Merhaba,
Öncelikle soruları cevaplayayım.
Sürücü monofaze girişli.
Motor üçgen bağlantılı.
Şimdi hikayeye devam edeyim. Dün motoru alıp sanayiye bir motor tamircisine götüreyim dedim fakat dükkan kapalıydı. Ben de uğraşmaktan yorulup yeni motor almaya gittim. Dükkanda öncelikle tanıdık tamirci sordum. Haftasonu açık dükkan zor bulunur ama bir yere gönderdi. Gittim, açıktı. Özellikle motor tamir üzerine bir yer değil ama dükkanın sahibi biraz biliyordu. Sürücü yanımda olmadığı için trifaze sanayi elektriği verip motorun durumuna baktı. Yüksek sabit devirde saat gibi çalıştı (Yüksek devirde evde de çalışıyordu zaten. Problem ara devirlerde.). Arkadaş "abi ara devirde kararsız veya titreşim varsa yüksek devirde bunun delirmesi lazım ama saat gibi çalışıyor" dedi. Bunu duyunca daha fazla sohbet etmeye ihtiyaç duymadım. Teşekkür edip ayrıldım. Motora son bir şans vermek için tekrar eve geldim. Sürücünün ayarlarıyla oynamaya başladım. Bahsedilen anahtarlama frekansını düşürüp yükseltmeyi denedim. Sürücünün kabul ettiği aralık 0-15. 0'da motor zırlıyor ama dönmüyor. 15'te ise daha düzgün çalışıyor yalnız anahtarlama frekansı ne kadar fazlaysa hem motorda hem de sürücüde ısınma daha fazla oluyor (internette de böyle okudum). Varsayılan değer 7 idi. Ben 7'den 10'a kadar tek tek arttırarak denedim. Motorda sadece seste düzelme ve daha rahat çalışma oluyor. Benim sorunumu çözmedi. Sonra sürücünün kitapçığında örnek verilen tork eğrileriyle oynamaya başladım. 3 tane örnek vardı:
- Düşük tork
- Normal tork
- Yüksek tork
Sürücüyü resetleyince sol üstteki eğriyi kullanıyor. Ben sırayla hepsini denedim. Sağ alttaki eğri sorunu biraz düzeltti ama yine bozdu. Motoru çalıştırıp hz değerini 10'ar 10'ar arttırdım. 10hz'de düzgün çalışıyor. 20hz'de hafif oynamaya başlıyor. 30hz'de titreşimin zirvesinde. 40hz'de hafif toparlıyor. 50hz'de çok güzel çalışıyor. Yine olmadı anlayacağınız.
Sonra sürücüyü de panodan çıkarıp dışarıya aldım. Belki panonun içindeki diğer elktroniklerden parazit alıyordur veya elektromanyetik alan varsa etkileniyordur diye. Hiç bir şey değişmedi.
Sonra
@TheRisky 'nin önerisiyle motora yıldız bağlantı yaptım. Sürücünün ayarlarını hiç değiştirmeden motoru çalıştırdım. Üçgen bağlantıya göre çok daha fazla sallanıyor. Hatta sallantı 10hz'de başladı. Sonra sürücüyü ayarladım. En fazla 255v çıkış verebildi. Çıkış amperini 4 küsür yaptım. Yine hiç bir şey değişmedi.
Elde ettiğim en iyi sonuç şu oldu. Videonun başlarında bir cırlama sesi duyuluyor. Orada rulmanlar coşuyor galiba.
Sonra "eeeh" deyip eve gittim ve bir daha geri dönmedim.
Sürücüyü fabrika ayarlarına döndürünce kendini 4 kutuplu 50hz bir motora göre ayarlıyor. Belki ben de düşük hızlarda çalışan 4 kutuplu, hatta 6 kutuplu bir motor alsam daha iyi olacak.