proteus ares hakkında

xbox

Üye
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
39
mrb arkadaslar preteus ares i indirdim 7,1 versiyonunu ama bi sorunum var isis de bazı malzemelerın paketlerı olmadıgından arese gecısde sorun yasıyo ares acılmadan maket ısımı verıyousnuz sorunu ortadan kaldırma ihtimalınız oluyoor.
benım sorum mesele ledlerin cogunugn pcb si yok bunlara kendımız bı paket yapsak ve hep o paket ondan kaytlı kalsa bi yardım etsenız şimdiden cok teşekkür edeyorum ...
 
mrb arkadaslar preteus ares i indirdim 7,1 versiyonunu ama bi sorunum var isis de bazı malzemelerın paketlerı olmadıgından arese gecısde sorun yasıyo


evet bu sorun sadece 7.1 de değil diğer sürümlerde mevcut biz de bu sorunu sizin dediğiniz gibi kendimiz ekleyerek gideriyoruz.bu yapmak için ares te library(kütüphane) seçeneğini tıklayıp ordanda library manager(kütüphane yönetimi) tıklıyoruz ardından altta bulunan create library(kütüphene yarat) tıklayıp (karşınıza benzer elemanlar gelecektir ordan örnek 2 bacaklı şeçip oluşturbiliyoruz.) kendi kütüphanemizi oluşturuyoruz .veya günceleştirmeler ile bu sorunu halledebilir yada ares te kendimiz çizerek.aşağıdaki blgiler işinize yarayabilir.

ick Device/Symbol

Kütüphanede bulunan ve arama kriterlerine uyan elemanlardan seçilenlerinin eleman seçim penceresindeki listeye eklenmesini, eğer bu listede mevcut ise kütüphanede kayıtlı olan hali ile değiştirilmesini sağlar. Bu işlemin kısa yolu klavye üzerindeki “P” tuşu ile ilişkilendirilmiştir. Bu komutun kullanılmasıyla şekil 3.16’daki diyalog kutusu karşımıza gelecektir.

Diyalog kutusunun sol üst kısmında yer alan Name or text to search for alanına çağırmak istenilen kütüphane bileşeninin ismi girilir. Aranılan elemanın tam isminden emin olunmadığı taktirde girilen ismin ardından “*” işareti kullanmak vasıtasıyla uygun olan elemanların listelenmesi sağlanabilir.

Bunun hemen altında yer alan Matches kısmında arama kriterlerine uyan elemanlar listelenir. Bu listede herhangi bir eleman üzerinde fare ile sol tıklandığında eleman Part Preview kısmında görüntülenir. Bu eleman üzerinde tekrar fare ile sol tıklanması durumunda ise bu eleman nesne seçiciye eklenecektir. Type kısmından hangi çeşit nesne için arama yaptırılacağı belirlenir.

Make Device

Yeni eleman oluşturulmasını sağlar. Bu işlem, ekrana gelen ve bünyesinde birden fazla sayfa barındıran bir yeni eleman oluşturma sihirbazı tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu sihirbazın içeriğinden daha sonra yeni eleman oluşturma kısmında bahsedilecektir.

Make Symbol

Yeni sembol oluşturulmasını sağlar. Bu komut ile, grafik araçları vasıtasıyla çizilmiş ve seçili hale getirilmiş olan bir nesne daha sonra da kullanılmak üzere sembol olarak kaydedilebilir. Bu komutun kullanılmasıyla şekil 3.17’deki diyalog kutusu karşımıza gelecektir.

Symbol name alanına oluşturulacak olan yeni sembole verilecek olan isim girilir. Type kısmından oluşturulacak olan sembolün çeşidi belirlenirken, Library kısmından ise sembolün kaydedileceği kütüphanenin seçimi yapılmaktadır.
Match Names kısmı arama işlemini yapılandırmakta kullanılır. Bu alandan Exactly seçilirse elemanın tam ismine göre, Begining with text seçilirse girilen isim ile başlayan elemanlar için, Containing text seçilirse ismi içerisinde girilen harfler bulunan, Ending with text seçilirse de ismi girilen harfler ile biten elemanlar için arama yaptırılır. Only Compare Digits ise kontrolün sadece parça ismindeki sayılar için yapılmasını sağlar.


Packaging Tool

Seçilen elemanın kılıf yapısı ile ilgili işlemlerin yapılmasını sağlar. Şekil 3.18’deki diyalog kutusu ile yeni oluşturulan ve herhangi bir kılıfa sahip olmayan bir elemana kılıf atama işlemi gerçekleştirilebildiği gibi bir veya birden fazla kılıfa sahip olan mevcut bir elemanın kılıf özellikleri ile ilgili çeşitli değişiklikler de yapılabilmektedir.

Diyalog kutusu üzerinde bulunan Packagings kısmı elemana atanan kılıf yada kılıfların bir listesini görüntüler. Bunun hemen sağında yer alan Add komutu ile seçili elemana yeni bir kılıf atama işlemi gerçekleştirilmekte, Rename komutu ile elemanın sahip olduğu kılıflardan herhangi birisi yeni bir kılıf ile değiştirilebilmektedir. Default Package işaret kutusu işaretli durumda iken mevcut kılıflardan o an için seçili bulunanı, ISIS’ta hazırlanan tasarım ARES’e aktarılırken varsayılan kılıf olarak belirleyecektir. Delete komutu elemana atanmış bulunan mevcut kılıfların silinmesini sağlamakta, Order komutu ise eğer eleman birden fazla kılıfa sahip ise bu kılıfların sıralanmasını sağlar. Add Pin komutu belirlenen kılıf yapısına uygun olarak pin eklememizi sağlarken, Remove Pin komutu ise mevcut herhangi bir pinin silinmesi işlemini gerçekleştirir.

No_Of Gates alanı ise bünyesinde birden fazla aynı özelliğe sahip parça ihtiva eden (opamlar gibi) elemanlar için parça sayısını belirtir. Hemen bunun yanında bulunan Gates (elements) can be swapped on the PCB layout? İşaret kutusu ARES’te baskı devre hazırlanırken bu parçalar için Gateswap özelliğinin kullanılıp kullanılmayacağını belirler. Bunun hemen altındaki alanda ise elemanımızın pinleri ve bu pinlere ait pin numarası, pin çeşidi, pinin gizli olarak görüntülenme durumu ve yine Gateswap özelliğinde kullanılmak üzere pinlerin ait olduğu parçalar gibi çeşitli özellikleri görüntülenmektedir.

Kullanılmayan (bağlanmamış olan) pinler, NC Pins alanına aralarına virgül konularak girilir. Bu özellik, girilen pin yada pinlerin, kılıfın şekli görüntülenirken belirgin bir şekilde gösterilmesini sağlar. Bu hataya izin vermemek açısından kullanışlı bir özelliktir.

Swapable Pins alanı, ARES’te baskı devre hazırlanırken kullanılmak üzere Pinswap özelliğinin kullanılabileceği pinlerin belirlenmesini sağlar. Bu pinler, pinlerin listelendiği alandan seçilerek Swapable Pins alanının hemen sağında yer alan Add komutu kullanılarak Swapable Pins alanına girilebilir, Remove komutu kullanılarak silinebilir ve Replace komutu kullanılarak ise değiştirilebilirler.

Use ARES Libraries işaret kutusu varsayılan olarak seçili durumdadır. Kılıflar için ARES kütüphanesinin kullanılmasını sağlar. Bu kısım yalnız ARES haricindeki başka bir baskı devre çizim programında kullanılmak üzere tasarımlar gerçekleştirilirken seçilmemiş konuma alınabilir.

Diyalog kutusunun sağ alt kısmında yer alan Assign Package(s) komutu, yukarıda belirtilen değişiklikler onaylanarak, Cancel komutu ise değişiklikler onaylanmadan diyalog kutusundan çıkışı sağlar.

 
merhaba

benim ihtiyacım olan şey şu:
isis te pc817(optcoupler) yok ve ben bunu optocoupler-npn ve optocoupler-nand(bunlar kütüphanede mevcut)
i decompose ile parçalayıp yaptım ancak bu çizdiğim elemanı simülasyonda çalıştıramadım yada simülasyonda çalışırmı bunlar bilmiyorum
şöyle bir hata aldım
yeniresim1c.png
benim çizdiğim elemanın properties i
yeniresim2g.jpg
orjinal elemanın properties i
yeniresim3.jpg

benim çizdiğim elemanda akım değerleri ve ayrıntılı özellikler çıkmıyo
sonuç olarak ben bu değiştirme sonucu oluşan elemanı çalıştırmak istiyorum simülasyonda
teşekkürler
 

Forum istatistikleri

Konular
128,882
Mesajlar
921,287
Kullanıcılar
451,018
Son üye
cihannover

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst