Değerli arkadaşım !
Birçok defalar anlattım, birde sizin için anlatayım. Madem bitirme tezi için uğraşıyorsunuz yardımcı olayım. Arkadaşlar ukalalık ettiğimi düşünmezlerse bu forumda bu konunun en tecrübelisi benim. Şu ana kadar 7-8 tane irili ufaklı türbin yaptım. Gelelim size yardıma.
Araba şarz dinamosunun rotoru elektromanyetik rotordur. Yani rotoru bobinlidir ve dışardan
Elektrik verilerek manyetik alan yaratılır, rotor milinden döndürülürken nüvedeki bobinleri keserek elektrik meydana gelir. Ayrıca araba şarz dinamoları yüksek devirde elektrik üretirler. Kayış-kasnak veya dişli sistemi ile devir yükseltmekte çözüm değil. Çünkü burada devir yükselttiğimizde kanatlardan aldığımız tork, dinamoya geldiğinde deviri yükselttiğiniz oranda düşecektir. Şöyle örnek vereyim ;
Diyelimki pervane 400 d/dak. ile dönüyor ve 5 nm. tork üretiyor. Biz ise devri 2000 d/dak. yapmak istiyoruz. 400 devri 2000'e çıkarmak için 1/5 oranında kayış-kasnak veya dişli kullanmak gerekiyor. Devri 2000'e çıkardığımızda kanatlardan aldığımız 5 nm. tork'da 1 nm.ye düşer. Tabi bu hesap kabaca böyle, sürtünme kayıplarınıda hesaba katarsak bu oran daha da düşecektir.
Diğer bir konuda pervane boyu ve sayısı.
Neden 6 kanatlı pervane aldınız ? Ve boyu neye göre 50 cm.
Rüzgar türbinlerinde kanat sayısı arttıkça devir sayısı azalır, buna karşın torku artar. Kanat sayısı azaldıkça devir artar ama gücü az olur. Kanat boyu 50 cm. yani biz buna pervane dönerken daire çizdiği için kanat çapı 100 cm. deriz. 100 cm. kanatla en fazla 70 w. güç alabilirsiniz. O da çok iyi rüzgarda.
Özetle ;
Bu işi yapacaksanız sabit mıknatıslı ve düşük devirli yani 750 devir gibi bir dc. motor bulun derim. Şöyle 80 - 100 w.lık step motorda işinizi görür. İşte sorunda bu motorları bulabilmek. Benim araba şarz dinamosundan modifiye ettiğim 300 devirde 12 v. 100 w. güç üreten bir alternatör var elimde. Devir arttıkça gücü de artıyor. Özel mesaj atarsanız bu konuyu görüşebiliriz.
Kolay gelsin.