rezistans teli için akım sınırlama direnci

Katılım
2 Mar 2015
Mesajlar
138
Puanları
1
Yaş
44
Merhaba. Arabama 12 v ısıtıcı yapmak istiyorum. İnternetten 1,3 Ohm/Metre dirençli rezistans teli buldum. Bu teli arabanın aküsüne direk bağlayabilir miyim? Bağlayamazsam nasıl bir yol izlemeliyim?
 
Rezistansı direkt bağlarsınız sorun olmaz. Umarım bu ısıtıcı arabadaki kaloriferin alternatifi tarzı birşey değildir :) Bunun için arabada büyük modifikasyonlara gitmeniz gerekir.
 
1 Metre kullanmayı düşünüyorum. Arkasına fan bağlayıp ısıyı yaymayı düşünüyorum. Aklıma takılan acaba ısınan tel daha fazla akım çeker mi? Bunun için kontrol devresi yapmam gerekir mi?
Serkan hocam modifikasyon derken elektriksel mi yoksa yerleştirmeden mi bahsettiniz?
Malesef broadwaydeki ısıtma çok kötü. Özellikle şu aralar bir ısıtıcıya ihtiyaç duyuyorum. Orijinal çorum kaloriferi bulmak burada mesele. Yan sanayiye de 300 liradan fazla diyorlar. Bu işe meraklı olduğum için yapabileceğimi düşündüm.
Peki mosfet ya da tristör ile ısı kontrolü yapmam mümkün mü? 3055 ile falan.
 
1.3 ohm direnc 12 voltta ortalama 10 amper guc ceker.

Uygun gucte rezistans teli kullanirsaniz fanla iyi sogutursaniz sorun olmaz ancak buna uygun Elektrik tesisati alternatorunuz buna uygunmu v.s. sorulari sikintili isler.

Allah korusun yanlis bir durum aracta yangin cikmasina neden olacaktir.
 
O zaman yolum tesisat için bir oto elektrikçisinden geçecek :) Kalın bir kablo ile tesisat çektirip montajı ben kendim yapayım. Rezistans ısı ayarını da 3055 ile yapmayı düşünüyorum. Sizin fikriniz nedir hocam ısı ayar konusunda?
Edit: Sanırım 3055 bu iş için uygun değil. Yanlış okumadıysam datasheet te max power 90W gözüküyor.
 
Son düzenleme:
Cemil Bey, ısı kontrolü yapmak için ısının fazla geliyor olması lazım. Arabada köklü bir değişiklik yapmadan anca bir bardak kahveyi ısıtırsınız, bunun da neyini kontrol edeceksiniz?

Şebekeye bağlanan 1200W lık bir ısıtıcının verdiği ısıyı elde etmek için 100 amper akım lazım. Bunu da arabada nasıl elde edersiniz? Mevcut alternatörü söküp yerine çok daha büyüğünü bağlamanız lazım. O alternatör oraya sığacak mı belli değil. Diyelim rahat çalışsın diye 3000W alternatör taktınız. Bu devreye girdiği zaman arabanın çekişinde belirgin bir düşüş hissedeceksiniz, çünkü motor 4-5 beygir kaybedecek o alternatörü çevirirken.

Bütün bunları yaptıktan sonra gene de 1200W ile kışın arabada ısınabilecek misiniz sorusu var. Bence kesinlikle ısınamazsınız. En uygun ve ucuz çözüm mevcut ısıtma sistemini tamir etmek. Benzin'in sağladığı kalori, Elektrik ile elde edilebilecek en verimli sistemin kat kat üzerindedir.
 
https://tr.aliexpress.com/item/Enjo...-4309-4bda-84b5-c7c7bf91f71b&rmStoreLevelAB=3

Hocam yapmak istediğim aslında böyle birşey. 150w ve 12v soketten alıyor. Benim yapmak istediğim ısıtıcı yanlış hesaplama yapmıyorsam 120w. Tabi ısınılabilir mi konusunu sizler daha iyi bilirsiniz.
Ben de hani çok ısınır da arabada sorun yaratmasın diye ayar devresi düşünüyordum....
 
Eğer fan dönmemeye başlarsa rezistans fazla ısınıp yangın çıkarabilir. Rezistans ısındıkça direnci artar, dolayısıyla akım da azalır, o yüzden bir Sigorta ile koruma sağlayamazsınız. Bir şekilde yüksek ısıyı algılayıp devreyi açan bir sistem lazım.

Bir Elektronik devre ile bu ısıyı algılayıp devreyi açabilirsiniz. Ama işin ucunda yangın riski var, işi elektronik bir devreye emanet etmeden önce başka alternatif daha basit ve kesin sonuç verecek koruma yöntemleri var mı bakmak lazım.

Eğer elektronik devre olarak denemek isterseniz, şu devre konsept olarak iş görür:

opamp5.gif


Burada T1 yerine alternatif olarak bir MOSFET kullanabilirsiniz (10A de rahat çalışmalı). R1 de ısıyı algılayan bir NTC olacak. LP1 de sizin rezistans.

R2 ve P1 ile devrenin çalışma noktasını ayarlamanız gerekecek.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Timur hocam resimde bir sorun var göremiyorum. Bu arada yardımlarınız için teşekkür ederim. Ben de bu şekilde koruma düşünüyordum.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Geri
Üst