Şu durumu olabilir, genellikle elektromınatıslı olan alternatör rotorunda artık bir mıknatısiyet kalırsa az da olsa çıkıştaki stator sargılarında (3 fazlı veya tek fazlı sargı çıkış uçlarında) AC elektriğini bu şartta üretebilir, üretilen bu voltaj 65 volt ve üstü ise bu nedenle çıplak elle dokunulmaması (eğer artık mıknatısiyet oluşma durumu rotor nüvesinde elektromıknatıslık uyartım akımı kalktıktan sonra yine varsa) çok iyi olur.
Kendinden (içten) uyartımlı 3 fazlı alternatörlerin uyartım akımını, bilezik-fırça yerine dönen diyotla doğrultup DC olarak içten alternatör dönerken iletilen sistemlerde, artık mıknatısiyet aslında istenilen bir durumdur. Çünkü bu artık mıknatısla ilk dönerken üretilen DC akımı, bu içten geri beslemeyle içten uyartımı sağlayan (ayni mil üzerindeki) dinamonun paralel bağlı elektromıknatıslarına dönerken gittikçe artarak gelen bu DC elektrikle, bu dinamomun statorunu doyuma geçirip asıl istenen voltajdaki gerilim ve akımı (220/380) ilerleyen zaman içinde hızlıca üretebilmiş olur. Yani ilk geçiş (elektrik üretim) aşamasında bu artık mıknatıslıktan bu şekliyle yararlanılmış olunur. Kolay gelsin.