Ruzgar gulu icin altarnator mu dinamomu kullanilmali ?

sezginfr

Üye
Katılım
3 Şub 2016
Mesajlar
67
Puanları
1
Yaş
34
Arkadaslar bir ruzgar gulu yapmayi dusunuyorum internetten arastirma yaptim altarnator modelleri var flans altarnator var neon miknatis kullanilarak dusuk devirlerde guzel sonuclar aliniyor siz hangi tur tavsiye edersiniz acaba yardimci olursaniz sevinirim :(
 
Bir zamanlar bu konuya baya kafa yormuştum.

İşin aslı eğer bir enerji üretecekseniz bu işi alternatör ile yapılması doğru olanıdır. Aslında bu işin içine girdikçe detaylar dallandıkça dallanıyor bazen kafa karışıyor.

Bu işte rüzgarın sürekliliği , rüzgar gülünün büyüklüğü , dolayısı ile üretilecek elektriğin ve alternatörün de büyüklüğü değişiyor. Sonuçta şarj regülatörü ve akü gurubu da bu olaya dahil oluyor.

Siz ne tür bir rüzgar türbini kurmayı planlıyorsunuz bulunduğunuz mevkideki rüzgar alımı iyi olduğunu düşünürsek size alternatör almanızı yada imkanınız varsa yapmanızı önerebilirim.

Bir çok amatör alternatör yapıyor siz alacaksanız önceliğiniz alternatör yönünde olsun derim.

Konuyu daha detaylı açarsanız kaç voltta çalışacaksınız , akü gurubu olarak ne düşünüyorsunuz , rüzgar gülünün çapı büyüklüğü ne olacak bu verilere göre önerilerde bulunabiliriz.

Kolay gelsin iyi çalışmalar dilerim.
 
Oncelikle bu isi hobi olarak yapmak istedigimi belirtmeliyim kullanim yeri olarak evimize 100 metre mesafede garajimiz var bir lamba birde otomotik acilan garaj kapilarindan var onları calistirmak icin bunu yapmak istiyorum

Yapmayi dusundugum alternater 12 miknatisli 9 sarimli 12vlik palyester kaplama bir alternator yPacagiz

Esim kaynakci mekanik aksanini o halledecek
SORU: cift statorlu olanlari var bunun hakkinda bilgisi olan varmi ?
 
Tekrar merhabalar.

Projeyi kafanızda şekillendirmiş siniz. 12 mıknatıslı 9 sarımlı alternatör. Bu alternatör ile 3 fazlı voltaj üreteceksiniz. Bu ürettiğiniz enerjiyi diyotlarla doğrultup bir regülatöre gireceksiniz. Bu regülatör rüzgar hızıyla ve yükünüzün durumuna göre değişken olan voltajı sabit 12 volta dönüştürecek. Bu elde ettiğiniz voltaj ile de akünüzü yada akü grubunuzu şarj edeceksiniz.

Çift stator kullanımında aynı alternatör de çift sargı ve birden fazla manyetik rotor bulunur. Birden fazla çıkış alıp aynı iş milinden daha fazla güç almaya yarar.

Bence tek stator ve çift mıknatısların yerleştirildiği bir alternatör yapımı sizin için daha kolay olacaktır.

Sandviç model olacak. ilk sırada magnetlerin tutturulduğu flanş - ortada alternatör sargısı - sonda ise yine magnetlerin tutturulduğu flanş olacak. Bu şekilde manyetik alan çizgileri sargılardan maksimum geçirilmiş olacak ve veriminiz artacaktır. Bu sistemde Elektrik üretimi sargı ve magnetlerin arasındaki mesafe ne kadar az olursa verimde o kadar fazla olacaktır.

Evet bu işte alternatör yapmak gerçekten zahmetli ve hesap yapmayı gerektiren bir durumdur.

Türkiye'de bazı amatör hobicilerin uyguladığı bir diğer yöntemden bahsedeyim. Alternatör yerine DC motor kullananlarda var. Bu nasıl işliyor düşük devirli sabit mıknatıslı uygun büyüklükteki bir DC motor miline siz hareket verirseniz aynı şekilde elektrik üretecektir. Bir çok yabancı sitede incelediğim üzere AMETEK marka dc motorla bu işi yapıyorlar. Örnek bir demo video aşağıdadır.

Eğer alternatör yapımı ile uğraşmak istemiyorsanız bu şekilde büyüklükte güçlü bir dc motor kullanabilirsiniz. Önemli olan motorun çalışma devrinin düşük olmasıdır. Buda kutup sayısınız çoğaltarak elektrik üretimini sağlamaktadır.


Bir diğer uygulama eğer DC motor bulamazsanız benzer bir uygulama elektrikli bisikletlerin hub motorlarıda aynı şekilde çalışmaktadır. Bu hub motorlardan da ( elektrikli bisiklet motoru ) kullanabilirsiniz.

Başka bir uygulama uygun bir AC motor tamamen sökülür. Sargılarıda kesilerek çıkartılır. Yeni sarım uygun tel ile uygun çapta ve sipirde sarılır. Rotor kısmı torna makinasında yüzeyi traşlanır. Ne kadar traşlanacağı üzerine yerleştirilecek mıknatısların yüksekliği kadardır. Yeni alınan neodyum mıknatıslar bu rotor üzerine kuvvetli çift bileşenli yapıştırıcı ile yapıştırılır. motor tekrar toplanarak işlem tamamlanır.

Burada konulara yüzeysel değindim. İzlenecek yola göre konuyu detaylandırabilirsiniz.

Bahsettiğiniz şekilde flanş alternatör yapacaksanız bencede en verimlisi o şekilde olacaktır örneklerle resimlerle ve şemalarla ilerleyebiliriz. Eğer alternetör yapımı sizi uğraştıracak ise Dc motor modifiyeleri ile de yapılabilir. Karar size kalmıştır.

Aşağıda tek sargılı çift rotorlu bir flanş alternatör görebilirsiniz.

fbea15a05cc0d5c5aa9385a993047ca7.jpg
 
videodakı hub motor zor bulunur ama bunun yerıne step motor gunde ortalama 100-150 devırle donse 5-6 saatte 12 volt 7 amperlık akuyu şarj eder benzerını üzüm bağina ayı zarar verıyordu artvınde onuda yazayımda:) bende bır ruzgar gulu step motor çıkışını dc ye çevırdım 13.8 volt regule devreyle akuyu besledım dolan akuyu gece devreye gıren işik ve ses sistemınde kullandım sistemımı sabaha kadar çalıştırıyor sorunsuz aynı devreyı tavsıye ederım
 
Oncelikle yazdiklariniz icin tesekkkur edrim cok yardimci oldunuz

Bence en buyuk verim cift rotorlu altarnetorden alabilirim diye dusunuyorum yanlisim varsa duzeltin

ugrasi cok olmasi daha iyi hobi icin yapiyorum yardimci olabilecek videolar var yabanci dil ama goruntu yeterli oluyor

Sadece bobinler baya pahali diye dusunuyorum ucuza nerden bulabilirim internet uzerinden hangi siteden ?(fransada yasiyorum)
 
bu vatandaşın ki de fena değil vede şu:
bu çok daha mantıklı koy çatıya her yönden esen rüzgarla dönsün.


1 nci değılde 2 nci video ilgimi çekiyor bu bahar bunu yapacağım sankı dığerıne gore daha mantıklı ve aşiri ruzgara dayanıklı ruzgar gulunde önemlı olan aşiri ruzgar etkısıyle hasar gormesı sıstemın
 
Fren sistemi lazim ama nasil yapilir bilemiyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,659
Kullanıcılar
452,670
Son üye
fearles3422

Yeni konular

Geri
Üst