Sürücü Olmadan Bir AC Asenkron Motor Rampalı Nasıl Kaldırılabilir ?

Dedelerimiz elektronik henuz yokken boyle yaparlarmis. Ustelik yuklu vaziyetteki motora yildiz ucgen, reosta, bilezikli asenkron motor gibi tekniklerle de yol verilmez.

Elektronik yol vermede de faz acisiyla vs oynanarak yuklu motora yol verilemez.

Yol verme islemi yuksuz motora yapilir.

Ayrica 15Kw lik guc DC motor icin mumkun.
Yüksüz motor derken üstad özür dilerim ama benmi yanlış anladım yerine bagli değilken yani çevirmesi gereken mili çevirmeyecek ise neden yumsak kalksın ki yıldız üçgen de de aynı şekil yani yüküne göre motor secilmisse neden olmasın 7kw güç istenilen bir yere 15kw bı asenkron oynayarak kalkar ama 15kw yerine 7 kW atılırsa normal şartlarda da çalışmaz zaten
 
Yuksuz bir motora birden voltaj verirsen;

Sebekeden dehset akimlar ceker
Asiri silkelenerek kendine/bagli oldugu duzeneklere anlamda zarar verir.

Yuksuz motor motor mili ile mekanik yuk birbirinden ayrilmis demektir. Ya da mekanik yuk henuz yuke binmemis demektir.

Dolayisi ile yuklu asenkron motor motora mecburen frekans kontrollu bir cihaz uzerinden yol vermek zorundasin.

Neyseki dedelerimiz buna da zamaninda DC motorlu cozum uretmisler.

Bu arada guclu DC motorlar icin Cer motorlarina bakabilirsin. 7.5kw 15kW komik rakamlar kaliyor.

Yuklu yuksuz kavramlari karisti ise torna makinasini ele alalim.

Tornayi durdurup yapabiliyorsan kalemi is parcasina iyice dayayip bu vaziyette torma motoruna yo vermek istersen yol veremezsin. Ille de yol vereceksen frekans konverteri lazim. Voltaj ayarlama prensibindeki tum yol verme yontemleri bu torna orneginde motorun yanmasina neden olur.

Fakat tornada boyle bir sey yapmayiz ve kalemi is parcasindan uzaklastirip motoru oyle calistiririz. Bu durumda motor yuksuz sayilir.

Fan da yuksuz sayilir. Klasik tekniklerle yol verilebilir. Fakat cok buyuk gucteki bir kompresore voltaj kisma teknikleriyle yol vermek motorun yanmasina neden olur.
 
Son düzenleme:
Yuksuz bir motora birden voltaj verirsen;

Sebekeden dehset akimlar ceker
Asiri silkelenerek kendine/bagli oldugu duzeneklere anlamda zarar verir.

Yuksuz motor motor mili ile mekanik yuk birbirinden ayrilmis demektir. Ya da mekanik yuk henuz yuke binmemis demektir.

Dolayisi ile yuklu asenkron motor motora mecburen frekans kontrollu bir cihaz uzerinden yol vermek zorundasin.

Neyseki dedelerimiz buna da zamaninda DC motorlu cozum uretmisler.

Bu arada guclu DC motorlar icin Cer motorlarina bakabilirsin. 7.5kw 15kW komik rakamlar kaliyor.

Yuklu yuksuz kavramlari karisti ise torna makinasini ele alalim.

Tornayi durdurup yapabiliyorsan kalemi is parcasina iyice dayayip bu vaziyette torma motoruna yo vermek istersen yol veremezsin. Ille de yol vereceksen frekans konverteri lazim. Voltaj ayarlama prensibindeki tum yol verme yontemleri bu torna orneginde motorun yanmasina neden olur.

Fakat tornada boyle bir sey yapmayiz ve kalemi is parcasindan uzaklastirip motoru oyle calistiririz. Bu durumda motor yuksuz sayilir.

Fan da yuksuz sayilir. Klasik tekniklerle yol verilebilir. Fakat cok buyuk gucteki bir kompresore voltaj kisma teknikleriyle yol vermek motorun yanmasina neden olur.
Tornada kavrama var ustam ama mantık güzel fakat DC motor ile neden yol veriyoruz sadece hep DC kullanılsın olmaz mı ?

Bide neden DC yavaş kalkıyor asenkron hızlı mı kalkınıyor bu arada laf lafı açtı 15 kW motor tam hızında yükte 50amper yüksüz 15 amper çeker yıldız bağlı devreye sürücü ve düz bağladık sonuç aynı amperi ne düşürür
 
Yuksuz bir motora birden voltaj verirsen;

Sebekeden dehset akimlar ceker
Asiri silkelenerek kendine/bagli oldugu duzeneklere anlamda zarar verir.

Yuksuz motor motor mili ile mekanik yuk birbirinden ayrilmis demektir. Ya da mekanik yuk henuz yuke binmemis demektir.

Dolayisi ile yuklu asenkron motor motora mecburen frekans kontrollu bir cihaz uzerinden yol vermek zorundasin.

Neyseki dedelerimiz buna da zamaninda DC motorlu cozum uretmisler.

Bu arada guclu DC motorlar icin Cer motorlarina bakabilirsin. 7.5kw 15kW komik rakamlar kaliyor.

Yuklu yuksuz kavramlari karisti ise torna makinasini ele alalim.

Tornayi durdurup yapabiliyorsan kalemi is parcasina iyice dayayip bu vaziyette torma motoruna yo vermek istersen yol veremezsin. Ille de yol vereceksen frekans konverteri lazim. Voltaj ayarlama prensibindeki tum yol verme yontemleri bu torna orneginde motorun yanmasina neden olur.

Fakat tornada boyle bir sey yapmayiz ve kalemi is parcasindan uzaklastirip motoru oyle calistiririz. Bu durumda motor yuksuz sayilir.

Fan da yuksuz sayilir. Klasik tekniklerle yol verilebilir. Fakat cok buyuk gucteki bir kompresore voltaj kisma teknikleriyle yol vermek motorun yanmasina neden olur.

şebeke, motor ve yük karakteristiğine bağlı olarak farklı yol verme metodları uygulanabilir.

yüke bağlı olarak normal kalkış, ağır kalkış ve çok ağır kalkış seçimi yapılarak kontaktor veya farklı yumuşak yol verici tipleri tercih edilebilir.

saatte yirmi, yirmi beş defa devreye girip çıkan büyük bi yük için VFD seçimi daha mantıklı olabilir.

örneğin, bir defa start verildikten sonra bir hafta, bir ay çalışan motor için VFD veya soft starter kullanmaya gerek yok. (tabi çok özel durumlar hariç)

sözün özü motor yol verme seçiminde bi çok parametre dikkate alınmalı. doğru bi seçimle çok ağır yuklere rahatlıkla yol verebiliyoruz.

not: yumuşak yol vericilerde class 10, class 20 ve class 30 özelliğini incelemenizi tavsiye ederim.
 
Son düzenleme:
Tornada kavrama var ustam ama mantık güzel fakat DC motor ile neden yol veriyoruz sadece hep DC kullanılsın olmaz mı ?

Bide neden DC yavaş kalkıyor asenkron hızlı mı kalkınıyor bu arada laf lafı açtı 15 kW motor tam hızında yükte 50amper yüksüz 15 amper çeker yıldız bağlı devreye sürücü ve düz bağladık sonuç aynı amperi ne düşürür

Olayin kafada sekillenmesi icin torna ornegi verdim. Kavramanin olmamadigini dusun.

DC motor yavas kalkmaz aksine cok atik bir motordur. Fakat basit bir reosta ile bile hizi denetlenir. Yani DC motorun hizi cok kolay ayarlanir.

Sorun donmeye baslayan motorun akiminin yuksek olup olmamasi degil. Duragan haldeki motorun cekecegi akim. Motor dururken nominal voltajini verirsem motorun tipine bagli olarak nominal akiminin 100 kati kadar akim cekebilir. Yol vermek duruma gore elektrik idaresi icin de sart kosulur. Cunku sebekeyi cok kotu etkiliyorsun.

Yildiz calisma modunda sargilara dusuk voltaj verildigi icin akim duser ama bunu yuklu motorda yapamazsin.
şebeke, motor ve yük karakteristiğine bağlı olarak farklı yol verme metodları uygulanabilir.

yüke bağlı olarak normal kalkış, ağır kalkış ve çok ağır kalkış seçimi yapılarak kontaktor veya farklı yumuşak yol verici tipleri tercih edilebilir.

saatte yirmi, yirmi beş defa devreye girip çıkan büyük bi yük için VFD seçimi daha mantıklı olabilir.

örneğin, bir defa start verildikten sonra bir hafta, bir ay çalışan motor için VFD veya soft starter kullanmaya gerek yok. (tabi çok özel durumlar hariç)

sözün özü motor yol verme seçiminde bi çok parametre dikkate alınmalı. doğru bi seçimle çok ağır yuklere rahatlıkla yol verebiliyoruz.

not: yumuşak yol vericilerde class 10, class 20 ve class 30 özelliğini incelemenizi tavsiye ederim.
Yumusak yol verme cihazi ile buyuk bir kompresore yol verilebiliyor mu?
 
Olayin kafada sekillenmesi icin torna ornegi verdim. Kavramanin olmamadigini dusun.

DC motor yavas kalkmaz aksine cok atik bir motordur. Fakat basit bir reosta ile bile hizi denetlenir. Yani DC motorun hizi cok kolay ayarlanir.

Sorun donmeye baslayan motorun akiminin yuksek olup olmamasi degil. Duragan haldeki motorun cekecegi akim. Motor dururken nominal voltajini verirsem motorun tipine bagli olarak nominal akiminin 100 kati kadar akim cekebilir. Yol vermek duruma gore elektrik idaresi icin de sart kosulur. Cunku sebekeyi cok kotu etkiliyorsun.

Yildiz calisma modunda sargilara dusuk voltaj verildigi icin akim duser ama bunu yuklu motorda yapamazsin.

Yumusak yol verme cihazi ile buyuk bir kompresore yol verilebiliyor mu?

üstadım büyüklük sayısal değer taşımadıkça göreceli oluyor ama şöyle bi örnek vereyim bulunduğum işletmedeki 30kw'lık kompresorler yıldız-üçgen kontaktorle, daha büyükleri ise inverterle sürülüyor. pratikte yumuşak yol verici ile de sürüldüğününü biliyorum.


 
15kw bı motorun çevirdiği mili DC ile zor bide reduktörlu motor hiç dönemez elektronik olmalı

Üstad kasnak çalıştığı yerde nasıl atlama yapacak
Arkadaş bilmediğin, görmediğin bir seyı anlatmak cok zor. Santrifüj kasnak demek, Özel, içi grafit tozu doldurulmus kasnak / kavrama mekanızmasının motor tam yuku aldıgında, motor devrini yüke aktaran mekanızmadır.
https://turkish.alibaba.com/g/centrifugal-clutch-pulley.html
https://www.lazermasters.com/rf-cdcf-kaplin-tahrikli-santrifuj-fan-urunler-51.html
https://www.google.com.tr/search?so...1AhXcR_EDHU_3Cp8QjJkEegQIIhAC&biw=972&bih=580

http://www.ikonteknik.com/urunler/d...olojileri/eide-santrifuj-kasnak-debriyaj/3035
 

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Geri
Üst