükü, üstünde olacağını çekme olmadığını, yön değiştirme, yavaşlama olacağını bahsettim spesifik bir olayı soruyorsanız söyleyebilirim

2 adet dc motor ile hareket sağlayacağız. Ancak nasıl bir motor seçmemiz gerekiyor onu bilemedik.
ilk postta motor ibaresini okuyorum yada gözlüklerim öyle gösteriyor. ister yön değiştiren ön tekerleğe 250 veya 350 watt scotter tekerlek motoru yap, istersen arka iki tekerleğe aynı motorları kullan. bldc olması, programlaya uygun. tek sorun kalıyor 12 volt batarya/ akü yemez. 36 volt kendi bataryasını kullanırsan olur.
sabah sabah, içmeden kafam nasıl dumanlı diye sormaya başladım kendime.
 
Peki o zaman bize niye motor sordun . Onu da anlamadım .
Bir sürü motor var ve redüktörlü- redüktörsüz istediğim ağırlığı kaldırabilecek mi , direkt olarak 12-15 kg arası taşıyabilecek bir motor önerisi almak için sordum. Daha önce motorlarla çok az çalıştım ve tecrübesizim o yüzden sordum. Güç kaynağını nasıl paylaştırma yapabiliceğimi sordum.
ilk postta motor ibaresini okuyorum yada gözlüklerim öyle gösteriyor. ister yön değiştiren ön tekerleğe 250 veya 350 watt scotter tekerlek motoru yap, istersen arka iki tekerleğe aynı motorları kullan. bldc olması, programlaya uygun. tek sorun kalıyor 12 volt batarya/ akü yemez. 36 volt kendi bataryasını kullanırsan olur.
sabah sabah, içmeden kafam nasıl dumanlı diye sormaya başladım kendime.
Teşekkür ederim
 
Bir sürü motor var ve redüktörlü- redüktörsüz istediğim ağırlığı kaldırabilecek mi , direkt olarak 12-15 kg arası taşıyabilecek bir motor önerisi almak için sordum. Daha önce motorlarla çok az çalıştım ve tecrübesizim o yüzden sordum. Güç kaynağını nasıl paylaştırma yapabiliceğimi sordum.

Teşekkür ederim
yahu güzel insan hala damlalıkla bilgi veriyorsun, tekerleğinin çapı ne kadar? gibi gib... tork ve hız faktörüne hiç etkisi olmayan alakasız bir ölçüyü neden vermiyorsun?
 
merhabalar, bitirme projemiz için bir araç yapmayı planlıyoruz. Araçta 3 tekerli olacak şekilde tasarlayıp 2 adet dc motor ile hareket sağlayacağız. Ancak nasıl bir motor seçmemiz gerekiyor onu bilemedik. Taşıyacağımız yük yaklaşık 10-13 kg ve bu yük motorlar çekme değil taşıma yapacak. Ayrıca bu motorların güç dağıtımını tek bir kuru aküden nasıl yapabiliriz ? Yardımcı olursanız sevinirim.
m(Toplam ağırlık)=taşınan yük+aracın ağırlığı olmalı
V=hız m/s
P=güç watt
r=tekerlek yarıçapı metre
n=motorun deviri (devir/saniye) devir/dakika ise 60 bölünecek.
k=katsayı ben 1/10 alıyorum.
a=eğimli yer çıkacaksa eğim açısı derece
g=9.81m/s^2

F=m.a
V=2.pi.r.n

P=(F.k+F.sin(a)).V motorun gücü böyle bulunuyor.

Motorun deviri yüksek ise redüktör kullanılacak.
 
m(Toplam ağırlık)=taşınan yük+aracın ağırlığı olmalı
V=hız m/s
P=güç watt
r=tekerlek yarıçapı metre
n=motorun deviri (devir/saniye) devir/dakika ise 60 bölünecek.
k=katsayı ben 1/10 alıyorum.
a=eğimli yer çıkacaksa eğim açısı derece
g=9.81m/s^2

F=m.a
V=2.pi.r.n

P=(F.k+F.sin(a)).V motorun gücü böyle bulunuyor.

Motorun deviri yüksek ise redüktör kullanılacak.
evet çok güzel anlattınız, şimdi konu sahibinin eksikleri neler bir bakalım.
ağırlık= 10-12 kg yük+ 10-12 kg araç toplam 20-25 kg. elde bir
hız= net bilinmiyor. elde eksi bir
watt= başka bir tane eksi bir
tekerlek çapı = yine eksi bir
motor devir= yine eksi bir
katsayı= yazdığınız olsun artı bir
eğim = sıfır olsun düz zemin hadi bu da artı bir
yerçekimi değişmez artı bir
kafa kafaya bilinen ve bilinmeyen var, bilinen artı birler değişimi olmayan değerler olduğundan soruya tam cevap veremiyoruz.
biraz değer eklemelisin konu sahibi... redüktörlü dc motor yaz hz google amca buluyor ve yanında hem devir hem de torkları var. bir mühendis adayı olarak senin matematiğin benden çok daha iyidir , hesap kitap yap sonra yeterli mi diye sor bence.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,636
Mesajlar
939,970
Kullanıcılar
454,196
Son üye
emraaa70

Yeni konular

Geri
Üst