Merhaba. Arıza arama sırası sizin çalışmama şartlarınız için tam olarak şu şekliyle olmalıydı;
1- Takılan prize faz ve nötr ucu tam olarak geliyor mu? Sadece kontrol kalemiyle bu kontrol işlemi çok sağlıklı olmaz, çünkü sadece fazın varlığını kontrol kalemleri gösterir, nötr ucunu göstermez, bu nedenle çalışan bir saç kurutma makinesi, vb. takıp bu prizde gerçekten
Elektrik faz ve nötr olarak var mı veya priz normal olarak çalışıyor mu ona bakılmalıdır.
2- Elektrik süpürgesinin kablosu kablo fişi ve fiş ucundan içten kırılmış olabilir. Bu durumda motora kadar elektrik gelemez. (kablo kırığı varsa 2 elektrik ucu gidemez)
3- Süpürge kordonunun belli yerlerinde de kablo iç kırıkları olabilir, anahtardan önce ve fiş arasındaki ikili kablo hattı (toprak hattı süpürgelerde kullanılmaz) avometreyle kabloları uçtan uca olan sesli omaj testiyle sağlamlık kontrolü ile sağlam durumda olduğu net anlaşılabilir.
4- Anahtara geliyorsa faz ve nötr ucu anahtar acaba gerçekten sağlam mıdır acaba, onu da ara elektrik bağlantılarından ayırıp anahtar çıkış bağlantılarını omaj ölçümü kısmında ON ve OFF durumunda bir avometreyle sesli omaj ölçümü kısmında ölçmek ve sağlam çalıştığını teyit etmek gerekir.
5- Anahtardan süpürgeyi süren karta kadar faz ve nötr ucu gelebildiyse bu sürücü
Elektronik devre kartındaki tüm elektronik elemanları acaba sağlam mıdır, cam bir
Sigorta varsa o da sağlam mıdır, bunlar çok dikkatli kontrol edilmelidir. Bu resimlerde sigortayı ben göremedim.
6- Elektrik akımı faz ve nötr uçları olarak devre kartından da geçti ve motor uçlarına kadar gelebildi, motorun kömürleri aşınmış mı, arada kömür-rotor kolektörü arası boşluğu veya kömürlerin bitip aşınmasıyla ilgili olan elektrik ara temassızlığı (geçirimsizliği) var mıdır?
7- Son olarak da üniversal süpürge motorunun seri bağlı rotor-stator ve fırça (kolektör) arasındaki ayrı ayrı ölçümlerinde omaj değeri var mıdır. Hepsinde omaj değeri varsa arada bağlantı zafiyetiyle üniversal motor bu yüzden çalışmıyordur.
8- En son olarak da motor sarımları yanmış olabilir, kömürleri iyi temas edip 3 bağlantı şekli (2 adet seri bağı stator, bir rotor ve fırçaların üçlü elektrik teması) sayısal omaj değerleriyle ölçülemiyorsa ve sarımlarda ayrıca beligin ve rahatsız edici bir koku varsa motor stator sarımları yanmıştır. Rotor iç sarımları kısmen yanmışsa motor tekleyerek, aşırı ısınıp darbeli çalışacaktır. Kolay gelsin.