sargılarındaki bir bobin patlamış asenkron motor

@Biryorum direk ucgen yol vermek. Motora mi zararlidir. Yoksa sebeke ve diyer alicilara mi? Eger sebekeniz uygunsa kalkinma anindaki yuku kaldira biliyorsa en iyi yontem direk yol vermek oldugunu biliyorum.
 
Son düzenleme:
@Biryorum direk ucgen yol vermek. Motora mi zararlidir. Yoksa sebeke ve diyer alicilara mi? Eger sebekeniz uygunsa kalkinma anindaki yuku kaldira biliyorsa en iyi yontem direk yol vermek oldugunu biliyorum.

185kw motora trafo gücünüz ve trafo kısadevre %Uk değeriniz uygun olsa bile direk yol vermemelisiniz !
Nominal akımın 6-7 katı çekilen yüksek akım sargılarda dinamik etki yaratır titretir bu sargı izolasyonuna zarar verir, süreklilik arz ederse bir süre sonra sargı izolasyonu delinir patlar.
Benim motorum 185-200kw 10 senedir direk yol veriyorum ve motorum sağlam diyen çıkarsa elinden öperim :)
 
Haklilik payiniz olabilir. Ama universitede bilgisine cok guvendigim bir hocamin dedikleri kurdugu cumle kulaklarimda suan. "Cok sık dur kalk yapmayan asenkron motorlarda direkt ucgen yol vermek motora zarar vermez. Aksine motor tam kalkinma momenti ile kalkar yildizdan ucgene gecisteki darbe akimi yasanmaz. Sorunsuz bir kalkis olur. Fakat dezavantajlari sebekeyi olumsuz etkiler gerilimde dalgalanma yaratir vs."

Tum bunlari alt alta yazdigimizda tabikide motorlara uygun bir yontem ile yol vermek daha akil kari ve uygun olandir.
 
Bahsettiklerinizin hepsi doğrudur ancak motor gücü büyüdükçe sargılar için bahsettiğim dinamik etki artar. Bir insanı bir sağlam yumruk perişan etmez ama bu yumruğu ara ara atarsanız iş değişir. Günde 1 kez bile sağlam yumruk yersen ömrün uzun olmaz. Olaya bu yönüyle bakmakta fayda var.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,679
Son üye
kenan7777

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst