ucuz ve güçlü sürücümüzün üzerinden gerilimi motorun maksimumuna göre düşürürdük.
Doğru söylüyorsunuz, düzelttiğiniz için teşekkür ederim. Yanlış yazmışım, gerilim konusunda sürücünün yapabileceği bir şey yok, sadece akımı düzenliyor (bizim kullandıklarımız).
Doğrusu; Sürücüye verilen gerilimi motorun maksimumuna göre, güç kaynağı veya trafo (seçimi) ile sınırlardık olacaktı.
Verdiğim örnekte, sürücü gerilim olarak çok güçlü ve aynı şekilde akım seçiminde de bir sorun yok diye (kendi kendime) kabul yapmıştım.
Bildiğim uygulanan gerilim, sürücü aracılığı ile değişmeden motora aynen (sabit değer) aktarılıyor.
Kendi örneğimden bahsedeyim. 4. eksen için Leadshine MA860H sürücü aldım. Gerilim sınırları 80 VAC veya 110 VDC, önerileri 60 VAC kullanım. Motorun endüktansı ise 8 Mh, ısınmaması için hesapla bulunan değer 90 VDC (yaklaşık 66 VAC). Motoru yüksek torklu kullanabilmek için en yüksek gerilimle beslemek istiyorum. Sürücünün sınırlarını dahilinde olmasına rağmen sardıracağım toroid trafoyu 66 VAC civarında sipariş edeceğim. Gerilimi biraz daha artırsam, trafonun fiyatı fazla değişmezdi diye düşünüyorum. Bu seçimi step motorumun sınırlarına göre yapıyorum. Gerçi sürücünün sınırlarına da yaklaşıyorum ama sürücü 150 VAC de olsa yine bu değerlerde veya motorun biraz ısınmasını da göze alıp 70 VAC gibi bir trafo alabilirdim.
Motorumun torku bu gerilimle (66 VAC / 90 VDC) bile, 110 VAC
ile test edilerek verilen tork grafiğinin epeyce altınca kalacak.