Sürekli dur-kalk çalışan motor için Ges yapılır mı?

Ebru.drn

Üye
Katılım
5 Mar 2011
Mesajlar
269
Puanları
16
Yaş
34
Merhaba herkese,

İçme suyu için 11 kw dalgıç motoru olan bir köyümüz var. Buradaki motor köyün su şebekesine direkt bağlı (depo yok) hidrofor tankı bağlanmış, bir evde musluk açılınca motor çalışıyor. GES istediler ben de etüt için köye gittim. Motor 2 saniyede bir çalışıyor duruyor. Yanımda bir ölçü aleti yoktu. Bu şekilde sık dur kalk yapması normal gelmedi ama ilk kez karşılaştığım için çözüm düşünemedim. Gelenler normal demişler, birkaç kez motor yanmış değiştirilmiş. Tank değiştirilmiş, Basınç şalteri değiştirilmiş. Böyle çalışmaya devam ediyor şu anda. Bu sorun nasıl çözülebilir öncelikli sorum budur.

Konunun devamı ise; Bu motor için Şebeke ile paralel şekilde(şebekeye enerji basmadan, eksik kaldığında şebeke ile tamamlayacak şekilde) GES isteniyor. Bu dur kalk durumu çözülmezse, GES panelleri veya solar sürücü hasar alır mı? Alırsa neden?

Teşekkürler..​
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
güzel insan, bizim bir kuyumuz vardı ve içinde de bir dalgıç pompamız. kullanma suyu ve içme suyu olarak kullanırdık. dalgıçta bir bypass vanamız vardı. 7/24 çalışırdı ve hiç bir sıkıntı yaşamadık. çözüm seçenekleri içinde elde bir diyebilirsiniz.
 
Hıdrofor tankında hava yok. ONun için, bir fıncan su alsanız bıle, basınc anahtarı (Presostat) düşük basınc görüp motoru çalısıtırıyor. Pompanın su emme hattı uzerınde hava alma sibobu olması lazım sıstemde yoksa, tanka hava basmak gerek.
 
güzel insan, bizim bir kuyumuz vardı ve içinde de bir dalgıç pompamız. kullanma suyu ve içme suyu olarak kullanırdık. dalgıçta bir bypass vanamız vardı. 7/24 çalışırdı ve hiç bir sıkıntı yaşamadık. çözüm seçenekleri içinde elde bir diyebilirsiniz.
Cevap için çok teşekkürler. Biraz araştırdım ama anlayamadım, tam olarak ne amaçla kullanılıyor bu by-pass vanaları dalgıçlarda?
 
dalgıç kuyunun dibinden şebekeye 24 saat suyunu basıyor, ama kullanım olmadığında şişecek. çıkışa bir küresel vana ve aşağıya başka kuyuya doğru bir boru (basıncı dengelemek için ucu kapalı ama üzerinde bir çok delik var) . suyu sürekli basıyor, su tüketimi olmadığında bir değişiklik yok. işletmede, tesiste ben musluğu açtığımda benim suyum akıyor. suyu kullanmadığım zaman bypass suyu kuyuya veriyor. vana ile de istediğim basıncı ayarlıyorum. vana aşağı borudan sonra olması lazım. şimdi hatırlayamıyorum. nerdeyse 30 yıl geçti üzerinden.
 
Üstadların bahsettiği gibi genleşme tankı diyaframı patlak olabilir . Bu durumda sistemdeki basınç sabit tutulamayacağı için durumunuzda olduğu gibi habire pompa dur kalk yapar . Hatta ani basınç düşmesi yapacak bir patlak olup olmadığının da kontrolünü yapmak yerinde olur . Basınç şalteri ayar değerleri de düşük olabilir .
 
Hıdrofor tankında hava yok. ONun için, bir fıncan su alsanız bıle, basınc anahtarı (Presostat) düşük basınc görüp motoru çalısıtırıyor. Pompanın su emme hattı uzerınde hava alma sibobu olması lazım sıstemde yoksa, tanka hava basmak gerek.
tespitiniz doğruymuş, Muhtarı aradım, söylediğine göre tankın içinde membran yokmuş direkt tank delinmiş, değişmiş 7 yıl önce. Basınçlandıracak bir şey yok yani şu anda. Membranlı bir basınç tankı koyulursa bu kadar sık dur kalk olayı da çözülecektir. Peki sorunu çözemedik diyelim ve böyle çalışması yapılacak güneş enerji sistemine sıkıntı oluşturur mu?
Üstadların bahsettiği gibi genleşme tankı diyaframı patlak olabilir . Bu durumda sistemdeki basınç sabit tutulamayacağı için durumunuzda olduğu gibi habire pompa dur kalk yapar . Hatta ani basınç düşmesi yapacak bir patlak olup olmadığının da kontrolünü yapmak yerinde olur . Basınç şalteri ayar değerleri de düşük olabilir .
Diyafram yokmuş muhtarın söylediğine göre. içine flaşla baktım içi boştu diyor. Makine mühendisi arkadaşla yerinde bir inceleme yapacağız. Ama sorun yine de çözülemezse bu sık dur kalk olayı sürücü ve güneş panellerine sıkıntı çıkarır mı?
 
Sık due kalk sürücünüze hasar verebilir.

Motor ilk kalkış esnasında kalkınma akımı çekiyor ise bu sürücü üzerindeki güç elemanlarına aşırı akım çekmesine neden olur. Bu akım bir süre sonra ısı ile birlikte sürücünün arızalanmasına neden olabilir.

Panel gücü pompa gücünden büyük seçilmiş. Bu gayet iyi. Ancak sürekli 30 hz de olması sanki panel gücünün yeterli aktarılamadığı gibi bir durum var.

Panel bağlantısı şeklini çıkartıp çizin. Mesela örnek veriyorum 10 Seri ve 3 paralel ise bu paralel kullardan birinde arıza kopuk temassızlık varmı bakın. Gündüz yük altında her kolun çektiği akımı ölçmeniz faydalı olur. Akım geçmeyen kol var ise o grubu incelemeye alın.

Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,663
Mesajlar
928,844
Kullanıcılar
452,350
Son üye
berat27

Yeni konular

Geri
Üst