Konuya ben de müdahil olayım.
Belki birkaç kişiyi köteklerim
GENEL KOŞULLAR:
1 Hız ölçümü.
Diffransiyelden gelen milin dönüş hareketini frekansa çevirecek ve ölçecek
TEKNİK: Frekans to DC converterler.. Ölçüm için DC voltmetre bar grafik veya digital direkt ölçüm.
2) Devir göstergesi.
Krank milinden gelen milin dönüş hareketinin ölçülmesi.
Tekniği hız ölçümündeki teknikle aynıdır.
3) Benzin seviyesi.
Şamandırdaki pot'un vasıtasıyla doğrudan DC ölçümü.
BAR or digital ölçüm.
4) Yağ basıncı.
İlgili sensörden gelen verilerin işlenmesi.
5) Hararet.
Isı sensörü. Bilindik bimetal veya ametal hatta NTC veya PTC sensörler.
Tekniği direnç ölçümü ve direnç üzerindeki voltajın ölçümüdür.
BAR veya digital ölçüm.
Diğer ölçümler zaten uyarı ölçümleri olduğu için ayrıca display tekniğine gerek duyulmaz. Doğrudan uyarı ışığı yeterlidir.
TERCİHLER:
BAR GRAPHIC ölçümler kişiye özgü olsa da büyüklük göstergesi olarak doğrudan oransal olarak displaye aktarılması gözlemleyen kişi açısından direkt oransal olarak anlaşılır olacaktır.
ÖRNEĞİN:
Motor devrinin sayısal olarak doğrudan ekranda gösterilmesi ile bar olarak ölçülmesi arasında oranın anlaşılması açısından büyük farkları bulunmaktadır. (Eski tempra araçlarda BAR display kullanılmıştı)
BAR GRAPHIC displayler oransal olarak ölçüm yapabilirler ve ölçüm aralığı çok geniş tutulabilir. Ayrıca doğrudan göze hitap eder ve alt seviye ile üst seviye oranını insan hemen anlayabilir.
60db ölçüm aralıklı bir bar displayin ölçüm aralığı 1 to 1000 dir.
Motor devrinin digital olarak 1000rpm den 10.000rpm ye kadar direct digital okunması motor devrinin % olarak anlaşılmasını mümkün kılmaz. Ancak bar displaylerde en alt dot rölanti ise en üst dot max devir olacak, doğal olarak orta bölgedeki ölçüm noktaları motorun normal devrini (Takribi 3000-4000rpm) doğrudan anlaşılır yapacaktır.