Rüzgar Türbinini Bitirdim.

Sayın ŞEF ustam :
Çalışmalarınızı bende uzun zamandır gözlemliyorum,tebrik ve taktir ediyorum ayrıca.Benden sizden esinlenerek rüzgar türibünü yapmaya karar verdim.kanatlar(50cm)-dc dinamo (12v 1a )ve meknik aksam tamam gibi fakat konu akü sarj etmeye gelince kafam durdu,şöyleki;elimde 12v-7ah akü ile beslenen 1200va ups im var ben bunun aküsünü dc dinamodan gelen voltaj ile nasıl sarj ettireceğim.yani aküye hem kendi şarj devresinden gelen voltaj-hemde dc dinamodan gelen voltajlar çakışacak diye tahmin ediyorum.Bu konu hakkında görüşlerinizi almak istedim cvp yazarsanız memnun olurum.
 
Hakkımdaki düşünceleriniz için çok teşekkür ediyorum telsiz ustam.
Doğrusu ups'ye nasıl enerji verilir bilmiyorum. Biz genelde bir akü şarj devresi kullanarak aküyü dolduruyoruz. Ups'yi hiç denemedim ve nasıl olur maalesef bilmiyorum. İşin ilginç yanı bugüne kadar hiç ups devresi görmedim. Sistemi bilmediğim için yardımcı olamıyorum.
 
Peki sayın ŞEF siz sanırım bukadar çalışma sonrası enerji üretmişinizdir.Aküleri doldurup nasıl enerji alıp kullandınız.Sistemiziniz ne şekildedir öğrenebilirmiyim.teşekkür ederim.
 
Sayın kontrolkalemi üyeleri arkadaşlarım !

Uzun zamandır üzerinde çalıştığım rüzgar türbinini bitirdim. Önceden gönderdiğim yatay eksenli gibi değilde dikey eksenli bir türbinde denedim. Benim amacım hazır bir dinamoyu alıp pervaneye bağlamak değildi. Hazır dinamolar çok yüksek devir istiyor. Oysa benim yaptığım dinamo 156d/dak ile çok güçlü Elektrik verdi.

Aşağıdaki linkte yaptığım çalışma var. Rüzgar olmadığı için atölye ortamında el ile çalıştırdık. Video da altta görülen dişlilerin oranı 1/2.6 Ben kolu el ile 60 d/dak çevirdiğimde dinamo 156 d/dak ile elektrik üretti.

Birde yaptığım türbin ince alüminyum sac olması gerekirdi. Saca para vermemek için elimde branda bezi vardı onu gerdim. Görüntü pek hoş olmasada en hafif rüzgarda çok rahat dönüyor.

YouTube - ŞEF WİND TÜRBİNE 1
YouTube - ŞEF WİND TÜRBİNE 2

NOT .: Adresi yanlış yazmışım düzeltildi.

Sağlıcakla kalın.


TEBRİKLER arkadaşım
 
Eveet;yeni gelişmeleri buradan paylaşmaya devam inş.Bana göre alt. yapımında devrim sayılabilecek bir çalışmayı % 90 sonuçlandırdım.Teori şöyle;Bir alt.de kullanılan bakır teli 5/3 oranında azaltıp iç direnci minimum yapıp yükde alt.ün kasmasının önüne geçmek,ısınmayı izale etmek,daha az torkla daha fazla üretim,bobin miktarını 5/3 düşürdüğümden maliyet azalması v.b.Evet şu anda sistemimde çalışıyor ve 250-300 watt gibi devamlı üretimi var.Geldiğim nokta,kabadayı üretimler için şu anda yetersiz kalıyor.Aslında bununda çaresi var ama ekonomik durumum elvermediğinden bununla yetiniyorum.Unutmadan bu teori özellikle oto şarj sistemlerinde kullanılırsa(ki sorunsuz kullanılacağına inanıyorum)çok artıları olur.Ör;üretimde az tork istediğinden yakıt düşümü gibi.Nasıl yaptım?Arkadaşlar;teknik olarak kısaca anlatayım;swiç mod trafolardan esinlendim.Power supply trafoları nasıl yapılır bilenler,meseleyi hemen anlayacaktır.Yani az bobin çok sayıda manyetik etki.Denemelerimde 60 V 237 Hz alıyorum.
Başka ve yeni bir çalışmamda ise;bilinen tekniklerle yaptığım alt. verileri;toplam ağırlığı 8,5 kg. 1,6 kg. bakır tel kullandım. 70-75 dv.de 16 dcv 4 A. verimi var. max. 2,5 kw. kapasitede.Anlayamadığım konu;bu alt.ü elle 70-80 dv/dk çevirdiğimde boşta 23-24 dcv.da çarpıyor.Hatda AC çıkış 2 fazda titretiyor.İnsan vücüdu 40 v.a dayanır sonrasında çarpar bilinir(ben öyle biliyorum)bu alt. 23-24 v.da nasıl çarpıyor anlam veremedim.Defalarca ölçtüm kesinlikle 23-24 v.da çarpıyor.Matkapla boşta 360 dcv. alıyorum. 220v 75 w lamba ile 330 dcv.da kalıyor.(330 dcv 0,3 A)Birde bu üretimlerde fazlara dokunsam mevta olacağız herhalde.
Evet sıra geldi teknik detay nasıl veririm? konusuna.Arkadaşlar;ben bu forumda detayları bilmediğimden resim falan ekleyemiyorum ama derleyip rar şeklinde upload edip adresi buradan paylaşmayı düşünüyorum.Tabi biraz zaman alır.Yeni ilginç ve bana göre şahane gelişmeleri buradan paylaşacağım inş.Ör;kendi tasarırım olan 1300 V.a kadar 600 A. üretimli şarj kontrolu, yüksek frekanslı kısa sürede full şarj gibi.Bu günlük bu kadar yeter herhalde çok uzun oldu.Herkese hayırlı akşamlar
 
arkadaslar araba dinamosuyla yapılabilir fakat nasıl?araba dinamoları normalde şönt dinamodur ve 1500 devir fılan ister.içinde üç fazlı cıkısı vardır ve içinde diyotlarla dogrultularak dısarıya + ve - olarak Elektrik akımını verir.rotor ve statorden olusur rotorunda sargı vardır ee peki buraya kadar tamam da sorun devir sayısında,,,1500 devire kadar fılan cıkmayınca dinamo randımanlı calısmıyor kısacası işimize yaramıoyr bu haliyle.bunu modıfıye etmemız gerekiyordianamonun statoruna hiç dokunmuyoruz biizm işimiz rotorla.rotorda nüve var ve nüve iki parçadan olusmakta bobinlerde nüveye sarılı .yapmammız gereken nüveyi sökmek tabii ki bobinleri de ve ayrıca bilezikleri de, bilezikler bundan sonra işimize yaramayacak.nüveyı mılden ayırduktan sonra daha önce de dedıgım gıbı iki parcadır ve bobinlerin sarıldıgı yatak cıkıntılıdır biz burayı tornacıda düzlettiryoruz,tesviye ettiriyoruz yani.neden çünkü buraya neodyum mıknatıs takacagız,ring olması gerekir ebatları aşagı yukaru 6 cm çap 1,5 cm iç cap ve mıknatısın yuksekliği de 3 cm olacak.grade n40 yada daha daha yukarısı olabilir.hemen belirteyım bu özellikte bı mıknatısın fiyatı 100 tl den fazla,biraz masraflı yani.bir de mıknatısın manyetik yönü önemli ,manyetik yönü eksenden eksene olmalı (axial),neyse daha sonra bu neodyum mıknatısı rotorda bobinlerin bulundgu yere takıyoruz.bobinleri sökmüştük daha önce degil mi?mıknatısları ıyı bır yapıstırıcı ıle yapıstırsak iyi olur bıson vsss yapıstırıcılarla.daha sonra montajı yapıyoruz .dakikada 150-200 devirla 12 voltu rahat görebilecegınınzı umuyorum,akımıda en az bi 15 -20amper olacaktır .burada sını da söylemek ıstıyorum dinamonun içinde siddetlı manyetık alan olacagı ıcın diyortların etkılennmmesı ıcın diyotları dısarı alabiriz yada diyotların gücü bize yeterli gelmez ise diyotları 3 tane köprüyle tekrar olusturabiliriz neyse lafı uzattım kolay gelsin
 
Sn.abbaskaraca;Evet bu şekilde üretim alınır.Ama 1=uyartım sargısı yerine montaj yapılan mıknatıs sizin anlatımınızla şiddeti düşer.O yüzden rotor modifiyesinde ayrı ayrı mık. tavsiye ederim.Hem ayrı ayrı kullanılan N42 mık.ların fiyatıda daha ucuza gelir.(12 ad.x5 tl.=60 tl).Gaus şiddeti düşer diyorum çünkü mık.ın etkisini 12 ad. demir parça nüveye ulaştırırken güç haliyle en az % 40-50 gibi düşer.
2=Stator sargılarını değiştirmezseniz;söylediğiniz gibi 200 dv.de 12 v.u (yada şarj voltajını)yakalayamazsınız.İsterseniz tesla formülünden hesaplayın.Daha açık olarak yazayım;bir fazda bobinlerin toplam bakır tel uzunluğu orjinalinde 2,5-3 m.yi(alt.ün durumuna göre)geçmediğinden yine yüksek dv. ister.İşte bu yüzden oto alt.leri modifiye yapılacaksa stator sargılarıda modifiye edilmelidir.El hasıl;12 v. elde etmekle 12 v. şarj voltajı elde etmek arasında çok fark vardır.Bu işe ilk başladığımda oto alt.leri ile uzun süre araştırma yapmıştım,sargı değiştirerek,rotora HDD mık.ı yapıştırıp,yine rotora sadece 2 HDD mık. yapıştırıp orjinal konjektörü ile şarj kontrolu,uyartım akımı sıfır kayıpla orjinal rotoru ile üretim v.b.Şimdilerde 35 A. oto alt.ünü step motor olarak kullanma projesinde sona geldim.Tabi orjinal haliyle.Son olarak diyorumki;daha verimli alt. yapamayanlar için olabilir ama daha verimli alt. yapmaya kendine güvenenler için oto alt.ünü tavsiye etmem.Ama hiç yoktanda iyidir tabi.Kolay gelsin
 
Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim abuzettin20 arkadaşım.

Yaptığım dinamo sabit mıknatıslı olduğu için dışardan uyartıma gerek kalmıyor. Ben de şu aralar yapacağım regülatör hakkında bilgi edinmeye çalışıyorum. Bu konuda gerekli bilgilere sahip arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum. İşime yarayacak her türlü bilgiye açığım.

Yaptığım dinamonun iç yapısını gösteren resmi de aşağıda gönderiyorum. Hepiniz sağlıcakla kalın.

2qxyetz.jpg

dinamonun nasıl yapıldığıyla ilgili daha geniş bilgi vermeniz mümkünmü?
teşekkürler
 
Sayın ŞEF;
Öncelikle elinize, emeğinize sağlık. Çalışmalarınızı görme fırsatını henüz buldum. Ben de yakın zamanda H-Darrieus tipi rotor kullanarak bi türbin yapıcam.Fakat kanatların boyutlandırılması ile ilgili bi kaynak bulamadım. Elinizde böyle bi kaynak var mı?
İyi çalışmalar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,657
Kullanıcılar
452,669
Son üye
koraykahvecioglu79@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst