Su çarkı ile elektirik üretimi 12v alındı

rytek

Üye
Katılım
31 Tem 2021
Mesajlar
13
Puanları
1
Yaş
31
Herkese kolay gelsin bir projem var şuan el ile tutulabilir bir yapı bu projeyi daha da verimli hale getirmek, eksikliklerini tamamlamak, nasıl tüketime hazırlanacağını öğrenmek için bu foruma konu açmış bulunmaktayım, yutub da projenin görsel dökümanı mevcut sorun olmaz ise buraya ekleyeceğim o görsel döküman üzerinden eksikleri ve iyileştirmeleri bu işlerle uğraşmış bilgisi olan, fikri olan kişilerle müzakere ederek verim almayı amaçlıyorum.



görseldeki alınan enerji ile bir deneme yapılarak 4 saat sarjda tutulan akü, tam sinüs 600w inverter aracılığı ile 100w projektör bağlanmış ve 5 dk sonra projektör sönmüş.

bağlanan akü atıl durumda 12v 60 amper bir araç aküsü sisteme bağlanmadan önce 8.4V değer veriyordu.
 
güzel insan başarılarını devamını dilerim. uğraşın çok güzel en azında suyu kontrol altına almışsın ve sabit bir hızda akıyor.(artı değer) redüksiyon olayında sınıfta kaldın, anladığım kadarıyla 12 voltluk bir alternatörün var en az 13-14 volt basmalı. ayarını nereden yapasın bilemem. ya redüksiyonu ayarlıyacaksın yada suyun debisini arttıracaksın. ölmüş akü ile bu iş olmaz sağlam bir akü edin ve Elektrik ihtiyacın nedir bilemediğim için 600 Watt inverter; kralı olsa bir evin ihtiyacını karşılamaz. arz talep meselesi. dağ başında evim var yanında su akıyor, elektirik üretiyim güzel ama evin ihtiyacını karşılar düzeyde olmalı değil mi?
 
Merhabalar.

Proje baya ilerlemis. Videoyu sesli izleyemedim.

1- alternator bir araç alternatoru mu?
2- konjektor kullandiniz mi?

En başta elde etmeniz gereken devir en az 2000 - 2500 devire çıkmanız gerekiyor ki alternator guc uretebilsin.

İkinci konu kablolama çok ince. Kalım ve olabildiğince kisa kablo kullanmalısınız ki aku sar olsun.

Konjektor kullanılmalı bu sarj gerilimini sabit olması ve akünün fazla sarj olmamasını sağlar.

En önemlisi sağlam bir aku lazim. Aku boş ise sarj edin yada sağlam bir aku ile deneylerinize devam edin.

Düzeneği çok beğendim. Umarım hedefinize ulaşırsınız. Kolay gelsin.
 
Yorumlarınız için teşekkürler düzenekde konjektor mevcut ve araç altarnatörü var kablolamayı düzelteceğim, akü şuan deneme amaçlı takılı ben bu dinamodan 13-14V alamayıp 12.1-12.3 V arası değer alsam 12v aküleri şarj süresi çok uzarmı ya da şarj edebilirmiyim.
 
Yorumlarınız için teşekkürler düzenekde konjektor mevcut ve araç altarnatörü var kablolamayı düzelteceğim, akü şuan deneme amaçlı takılı ben bu dinamodan 13-14V alamayıp 12.1-12.3 V arası değer alsam 12v aküleri şarj süresi çok uzarmı ya da şarj edebilirmiyim.
araç alternatörü ile verim alamazsınız. aküyü doyurmak için en az 13,8 volta ihtiyacın var (kuralları ben koymuyorum lütfen hem forumu hem de neti araştır.) araç alternatörü böyle sistemlerde işe yaramaz ve siz bir alternanör edinip bu işi tekrar yapınız. sakın yanlış anlama emeğini takdir ediyorum ama olmaza da olur demem. parana emeğine zamanına yazık...
 
Yorumlarınız için teşekkürler düzenekde konjektor mevcut ve araç altarnatörü var kablolamayı düzelteceğim, akü şuan deneme amaçlı takılı ben bu dinamodan 13-14V alamayıp 12.1-12.3 V arası değer alsam 12v aküleri şarj süresi çok uzarmı ya da şarj edebilirmiyim.
videodaki 12.8-13 volt akü bağlıyken ise güzel değer. boşta bakmak lazım bir de
 
o akünün boş olduğunu gösterir ve yüksek amper çeker, voltaj yükseldikçe de amper azalır. bu işler mesela ile olmuyor maalesef. hani bunları ben söylemiyorum, uydurmuyorum. kanıtlanmış literatüre geçmiş şeyler. bak AC den nefret ederim burada okuya okuya kendi işimi kendim yapar hale geldim. DC yi tamirci olarak severim bırakta tamir ettiğim cihazın nasıl çalıştığını bileyim. milyon euroluk yattaki şarj ünitesinin kalite fiyatını sen düşün, şakaya gelmiyor bu işler.
Şarj ettiği için voltaj düşebilir diye düşündüm. Boş 7ah aküye, 1 amperlik 14.4v adaptör bağlayınca 12lere kadar düşüyor mesela.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,832
Mesajlar
930,569
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan
Geri
Üst