Merhaba.
Sikloid dişlileri prensip olarak yuvarlanma metoduna göre yapılamadıklarından eksen aralıklarının yapılan konstrüksiyonlu montajlarında hatasız olarak sabit tutulmaları gereklidir.Sikloid dişliler daha küçük diş sayısında yapıldıklarında (Diş dibi çok ince) daha iyi kavrama sağlar,sürtünen yüzeyi kısa,fakat kavrama eğrisi daha uzun olur.Ayni şekilde daha büyük diş sayısında (Diş dibi daha kalın) yapıldıklarında ise sürtünen yüzeyi uzun ve kavrama eğrisi daha kısa olur.
Soğuk havada çalışmasında eksen aralıklarına dayandırılarak,ilk başta daha soğuk olan dişlilerin,ısındıkça tam çalışma toleransı için gerekli kavrama ve sürtünme temas yüzeylerine sahip olabildiği düşünülebilir.Yani bir problem eğer varsa,bu problem en başta,konstrüktör tarafından montajda eksen aralıklarının,dişlilerin çalışmasında referans olarak alınması gereken (Normal sıcaklık derecesindeki ortamı) belirli sıcaklık derecelerindeki ısıl genleşme miktarları tam dikkatli olarak gözetilmeden yapılan bir montajı neticesinde,soğukta kavrama ve sürtünme yüzeyleri,ideal olması gereken şartlarında olamayabilir.Sürtünme ve hareketle sikloid dişliler belirli bir sürede ısınarak,arzu edilip istenen ideal sürtünme ve kavrama temas derecelerine bu şekilde gelmiş olabilir,en başta fazla akımın çekilmesi problemi mantıken de bu şekilde gerçekleşiyordur.Bu durumda bu konstrüksiyonu eğer eksen aralıklarının toleransı bir şekilde değiştirilemiyorsa,yani yataklar sabit bir döküm kalıpla imal edilmiş ve yekpare bir yapıdaysa,bu durumda ideal çalışacakları bu çalışma sıcaklığında sürekli çalıştırmak zorundasınız,başka bir çözümü de pek görünmüyor.
Kolay gelsin.