Rüzgar türbini ile akü şarj dinamosu kullanarak aküyü şarj etmek

zb_meqan

Üye
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
104
Puanları
1
Yaş
36
Merhaba arkadaşlar bitirme projesi için rüzgar türbini yapmamız gerekiyor.Şu anda aldığımız malzemeler pervane ( 6 kanatlı bir kanatın boyu 50 cm) 12V akü şarj dinamosu ve konjektör.Konunun benzeri forumda açılmış Rüzgar türbini ile ilgilenen arkadaşlar akü şarj dinamosu ile bu işin olmayacağını söylemişler bende onlara şunu sormak istiyorum istenilen devri yakalamak için dişli sistem kullanılamaz mı ? örneğin bisiklettki arka tekerde bulunan en küçük dişli ile ön tekerde bulunan en büyük dişli bir zincirle birleştirilemez mi ? Böylece biyük dişli bir tur attğında küçük dişli dha fazla tur atacak (Bunların hesaplamalarını bilmediğim için net değerler veremiyorum)Bu konuda bilgili arkadaşların yorumlarını bekliyorum ve karşımıza ne gibi zorlukların çıkacağınıda belirtirlerse sevinirim :)
 
Kardeş yapmaya çalıştığınız sistem defalarca denendi başarılamadı .uygun bir motor temin edin onun voltaj verme devrine göre kanat sayısı ve boyunu ayarlıyarak başarabilirsiniz (belki kamyon motoru buldunuz,taksi tekerlegi ile yürümez gibi) kolay gelsin
 
çarkın dişli sayısınıda hesaplamanız gerekiyor
 
şarj dinamolarının yeteli enerjiyi üretebilmesi için 2000rpm civarında dönmesi gerekir. aradaki oranı bulmak için pervanenizin kaç devirde dönmesi gerektiğini, hangi rüzgar hızında çalışacağını vs hesaplamanız gerekir. genelde rüzgar hızı min 4 m/s olarak hesaplanır. aşağıdaki link yardımcı olur umarım.
www.türbin.org by Hatice
 
Değerli arkadaşım !
Birçok defalar anlattım, birde sizin için anlatayım. Madem bitirme tezi için uğraşıyorsunuz yardımcı olayım. Arkadaşlar ukalalık ettiğimi düşünmezlerse bu forumda bu konunun en tecrübelisi benim. Şu ana kadar 7-8 tane irili ufaklı türbin yaptım. Gelelim size yardıma.

Araba şarz dinamosunun rotoru elektromanyetik rotordur. Yani rotoru bobinlidir ve dışardan Elektrik verilerek manyetik alan yaratılır, rotor milinden döndürülürken nüvedeki bobinleri keserek elektrik meydana gelir. Ayrıca araba şarz dinamoları yüksek devirde elektrik üretirler. Kayış-kasnak veya dişli sistemi ile devir yükseltmekte çözüm değil. Çünkü burada devir yükselttiğimizde kanatlardan aldığımız tork, dinamoya geldiğinde deviri yükselttiğiniz oranda düşecektir. Şöyle örnek vereyim ;

Diyelimki pervane 400 d/dak. ile dönüyor ve 5 nm. tork üretiyor. Biz ise devri 2000 d/dak. yapmak istiyoruz. 400 devri 2000'e çıkarmak için 1/5 oranında kayış-kasnak veya dişli kullanmak gerekiyor. Devri 2000'e çıkardığımızda kanatlardan aldığımız 5 nm. tork'da 1 nm.ye düşer. Tabi bu hesap kabaca böyle, sürtünme kayıplarınıda hesaba katarsak bu oran daha da düşecektir.

Diğer bir konuda pervane boyu ve sayısı.
Neden 6 kanatlı pervane aldınız ? Ve boyu neye göre 50 cm.
Rüzgar türbinlerinde kanat sayısı arttıkça devir sayısı azalır, buna karşın torku artar. Kanat sayısı azaldıkça devir artar ama gücü az olur. Kanat boyu 50 cm. yani biz buna pervane dönerken daire çizdiği için kanat çapı 100 cm. deriz. 100 cm. kanatla en fazla 70 w. güç alabilirsiniz. O da çok iyi rüzgarda.

Özetle ;

Bu işi yapacaksanız sabit mıknatıslı ve düşük devirli yani 750 devir gibi bir dc. motor bulun derim. Şöyle 80 - 100 w.lık step motorda işinizi görür. İşte sorunda bu motorları bulabilmek. Benim araba şarz dinamosundan modifiye ettiğim 300 devirde 12 v. 100 w. güç üreten bir alternatör var elimde. Devir arttıkça gücü de artıyor. Özel mesaj atarsanız bu konuyu görüşebiliriz.

Kolay gelsin.
 
Açıklamalarınız için teşekkür ederim sayın ŞEF. 1 gün sabaha kadar sırf bu proje üzerine araştırma yaptım ve şunu anladım bu projedeki en önemli malzeme şarj dinamosuymuş.bu işleri bilmeden konuşanlar bize bunun dişli sistemle olabileceğini söylediler bende onlara artık sadece şunu söylüyorum bu işi araba akü şarj dinamosu ile yapabilen bir babayiğit varsa gelsin bu siteye koysun bizde görelim.süremiz çok kısıtlı olduğundan ve bu projenin malzemelerinin çok pahalı olmasından dolayı bu projeyi bitiremiyor ve büyük ihtimalle bu dersten kalıyoruz.ama ben artık ileride bu projeyi yapmaya kalksam ne gibi zorluklar beni bekliyor ve neler yapmam gerekiyor bunu biliyorum sayın ŞEF adlı üyeye tekrar teşekkür ederim
 
Sevgili kardeşim süremiz bitiyor,dersten kalıyoruz demene üzüldüm. bana mail adresinizi yazarmısınız veya cep nonu elimde hazır dinamo var bir şeyler yapabiliriz
 
Sn. zb meqan; aynen sayın şefime katılıyorum.Yalnız oto alt. ile üretim yapan babayiğit arıyorsanız ben acemiyken yapmıştım ve verimde almıştım.Gerçekten zor.Kolay değil tavsiye etmem.Çünkü çalışma devamında dv. yükselticiler su koyveriyor.Tork için en az 2-2,5 m. çapında güçlü pervane gerekiyor.İşte en kötü tarafıda bu.Çok güçlü bir pervane normal rüzgar hızında sorunsuz çalışıyor ama sert rüzgarda Allah'a emanet.Böyle en az 3-4 pervane telef ettim.Alt.ü kendiniz yapamıyacağınıza göre dc step motor üzerine yoğunlaşmanızı tavsiye ederim.
 
Arkadaşım rüzgar tirbününde esas olan düşük devir yüksek verimdir. Bunun için Neodyum mıknatıslı alternatör olması gerekiyor. Amatörlerin yaptıkları alternatörler var basit. İnternetten ev yapımı rüzgar tirbünleri bulabilirsin. Kolay gelsin.
 
bu şsrj dinamosu ile Elektrik üretmek iş en verimli olanı sanırım rüzgar ile dinamonun dönmesi ve devir olayının yüksek olması acaba bu spral denen taşlamaların çalışma mantığının tersini uygularsak az güç ile yüksek devir alamazmıyız yani spralin taş takılan yeri 1 tur atacak collektör denen kısmı 7 tur atacak ve bu kısma şarj dinamosuna haraket versek
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,777
Mesajlar
930,009
Kullanıcılar
452,548
Son üye
rmznyldm

Yeni konular

Geri
Üst