Sayın duranatardag arkadaşım !
Öncelikle şunu belirtmeliyim, modifiye ettiğiniz araç şarj dinamosundan 180 devirde boşta 20 v. yükte 13 v. enerji almış olmanız büyük bir başarıdır. Amatörce rüzgar türbini yapanların elde edemediği bir enerji demektir.
Stator saclarının karşısında sabit mıknatısların zorlanacağı muhakkaktır. Bu zorlanmayı elle çevirirken hissedersiniz, fakat pervanelerin uzunluğu karşısında ilk kalkınmada biraz zorlansada sonradan gayet rahat dönecektir. Zaten akü şarjı için ideal olanda 13,8 v. olarak biliyorum.
Silisli sac yerine teflon kullanmayı düşünmüşsünüz. Sac, mıknatısın manyetik akısını diğer mıknatısa iletmek için kullanılır. Teflon aynı görevi yaparmı bilmem.
Ama ben her zaman yeni deneyler yapmaya açık biriyim. Sizinde böyle bir deney yapmanızı ve sonucu görmenizi isterim doğrusu. Belki de çok iyi sonuç verebilir. Ama şunu tekrar belirteyim ;
aldığınız sonuç çok çok iyi bir sonuç.
Siz o dinamoyu mutlaka bir kol yardımı ile elle çevirmişsinizdir. Şimdi o kol uzunluğunu biraz uzatıp öyle deneyin, göreceksiniz daha rahat dönecektir.
Aşağıdaki resimde görülen türbinde de modifiye ettiğim araç şarj dinamosu var, ayrıca 1/6 oranında dişli reüktör var. kanatlar 50 d/dak ile dönerken dinamo 300 devirde 12 v. 100 w. ampül yakıyor. Rüzgar az olduğu için en son gücünü ölçemedim.
Çalışmalarınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum, kolay gelsin.