Servo Motor Etiket bilgilerini yorumlamak

ugurbarut

Üye
Katılım
12 Şub 2013
Mesajlar
151
Puanları
6
Yaş
26
Konum
BURSA
Arkadaşlar ve ustalarım öncelikle merhaba..

Aşağıdaki resimde etiket bilgilerini paylaştığım servo motor 5 numaralı etiket bilgisinde 'Duruş Torku'nun 15nM olduğu yazıyor. Bunu şöyle yorumlayabilir miyiz. 15Nm=1.5296 Kilogram-kuvvet metreye tekamül eder. Bu da ani duruşta motorun 1.5 ona yakın bir yükü durdurabileceğini mi söylüyor? Bu mudur ?
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.JPG
    Ekran Alıntısı.JPG
    70.1 KB · Görüntüleme: 217
Hayır, duran servoyu hareket ettirebilecek tork değeri. Türkçeye çevirince böyle olmuş. Tutma Torku olmalıydı.
 
Peki servo motorların duruş rampasında ani duruş yapabilmesi için ...Nm tork gibisinden bir bilgi yer alıyor mu etiketinde?
 
Ampirik bir tavsiye edilen değer vardir belki. Çalışma torkunun %80 i gibi mesela. Bence çalışma tork değerini kullanabilirsin 9.55Nm
 
Anladım Sayın Silvestir,

Bu soruları şunun için soruyorum. Yaklaşık 700-900kg arasında bir yükü yatay eksende kremiyer dişli üzerinde 23cm/saniye ile hareket ettiren bir servo sistemimiz var. Yukarıda belirttiğim yükleri taşıma esnasında yaşanan acil duruşlar (perde fotosel ihlali, acil stop duruşları, enerji kesintisi) nedeniyle durmayarak hareketine devam ediyor. Bu durumu önlemek için çalışıyorum.

Dikkat etmem gereken hangi noktalar var beni yönlendirebilir misiniz?
700-900kg yük içerisinde sistemin iskeleti de bulunuyor. Aslında yaptığımız iş 200-250 kg civarındaki parçaları blow vasıtasıyla alıp bir yerden bir yere taşımak
 

Ekli dosyalar

  • 20190530_175423.jpg
    20190530_175423.jpg
    290 KB · Görüntüleme: 61
Son düzenleme:
Teorik olarak her duruş rampalıdır. Eğer sinyal geldiğinde hemen dursun isterseniz sonsuz büyüklükte motor kullanmalısınız. Sistem tasarımlarında yavaşlama rampası göz önüne alınarak gerekli tasarım yapılır ve motor seçilir.
Sizin sisteminiz özelinde konuşacak olursam yükünüz fazla ancak hızınız düşük. Son gönderdiğiniz fotoğrafta etiket bilgileri olan sanıyorum ki sisteminizdeki motor. Bu motor doğrudan bağlı değildir arada bir redüktör olması gerekli. Bu redüktörün çevrim oranını yavaşlama rampası hesaplamasında önemli bir faktördür. Ayrıca sisteminizin frenli olması gerekli ani bir yavaşlama için.
Son olarak bu tip sistemler için kritik olan torktan ziyade atalet oranıdır. Mekanikçiniz sisteminizin motor miline indirgenmiş ataletini hesapladıktan sonra bu bilgiyi motor tedarikçinizle paylaşırsanız size yavaşlama rampası hesaplamalarını yapacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,148
Mesajlar
933,626
Kullanıcılar
453,235
Son üye
aky

Yeni konular

Geri
Üst