Step motorda tork ve aşırı ısınma problemi

Suat_Korkmaz

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2011
Mesajlar
4,988
Puanları
1,506
Yaş
48
Arkadaşlar,

Tornanın X eksen motorunu paralel bağlamıştım. Motorda hareket anında çok az tork var. Elimle kasnağı tutup hafifçe sıkınca hareketini durdurabiliyorum. Fakat dururkenki torku (holding torque) iyi. Ayrıca motor epey ısınıyor.

Z ekseninde problem yok.

Sürücüyü 30v DC ile besliyorum. Motora da sürücüden 4.2 amper gönderiyorum.

Acaba motoru seri mi bağlamalıyım?

Motor 86 HS 45 http://www.leadshine.com/UploadFile/Down/86HSxxd.pdf
Sürücü CWD860 https://www.circuitspecialists.com/content/125498/CWD860.pdf

 
Motorunuzun tork eğrisine baktığımızda (diğer motorlarda da benzer) düşük devirlerde seri bağlantıda tork daha yüksek. Genelde düşük devirlerde mi kullanıyorsunuz? Daha doğru soru torka ihtiyaç düşük devirde kullanırken mi gerekiyor? Bu arada tornada X ekseni hangisi?.

Yine grafikte, paralel bağlantıda tam adımdan yarım adıma bile düşünce torkta önemli bir kayıp meydana geliyor. Bir diğer konu paralel bağlantı 68 VDC, seri bağlantı testi ise 80 VDC ile yapılmış. Aslında verilen tork değerleri anca yüksek gerilim ile elde edilebiliyor, pratikde düşük gerilim kullandığımız için katalog değerlerinin epeyce altında tork ile kullandığımızı düşünüyorum.

Seri bağladınızda 30 VDC seri bağlantı için düşük kalacaktır. Teorik olarak paralel bağlantının iki katı gerilim ile beslemek gerekiyor.

Deneyip pratik sonuçları görmek yine de iyi olabilir, yüksek gerilim verme imkanınız varsa daha da iyi olur.
 
Son düzenleme:
X kisa olan eksen. Arabanin uzerinde ileri geri hareket eden.

Esasinda bu eksende hiza degil torka ihtiyacim oldugu icin paralel baglamistim.

Bir de seri baglayip duruma bakayim.
 
peki bu ısınma motorda ne kadar ? ölçme imkanın var mı ?
ya da el değmeyecek kadar aşırı sıcak mı ?
sürücüde ısınma oluyor mu ?

step motorlar yapısı gereği çalışırken ısınırlar. datasheet de maksimum 80 dereceye kadar ısındığını yazmışlar.
sürücüde ısınma yok, motor 50 derece gibi ısınıyorsa bence sorun yok
 
El degememe noktasina kadar isiniyordu.

Yalniz benim motor 86BHH80-Y420C-Y32B imis. Neden oyle yazigimi bilmiyorum.

Dogru pdf e gore tekrar paralel baglayinca isinma olmadi ama tork hala dusuk. Belki voltaji yukseltmeliyim. Bunun icin bir trafo sardirmam lazim. 60v AC mesela benim motora gore iyi mi?
 
motora göre değilde sürücüye göre güç kaynağını ayarlamak lazım abi.
 
Suat resimdeki paralel bağlı motorun resmimi?Eğer öyle ise bana göre paralel bağlantı bu şekilde olmamalı bu bağlantı daha çok seri bağlantıya benziyor.
Motorun 8 kablolu olduğunu düşünerek ve görerek söyledim.
 
Dogru pdf e gore tekrar paralel baglayinca isinma olmadi ama tork hala dusuk. Belki voltaji yukseltmeliyim. Bunun icin bir trafo sardirmam lazim. 60v AC mesela benim motora gore iyi mi?

60 VAC sürücünüzün max değeri, gerilimdeki değişimler sürücüyü yakabilir.

Leadshine 80 VAC MA860H sürücü için 60 VAC kullanımı öneriyor, bu değerlere çıkmak istiyorsanız doğru çözüm MA860H olabilir;


Benzer şekilde orantı yaparsak, CWD860 için 60 x 3/4 = 45 VAC (belki 50 VAC) max olabilir. Yine de VDC eşdeğeri epeyce yüksek olacaktır. Sürücülerde VAC'nin VDC eşdeğerliliği konusunda bir bilgi bulamadım.

Motorun kaldırabileceği max voltaj değerini de hesaplamakta fayda var;

 
Son düzenleme:
Mach 3 kullanıyorsan motor ayarlarını yazılımdan kontrol etmen lazım.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…