gelişmeleri yazıyorum, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yol göstermeleri temennisi ile.
Samsung Türkiyenin gönderdiği (merkez) servis elemanı buzdolabı çöp, gaz kaçırıyor, doldursak yine boşaltır dedikten sonra açıkçası ilk yaptığımız şey yeni buzdolabı araştırmak oldu. özellikle
@naylondunya ve
@Nh İleriteknisiyen arkadaşların yazdığı yorumları okuyunca kaybedecek birşeyim yok deyip makineye giriştim.
ilk yapmaya çalıştığım şey, deepfreeze bölümünün arka kapağını açmaya çalışmak oldu, nasıl açıldığını bilmiyordum ve bayağı bir zorlandım. açabildiğim zaman neden çok zor açabildiğimide anlamış oldum.
Bu resimi, buzları erittikten sonra çektim. ilk açtığımda burası tamamen buzla kaplıydı. deepfreeze in bu bölmesi tamamen buzla kaplandığından , açmaya çalıştığım iç kapağı sanki vidalamışım gibi tutuyordu.
buzlanma olduğunu görünce, yorum yapan arkadaşların tesiptlerine daha çok güvendim, çünkü gaz bittiği için soğutmuyorsa, bu buzlarında olmaması gerekiyordu.
hemen armut a ilan açtım, ordan ataşehirde bulunan caner usta teklifde bulundu, aradım. sorunun ısıtma resistansından olduğunu düşündüğümü söyleyip, eğer sorun o ise kaça yaparsın dedim. parçalar ve işçilik dahil 350 tl dedi, biraz ücret fazla geldi çünkü yedek parçaları araştırdığımda resistan + sensor max 100-150 tl arasında bulmuştum internetde ama bayram öncesi pek bir şansım yoktu acilde lazımdı, kabul ettim fiyatı çağırdım. iyi temiz bir arkadaş, işinide temiz yaptığını düşünüyorum açıkçası.
geldiğinde, ilk resimdeki metal aksamın altını kaldırdı ve ısıtma resistansının camının kırık olduğunu gördü. yani Samsung Türkiye'nin merkezinden gönderdiği en yetkili servis elemanın görerek, bakarak, inceleyerek ettiği arıza tespiti değil, forumda makineyi görmeyen arkadaşların dediği doğru çıkmıştı ! hem ısıtma resistansını hemde sensoru çiftli değiştirdi. değişen parçaların resimleri aşağıda.
son olarak, caner ustaya gaz tankında kaçak yapıp yapmadığını kontrol etmesini istedim. baktıktan sonra tankta herhangibir sızıntı emaresi olmadığını söyledi.
caner usta benim buzdolabındaki resistans sensörü 31 mayısda değiştirdi. bu mesajı 8 haziran gecesi yazıyorum, şuana kadar bir sıkıntı yok. cayır cayır soğutuyor. aklınızda bulunsun hiç bir zaman (çok gerekmedikçe) buzdolabını veya deepfreeze son kademede soğutmayın, resistansın ömrünü daha kısaltıyormuş (gerçi biz orta ayarda kullanıyorduk )
aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için rehber niteliğinde olur umarım
Samsung Türkiye'yi, vermediği hizmet üzerinden aldığı servis ücretini için belalarına duacıyım.
Samsung türkiye'nin gönderdiği servis elemanının ismi Bayram idi, faturası duruyor, ifşalık bir durum olursa ifşa da edebilirim.
benim gibi anadolu yakasında böyle bir durum yaşayıp, yedek parça ve ustaya ihtiyaç duyan olursa, caner ustanın telefonu 0506 589 69 03
bu buzdolabı ile ilgili gereksinim olması durumunda güncelleme yapmaya devam edeceğim. bilinki eğer bu başlığa herhangibir not yazmamışsam, herhangibir sorun yaşamıyorum demektir
Allah, ahlaklı insanlarımızın sayısını çoğaltsın. selametle