sürücü başlangıç seviye

halhal

Üye
Katılım
19 Haz 2016
Mesajlar
325
Puanları
1
Yaş
41
Merhaba
sürücüler ile ilgili çok güzel bilgiler , manueller paylaşılmış. bunların tamamını inceledim desem yalan olur ama takip etmeye çalışıyorum.

temel seviye bir kaç sorum olacak
1. nerede sürücü nerede soft starter kullanmaliyiz
2. sürücü hangi koşullarda tasarruf sağlar ya da söyle sorayim sürücüsüz sistemimiz var sürücü bağlamak karlı mi bir maliyet içerisin e girmek istesek nasıl bir hesaplama yapabiliriz
3. sürücü seçiminde nelere dikkat etmeliyiz
4. hangi parametreler tasarruf için elzemdir
gibi
teşekkür ederim
 
1- Hız (devir) kontrolü yapılması gereken yerlerde sürücü, özellikle büyük güçlü motorların kalkışı esnasında çekeceği fazla akımı sınırlayarak yol almalarını sağlamak için Soft Starter kullanılır.
2- Sürücü kompresör gibi kullanım sonucu eksilmeden dolayı sürekli devreye girip çıkarak tamamlama işlevi gerektiren yerlerde kullanılarak tasarruf sağlar.
3- Sürücülerin bir çok özelliği vardır(dahili PLC özelliği olan bile var). Seçim kriterlerini belirlemek için önce kullanılacağı yerin bilinmesi lazım.
4- Parametrelerin tasarrufla ilişkisi yoktur. Ancak 2. maddede bahsettiğim işlemlerin yapılması için kullanılan sisteme göre dahili PID özelliği gibi şeylere ihtiyaç duyulabilir.
 
hiz sabit ancak frekans 30 hz.
bu durumda soft starter kullanılabilir mi
 
hiz sabit ancak frekans 30 hz.
bu durumda soft starter kullanılabilir mi
Softs tarter frekans ayarı yapmaz. Girişide-Çıkşıda 50 Hz.
Dolayısıyla sürücü ile 30 Hz. de çalıştırdığınız motoru Soft starter ile çalıştırırsanız doğal olarak motor daha hızlı dönecektir.
Ancak Motor eğer Kayış-kasnak yada redüktörlü ise onlarla mekanik olarak istediğiniz hıza ayarlayıp Soft starter kullanabilirsiniz. Bu halihazırda çalışan makine için durduk yere uğraşıp masraf çıkarmak olabilir. Ama yeni yapılacaksa Sürücü ile Soft Starter arasındaki fiyat farkı düşünüldüğünde avantaj sağlar.
 
Büyük motorları sürücü ya da soft starter kullanarak sürmenin bir diğer faydası da daha düşük güçlerde trafo kullanmaya imkan vermesidir . Yoksa direk yol verilen büyük güçlü motorların direk kalkıştaki demeraj akımı küçük güçlü trafolarda aşırı akım açmalarına sebep olmaktadır .
 

Forum istatistikleri

Konular
130,143
Mesajlar
933,533
Kullanıcılar
453,223
Son üye
Shentyurk

Yeni konular

Geri
Üst