Tekrar söylüyorum !
Motora uygun koruma elemanları ile dizayn edilmiş bir panoya sahip olan ve düzenli koruycu bakımları yapılan elektrikli motor hiçbir şartta yanmaz !!! Genel yangın hariç
20 yıl önce, belki... Ama günmüzde her durumun koruması var... Rulman sıkışırsa koruyucu
Bakım yapılmamış demek olur. Ama sıkışan motor fazla akım çeker. TERMİK devreyi açar. Motor yanmaz...
Ortamda aşırı sıcaklık oluyorsa PTC kullanırsınız motor yanmaz...
Gerilimde ani değişimler oluyorsa ayarlı FAZ KORUMA ROLESİ kullanırsınız motor yanmaz...
Bobinajdan dönen motor, ölçü aletleri ile omaj ve akım kontrolünden geçirilir. Bir anormallik varsa ölçü aleti bunu söyler...
Ama en önemlisi doğru bakımı yapmaktır. Zamanında gerekli parçaları değiştirmektir. Pano elemanları tozu ve rutubeti hiç sevmez... Hiçbir parça 100 yıl çalışmıyor. Hele şimdikiler öyle güzel AR-GE yapıyorlar ki, garanti süresi bitti, parçanın ömrü bitti...
20 Amperlik bir otomatik sigorta, motor için koruma elemanı değil, şalterdir... Bir de sargılar yandıktan sonra devreyi açar...
Motorunuzun etiket değerlerini yazarsanız, sorununuza çözüm oluşturulur...