Motor durduğunda akımın yükselmesine sebep olur. Akımı pens ampermetre gibi bir cihazla gözlemleyebilirsiniz. Motorda ısınmaya sebep olur buna termik bağlanabilir. Motor dc devresinde ise termiğin açık devre olduğunu elektronik elemanlarla ssli veya görsel olarak ikaz verecek devre yapmak mümkün. Araçlardaki far arıza sensörleri tarzında devre de sanırım işinizi görür.
Motor durduğunda akımın yükselmesine sebep olur. Akımı pens ampermetre gibi bir cihazla gözlemleyebilirsiniz. Motorda ısınmaya sebep olur buna termik bağlanabilir. Motor dc devresinde ise termiğin açık devre olduğunu elektronik elemanlarla ssli veya görsel olarak ikaz verecek devre yapmak mümkün. Araçlardaki far arıza sensörleri tarzında devre de sanırım işinizi görür.
Sayın arkadaşım,bu bahsettiğim dişli dursa bile motor durmuyor dişli sıkıştığında kayış var kayışı patinaj yaptırıyor benim istediğim kayış patinaja geçtiğinde öndeki bir başka motoru durdurmak
Sayın Ertek68 bu bahsettiğiniz Mefa Hız Bekçisini tekmi yoksa ayrıca bir cihazı varmı yani diyelimki hızı kontrol ederken hız aniden düşerse kontakmı açıyor yardımcı olabilirseniz sevinirim.Ayrıca nereden nasıl temin edebilirim
Kardeş bu Sensör 10 ile 60 volt arası DC gerilimle çalışıyor. Yani 12 yada 24 Volt DC gerilim verip çıkışına aynı gerilimle çalışan bir mini röle bağlayacaksın. Motor kontaktörünün beslemesini o Rölenin kontağından geçireceksin.
Sensör ilk enerji verildiğinde 10 sn motor devrine bakmaksızın çıkış verir(Amaç motorun ilk kalkışındaki yavaş deviri hata olarak algılamamaktır). 10 sn sonunda motorun devrini kontrol etmeye başlar. Çalışma süresince herhangi bir anda devir ayarlananın altına düşerse çıkışını keserek motorun durmasını sağlar. Devir ayarı üzerindeki potansiyometre vasıtasıyla yapılır.