Suat_Korkmaz
Profesyonel Üye
- Katılım
- 30 Ara 2011
- Mesajlar
- 4,988
- Puanları
- 1,506
- Yaş
- 48
Genelde kullandığımız motorların çalışabildiği maksimum gerilim değerleri çok yüksek. Biz gereken akım değerine bakıp ve daha çok bütçemize uygun bir sürücü alıyoruz. Bu her zaman sürücünün maksimum voltaj değerinde kullanılmasının doğru olacağı anlamına gelmiyor.
Bir örnek vereyim. Varsayalım sürücü teknolojisi basit olsun ve 10 TL'ye 150 VAC 200 VDC sürücü satılsın ve her motor alan da bu sürücülerden alsın. 2 Nm'lik veya 20 Nm'lik motor alan da aynı maksimum gerilim ile çalıştırırsa motor yanacaktır. Bizi yanıltan bize gerekli gerilimdeki sürücülerin pahalı oluşu. Bu durumda önce bize yeten güçteki motoru belirler, ucuz ve güçlü sürücümüzün üzerinden gerilimi motorun maksimumuna göre düşürürdük.
Belirleyici olan makinenin motor (tork) gereksinimi. Pratikte sürücünün belirlemesinin nedeni fiyatının pahalı oluşu. İkinci neden ise güç kaynağının maliyetinin de yüksek oluşu. Bu nedenle çoğu zaman motorun kataloğunda verilen tork grafiğinin epeyce altında torkla (düşük gerilimle) motorlarımızı kullanıyoruz. İş için (veya satış için) kritik güçte ve yüksek torklu bir makine yapıyor olsaydık, parçaların her birinin sınırlarını motor da dahil satın almadan önce ayrı ayrı belirlerdik.
ucuz ve güçlü sürücümüzün üzerinden gerilimi motorun maksimumuna göre düşürürdük.
Motorun uzerinde yazan 4.2a aslinda half coil seklinde kablolama yapilinca verilmesi gereken RMS akim degeri. Paralel ise RMS 6a, seri ise 3a akim gerekiyor.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?