Solar şarj cihazlarının çalışma prensibi nedir?

zenze

Üye
Katılım
2 Eyl 2007
Mesajlar
254
Puanları
1
Yaş
40
Bir süredir bunu araştırıyorum tatmin edici bir yanıt bulamadım.
Solar şarj cihazlarında panel akü ve yük uçları var. Çalışma şekilleri nasıl?
1-İlk olarak aküleri şarj edip sonra panel elektriğini mi yüke veriyorlar ?
2-Tam ışık aldıklarında hem yükü çalıştırıp hem de aküyü mü şarj ediyorlar

Öncelik yükümü çalıştırmak yoksa aküyü mü şarj etmek ?
 
Arabadaki alternatör gibi düşünürsek amaç aküyü dolu tutmak, yük zaten aküye bağlı ve istenildiği zaman kullanılır. Akü gerilimi düştükçe akü şarj edilir. Esas görevi paneli maksimum güç noktasında çalıştırarak paneli verimli kullanmak
 
Bir süredir bunu araştırıyorum tatmin edici bir yanıt bulamadım.
Solar şarj cihazlarında panel akü ve yük uçları var. Çalışma şekilleri nasıl?
1-İlk olarak aküleri şarj edip sonra panel elektriğini mi yüke veriyorlar ?
2-Tam ışık aldıklarında hem yükü çalıştırıp hem de aküyü mü şarj ediyorlar

Öncelik yükümü çalıştırmak yoksa aküyü mü şarj etmek ?

Cevaplar;

1-Hayır,güneş varken solar paneller aküyü şarj ediyor,orada güç konserveleniyor (Depolanıyorlar) tam tabirle de.Karanlık olduğunda ise güneşle elektrik üretimi tam oarak da durduğundan,aküden (Veya drek 12/24 volt dc. ile alınıp bununla direk çalışan cihazlarla) inverterle alınan 12/24 voltdc. akım ac' ye çevrilip evde kullanılyor.Güneş hiç olmayınca panelde elektrik üretimi de yok olur.Karanlıkta panele aküden ters yönde akım akmasın diye schottky diyot (Bariyer diyodu veya hızlı diyot da denir) koyuyoruz,bir geri akma olmasın diye.

2-Güneş kuvvetlice de varken dediğiniz şekilde de,yani ayni arabadaki "şarj dinamosu-akü" birlikte paralel (Biri şarj alan biri de veren ama ikisinden de yük durumunda tam faydalanılan bir durum) çalışmasındaki gibi güneş panelinden ve aküden ortak gelen dc. akım akü gücünün üstündeki yüklerde solar paneli akımı da şarja tam girmeden yükleri besleyebilir,ayni otomobil şarj sistemindeki gibidir yani.Ancak şarj kontrol ünitesinin de nominal bir şarj akım çıkış değeri vardır,bunun çok üzerindeki akımı panelden alıp da diğer tarafa (Akü tarafına da) geçiremez,biraz kayıplı olarak geçirmek zorundadır işin açıkçası.Halbuki oto şarj sisteminde ise,alternatörden dc. olarak ne çıkarsa,akü ile paralel durumda (Şarj eder konumunda iken) onu örneğin 12 volt,10 amperlik oto pratik süpürgeyi çalıştırırken ayni şekilde alıp da kayıpsız olarak kullanmış oluyoruz,tek fark da budur aslında.

3-Evet,öncelik tabiki aküyü şarj etmektir,çünkü akü çok boş kaldığında akımın çoğunluğunu kendi üzerine zaten alacak,geriye pek bir şey de bırakmayacaktır.Bu çok şarjsız durumda akü şarjında da şarjdan arta kalan akım ve akü akımıyla birlikte kuvvetlice bir yükü yine de besleyebilir,yani bunu çok küçük ölçekte de kalsa yine de yapabilir.

Kolay gelsin.
 
Olayı kendi açımdan tam anlamam için; Boş bir aküyü solar sisteme tam güneş altında bağlarsak, solar sistem akü tam doluncaya kadar yüke enerji vermeyecek mi?
 
Yük (dump load) dediği, resiztansdır yani akü dolduğunda veya fazla rüzgarlı havada sisteme/aküye zarar varmemes adına üretilen elektrik yüke yönlendirilip yok edilir. Şayet aküye ihtiyaç olmasa gün ışığında cihaz çalışması yeterli ise (voltaj dalgalanması da önemsenmezse) cihaz akü bağlantısına bağlanabilir. (Soru soran resim eklerse sanırım daha açık anlaşılır olur)


2011_04_21_shunt_block_diagram.jpg
 
"solar sistem akü tam doluncaya kadar yüke enerji vermez "

a- doğru
b- yanlış
 

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,771
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst