röledeki diyod röleyi değil devreyi koruyor motorun artı eksi uçlarına kutupsuz kondansatör koyabilirsin paraziti alır...
kaç koydun? 640nF olabilir 100nF vs.evet koydum ama tam değeri nasıl bulabilirim veya böyle bir değer bulma yöntemi varmı?
474 250V yazıyor üstünde sanırım 47n sanırım. Çokmu düşük kullanmışım?kaç koydun? 640nF olabilir 100nF vs.
470 nf o 250v...474 250V yazıyor üstünde sanırım 47n sanırım. Çokmu düşük kullanmışım?
Anladım Rölelerin Yönlerine bakıp diyot ekleyeceğim.Röle bir nevi izolatör sayılır, verdiğim örnekte zaten belirttim siz yanlış yere bakıyor suçu motorda buluyorsunuz. Ters emk sebebi röledir, 2. bir akünüz varsa şimdilik bununla motoru çalıştırın durumu görün anlayın.
Devreniz nedir şema neyi kapsıyor paylaşın, yön değiştirmek basittir 2 adet tek kontak veya tek aet çift kontaklı röleyle de mümkün. Ayrıca başka mesajda da yazdım, akülü araç konularında şema mevcut, farkı sadece röle değil anahtar kullanılması.
Hocam sistemi ayrı güç kaynaklarındanda çalıştırdığımda ayn sorun ile karşılaşıyorum. Benim sistemdeki rölelerden veya bu motora takılan kondansatör ile çözmem gerekiyor. Motor yüksek emk verince sistem içindeki schmitt trigger tetikleme yapıyor..Yonu degistirmeden oncesine diyot koyun.
Ayrica islemci ile roleler arasina opto izolator koyun. Bunlar islemci devrenzi koruyacaktır.