raimondi kule vinç

platin_51

Üye
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
40
slm arkadaslar benim sorunum kule vinç in ikinci kademede kontaktör ü geri bırakması sorunlu kontaktörtü ve trafoyu deiştirdigim halde düzelmemesi sizce sorun nedir? ben bir cözüm bulamadım size güveniyorum :)
 
platin_51 ' Alıntı:
slm arkadaslar benim sorunum kule vinç in ikinci kademede kontaktör ü geri bırakması sorunlu kontaktörtü ve trafoyu deiştirdigim halde düzelmemesi sizce sorun nedir? ben bir cözüm bulamadım size güveniyorum :)

sn. platin_51

Vincin semasını ekleseydınız daha ısabetlı cozumler uretebılırdık.2 vıtes kontaktoru bırakıyorsa ya bunu suren zaman rolesı arızalıdır yada 1. vıtes kontaktorunun yardımcı kontagı arızalıdır dıye dusunuyorum
 
sorun o da deil cünki 2 kontaktör ün yerini daha öncede deiştirip denemiştim olmadı
 
arkadaşım bana göre sorun o kontaktörü kumanda eden roleden veya switchten kaynaklanıyo olanilir. yani o kontaktörden önce ona yol veren role kontağında geç açıp kapama gibi bisorun olabilir.ayrıca vinç sistemlerinde limit switchler bulunma zorunluluğu vardır. o limit swichlerde de mekanik sorun olabilir.
 
bir kere trafodan bi sorun olsa bütün sistem etkilenir.bunu gec kontaktörü değişmisn bunuda gec.Güc devresinde birsorun olabilir.yıldız kontaktörünü kontrol et bir kontaklarında sorun olabilir.joistik deki kontaklara bak bir.swicden sorun olsaydı bunu tonajdan dolayı hızkesici swici yapar ancak.tonaj swici devreye girerse 3.vitesede gecmez makine.ikinci vitese gecisi saglayan zamn rölesi yada kontak varsa devrede onuda kontrol et .
 
Bende şöyle bir ihtimal üzerinde duruyorum arkadaşlar.kumanda edilen motor ikinci hıza geçerken anlık olarak fazla akım çekebilir dolayısıyla besleme gerilimide bir miktar düşebilir.Kumanda trafosunda primer sargısındaki bu düşük gerilim,sekonder sargısındada doğru orantıda düşüşe sebebiyet verebilir.(dc beslemeli kumanda sistemleri istisnai olabilir çünkü gerilim düşümleri bir nebze olsun köprü diyotlara paralel bağlı kondansatörler sayesinde regüle edilebiliyorlar.böylece panodaki kontaktörler bu tür gerilim dalgalarından etkilenmeyebilirler.)Yani kısacası motor 2.hıza çıktığı anda fazla akım çekip panonun kumanda gerilimini düşürebilir,bu durumdada kontaktörün çekme gerilimi çekme alt sınırlarına düşeceğinden kontaktör bırakacaktır
 
Aynen katılıyorum yalnız panonun kumanda gerilim beslemesi başka bir yerden besleniyorsa role veya hızkesici swici olabilir.
 
senin sorun termistotden kaynaklana bılır genellıkle 2 ci hız kontaktorune baglanıyor termıstor uclarını kısa devre yap oyle calıstır
 
Bende şöyle bir ihtimal üzerinde duruyorum arkadaşlar.kumanda edilen motor ikinci hıza geçerken anlık olarak fazla akım çekebilir dolayısıyla besleme gerilimide bir miktar düşebilir.Kumanda trafosunda primer sargısındaki bu düşük gerilim,sekonder sargısındada doğru orantıda düşüşe sebebiyet verebilir.(dc beslemeli kumanda sistemleri istisnai olabilir çünkü gerilim düşümleri bir nebze olsun köprü diyotlara paralel bağlı kondansatörler sayesinde regüle edilebiliyorlar.böylece panodaki kontaktörler bu tür gerilim dalgalarından etkilenmeyebilirler.)Yani kısacası motor 2.hıza çıktığı anda fazla akım çekip panonun kumanda gerilimini düşürebilir,bu durumdada kontaktörün çekme gerilimi çekme alt sınırlarına düşeceğinden kontaktör bırakacaktır


başıma geldi arkadaş haklı gerilim düşümünden kaynaklı bir sorun
 
bu sorduğunuz sorunun cevabı trafodan kaynaklanmaz neden trafo 380 volt giriş 24 12 14 0 volt çıkışlı bir trafo trafoyu neden değiştirdin bilmiyorum trafodan önce kulevinçte o kontaktörle ilgili 1 joistik 2 zaman rölesi ve kontaktörün kendisini değiştirmek lazım .kontaktörün neden bırakmadığına gelince kontaktör üzerinde bulunan ladt2 telemecanıuge zaman rölesi var bu zaman rölesinin ayarı 0 da onu 1.5 getir zaman rölesinin kontaktöre gecen kısmındaki plastik çapakları temizle ve zaman rolesinin kontaktöre tam olarak geçip geçmediğine bak.2 bir görüşüm ise kontaktörünü 65 amperdir 80 amper kontaktörle değiştir.lc 1d 65 kontaktörü lc1d80 ile değiştir.oparatörler işin hızlılık kazanması için zaman rölesinin ayarlarını minimum seviyeye getiriyorlar buda motor sargısına ve kontaktörlerin çabuk yıpramasına neden oluyor.bu konuda daha çok yardımcı olabilirim raimondi servis elemanı olarak görev yapıyorum selamlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,711
Mesajlar
929,171
Kullanıcılar
452,420
Son üye
sfkblgcii

Yeni konular

Geri
Üst