Projem hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Delikanlı özgüvenli olmak güzel birşey de altını doldurabileceğin bilgi ve tecrüben yoksa o özgüven horoz kabarmasindan başka birşey olmaz . Sana elindeki malzeme ile bu iş olmaz diye tâ en başından söylendi. Hâlâ bilmiyorsan bilen gelsin edebiyatı yapıyorsun insanlara . Sen elindeki aracı emniyet kemerini de takarak güzel güzel kullan . Daha fazlası için kendini yorma.
Off amma boş yaptınız size kalsa birşey olmaz zaten tamam cümlelerinizi kendinize saklayın başka forumlarda sizden kat ve kat iyi insanlar vardır elbet iyi günler size
 
Sa. Öncelikle. Umarım konuyu doğru yere açmışımdır. Arabam için dijital gösterge yapmak istiyorum hız hararet devir göstergesi. Benzin seviyesi. Sinyal dörtlü uzun kısa far yağ lambası akü lambası v.b şeylerin olduğu. Bunu yapabilir miyim yapabilirsem hangi malzemeleri kullanmam lazım Ekran v.b nasıl olur bu iş yetkili abilerimi bekliyorum bu konuya 😂
Konuya ben de müdahil olayım.
Belki birkaç kişiyi köteklerim :p
GENEL KOŞULLAR:
1 Hız ölçümü.
Diffransiyelden gelen milin dönüş hareketini frekansa çevirecek ve ölçecek
TEKNİK: Frekans to DC converterler.. Ölçüm için DC voltmetre bar grafik veya digital direkt ölçüm.
2) Devir göstergesi.
Krank milinden gelen milin dönüş hareketinin ölçülmesi.
Tekniği hız ölçümündeki teknikle aynıdır.
3) Benzin seviyesi.
Şamandırdaki pot'un vasıtasıyla doğrudan DC ölçümü.
BAR or digital ölçüm.
4) Yağ basıncı.
İlgili sensörden gelen verilerin işlenmesi.
5) Hararet.
Isı sensörü. Bilindik bimetal veya ametal hatta NTC veya PTC sensörler.
Tekniği direnç ölçümü ve direnç üzerindeki voltajın ölçümüdür.
BAR veya digital ölçüm.
Diğer ölçümler zaten uyarı ölçümleri olduğu için ayrıca display tekniğine gerek duyulmaz. Doğrudan uyarı ışığı yeterlidir.
TERCİHLER:
BAR GRAPHIC ölçümler kişiye özgü olsa da büyüklük göstergesi olarak doğrudan oransal olarak displaye aktarılması gözlemleyen kişi açısından direkt oransal olarak anlaşılır olacaktır.
ÖRNEĞİN:
Motor devrinin sayısal olarak doğrudan ekranda gösterilmesi ile bar olarak ölçülmesi arasında oranın anlaşılması açısından büyük farkları bulunmaktadır. (Eski tempra araçlarda BAR display kullanılmıştı)
BAR GRAPHIC displayler oransal olarak ölçüm yapabilirler ve ölçüm aralığı çok geniş tutulabilir. Ayrıca doğrudan göze hitap eder ve alt seviye ile üst seviye oranını insan hemen anlayabilir.
60db ölçüm aralıklı bir bar displayin ölçüm aralığı 1 to 1000 dir.

Motor devrinin digital olarak 1000rpm den 10.000rpm ye kadar direct digital okunması motor devrinin % olarak anlaşılmasını mümkün kılmaz. Ancak bar displaylerde en alt dot rölanti ise en üst dot max devir olacak, doğal olarak orta bölgedeki ölçüm noktaları motorun normal devrini (Takribi 3000-4000rpm) doğrudan anlaşılır yapacaktır.
 
Off amma boş yaptınız size kalsa birşey olmaz zaten tamam cümlelerinizi kendinize saklayın başka forumlarda sizden kat ve kat iyi insanlar vardır elbet iyi günler size
Önce şu Z neslinin müsait yerinden uydurduğu boş yapmak deyimiyle başlayalım. Türkçe deyimler sözlüğünde boş yapmak diye saçma bir deyim yok . Buna şu sinirlenen insanlara atfedilen yükselmek kelimesi de dahil . Herkesin ağzına sakız yaptığı bu güncel lafları bol miktarda kullanmak insana itibar sağlamaz malesef.
Hemen forum tavsiyesi de veriyorum . Mekatronik foruma da uğrayın. Elektronik acısından buradan çok daha klas bir forumdur. Oradaki arkadaşlarında bizimle aynı cevapları verdiğini göreceksiniz.
Konuya ben de müdahil olayım.
Belki birkaç kişiyi köteklerim :p
GENEL KOŞULLAR:
1 Hız ölçümü.
Diffransiyelden gelen milin dönüş hareketini frekansa çevirecek ve ölçecek
TEKNİK: Frekans to DC converterler.. Ölçüm için DC voltmetre bar grafik veya digital direkt ölçüm.
2) Devir göstergesi.
Krank milinden gelen milin dönüş hareketinin ölçülmesi.
Tekniği hız ölçümündeki teknikle aynıdır.
3) Benzin seviyesi.
Şamandırdaki pot'un vasıtasıyla doğrudan DC ölçümü.
BAR or digital ölçüm.
4) Yağ basıncı.
İlgili sensörden gelen verilerin işlenmesi.
5) Hararet.
Isı sensörü. Bilindik bimetal veya ametal hatta NTC veya PTC sensörler.
Tekniği direnç ölçümü ve direnç üzerindeki voltajın ölçümüdür.
BAR veya digital ölçüm.
Diğer ölçümler zaten uyarı ölçümleri olduğu için ayrıca display tekniğine gerek duyulmaz. Doğrudan uyarı ışığı yeterlidir.
TERCİHLER:
BAR GRAPHIC ölçümler kişiye özgü olsa da büyüklük göstergesi olarak doğrudan oransal olarak displaye aktarılması gözlemleyen kişi açısından direkt oransal olarak anlaşılır olacaktır.
ÖRNEĞİN:
Motor devrinin sayısal olarak doğrudan ekranda gösterilmesi ile bar olarak ölçülmesi arasında oranın anlaşılması açısından büyük farkları bulunmaktadır. (Eski tempra araçlarda BAR display kullanılmıştı)
BAR GRAPHIC displayler oransal olarak ölçüm yapabilirler ve ölçüm aralığı çok geniş tutulabilir. Ayrıca doğrudan göze hitap eder ve alt seviye ile üst seviye oranını insan hemen anlayabilir.
60db ölçüm aralıklı bir bar displayin ölçüm aralığı 1 to 1000 dir.

Motor devrinin digital olarak 1000rpm den 10.000rpm ye kadar direct digital okunması motor devrinin % olarak anlaşılmasını mümkün kılmaz. Ancak bar displaylerde en alt dot rölanti ise en üst dot max devir olacak, doğal olarak orta bölgedeki ölçüm noktaları motorun normal devrini (Takribi 3000-4000rpm) doğrudan anlaşılır yapacaktır.
Hocam kusura bakma da senin kötek atma değil emekli olma zamanın gelmiş , son ürün kullanıcısı birine böyle tavsiyeleri verdiğine göre.
 
Son düzenleme:
@Under Ground ustam klavyenizin tuşları eskiyor, yormayın kendinizi. genç adam haklı yapılabilir olmaz değil ki düşündüğü şey. ama işte burası zurnanın zırt dediği yer. tek kişilik bir çalışma mı? değil. çok para gider mi? gider. hem de tahminden daha çok para gider. zaman yelpazesi oldukça uzun. kalibrasyon işini saymıyorum bile. @Mr_YAMYAM usta ucundan azcık tüyolar vermiş. yani yapabilmek için hem mekaniği bileceksin, hem elektriği, hem de elektroniği ve en önemlisi işi bilen bir ekiple çalışacaksın. yani öyle video seyretmekle bu işler olmuyor. yine söylüyorum ama para var çare var.
 
@Under Ground ustam klavyenizin tuşları eskiyor, yormayın kendinizi. genç adam haklı yapılabilir olmaz değil ki düşündüğü şey. ama işte burası zurnanın zırt dediği yer. tek kişilik bir çalışma mı? değil. çok para gider mi? gider. hem de tahminden daha çok para gider. zaman yelpazesi oldukça uzun. kalibrasyon işini saymıyorum bile. @Mr_YAMYAM usta ucundan azcık tüyolar vermiş. yani yapabilmek için hem mekaniği bileceksin, hem elektriği, hem de elektroniği ve en önemlisi işi bilen bir ekiple çalışacaksın. yani öyle video seyretmekle bu işler olmuyor. yine söylüyorum ama para var çare var.
Lpg sistemime ait regülatörün ısı sensoru bozuldu . Bir taraflarımı parçaladım orjinalini yine yapacağım diye . Yine tutturamadım kalibrasyonunu . Daha bu bir sensor.
 
Hocam kusura bakma da senin kötek atma değil emekli olma zamanın gelmiş son ürün kullanıcısı birine böyle tavsiyeleri verdiğine göre.
Ben denizin dibini gösteririm. Yüzmeyi bilenler dalar denize :D
Böylece el mi yaman bey mi yaman ortaya çıkacaktır.
Konu sahibi arkadaşa bilirsin bilmezsin demedim dikkat ederseniz.
Bilip bilmediğini anlamak için bahsetmiş olduğum teknikler ile ilgili olarak zaten açıklama yapacaktır.
Ama çıkıp ta burada ''AABİ SENSÖR NEDİR'' diye sorarsa o zaman topyekün kötekleriz :p
Lpg sistemime ait regülatörün ısı sensoru bozuldu . Bir taraflarımı parçaladım orjinalini yine yapacağım diye . Yine tutturamadım kalibrasyonunu . Daha bu bir sensor.
Bu anlatım için ayrıca değinecektim.
Daha işin KALİBRASYON tekniğine bile girmemiştim dikkat ederseniz.
Bu anlatımda seni de köteklemem gerekirse...
Bir kalibrasyon için binlerce dolarlık aygıtlar gerekli olup, bu tür ölçüm aletlerini senin benim gibi kişilerin alabilmesi pek olası değildir.
Kısaca yukarda bahsetmiş olduğum teknikleri yapmak yeterli değildir.
Devreleri yapsak bile, 100km hızla giden bir aracı 50km gibi görüp ölçüyorsak, cihaz yapmış sayılmayız.
Üstelik yapacağımız cihazlar da bir çeşit ölçüm aleti sınıfında olacaktır.
 
Konu amacı dışına çıktığından kilitlenmiştir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,801
Mesajlar
930,219
Kullanıcılar
452,604
Son üye
cemocan44

Yeni konular

Geri
Üst