serkan_48
Üye bildiğin dümdüz üye
Değerli arkadaşlar merhabalar.
Uzun zamandır rüzgar türbinleri hakkında yazılar okuyorum alternatörleri araştırıyorum. Ancak işin bu kısmının dışında aerodinamik kısmıda var. Benim anlamadığım kısım resimlerde de gördüğümüz türbinlerde neden hep 3 kanat kullanılıyor? neden 5 değil 7 değil 10 değil?
Birde ikinci sorum aşağıdaki temsili resimdeki gibi bir türbinde kanata gelen rüzgarın yönü düşünülürse rüzgar karşıdan geliyorsa rüzgar yününe göre kanatın duruş açısı neredeyse 90 derece gibi duruyor. Bu rüzgar için direnç oluşturmayacak mı? Açi biraz daha verilse pervane devir alması daha kolay olmaz mı?
Bilgisi olan arkadaşlarımız varsa bizleri aydınlatırsa sevinirim. Kolay gelsin iyi çalışmalar iyi forumlar. Saygılarımla.
Uzun zamandır rüzgar türbinleri hakkında yazılar okuyorum alternatörleri araştırıyorum. Ancak işin bu kısmının dışında aerodinamik kısmıda var. Benim anlamadığım kısım resimlerde de gördüğümüz türbinlerde neden hep 3 kanat kullanılıyor? neden 5 değil 7 değil 10 değil?
Birde ikinci sorum aşağıdaki temsili resimdeki gibi bir türbinde kanata gelen rüzgarın yönü düşünülürse rüzgar karşıdan geliyorsa rüzgar yününe göre kanatın duruş açısı neredeyse 90 derece gibi duruyor. Bu rüzgar için direnç oluşturmayacak mı? Açi biraz daha verilse pervane devir alması daha kolay olmaz mı?
Bilgisi olan arkadaşlarımız varsa bizleri aydınlatırsa sevinirim. Kolay gelsin iyi çalışmalar iyi forumlar. Saygılarımla.
![maxresdefault5680.jpg](https://i.kontrolkalemi.com/1/maxresdefault5680.jpg)