Servet hoca sen tövbeyi bozmuşsun Meslekten olmayanlara mesleki şeyleri izah etmeye çalışmam diyordun
yav bak anlatayım madem ısrar ettin. forum birbirine girsin şimdi en baştan başlıyorumYok sana takılıyorum servet hocam. Sen gene bol bol yaz anlamayanlara. Biz feyz alıyoruz en azından
DÜNYA TOZ VE GAZ BULUTUYDU SOĞUDU
Şimdi bu tork olayının çıkış noktası nevtonun merkezkaç kanudur. buna göre açısal hızı yani dairesel bir ağırlığı merkezde tutan güç ne ise bunun tam tersi demorganın bir şeyin değilinin değili kendisi teoreminden yola çıkılarak motrorun dairesel hızının momenti gibi düşünebiliriz.
şimdi ona şöyle diyebiliriz
bir motrun gücü= motorun torku x motorun açısal hızı . ama bir güç formulude var
p= ux 1.cos fi şimdi elimizde iki tane güç formulu oldu . ozaman burda anlaşılmayanları anlamaya çalışalım
açısal hız dediğimiz nedir motorun 1 turu . buna 1hz dersek saniyede tamaladığı tur miktarı . yani saniyede döndüğü frekans . ozaman ne olur formul . şimdi sinüs 360 ı düşüneleim bir çember çizelim
çember nedir 2pi
yani bizim sinüs eğrimiz bir tur olduğuna göre buna 2pi diyebiliriz . bir tur yani çembere yani 2piye tekabul eder .
güzel buda . ozaman hız bir saniyedeki tur sayısı ise onunda formulunu 2pi f olarak buluruz . ..
ozaman bizim bobinimiz bir akım çeker eğer sinüs eğrisini göz önünde bulundursak sinüsun dağları içinde kalan kısım cos finin etkin olduğu alanlardır buda yani o taralı alan bize kw cinsinden değeri verir integralitik işlemler uygulanırsa sonunda xcos fi dediğimizde sonuç oraya gelir .
buda tamam
şimdi bizizm bobinin direnci ozaman self enduktansı = xl=2pi fl olurmu olur çünki etkin olduğu kısım orasıdır
şimdi elimizde iki tane güç formulu oldu
1-p=t x w p=güç t=tork w=açısal hız
2 p=u x ı x cos fi
şimdi hangisi bunların geçek gücü acaba farklımı aynı kapıyamı çıkar . acab deye düşünmek lazım ozaman biraz daha düşünürsek 1kw servo motorun 1kw asenkron motordan kat be kat güçlü olduğunu görürüz torkunun yani iş yapma kapasitesinin daha fazla olduğunu görürüz . ozaman kafamıza şu soru takılır neden ? nasıl? o halde motorun nasıl döndüğünü araştırmamız lazım
motor nasıl döner neden döner trafo neden dönmez? değilmi ikisindede manyetik alan var demekki manyetik alanı olan şey dönecek anlamı taşımıyor . onu araştırmak lazım
burda lensin 2 kanıunu var diyorki
1 hareketli bir manyetik alan içerisinde sabit duran iletken üzerinde gerilim endükler
2 tam tersi sabit bir manyetik alan içerisinde hareket eden iletken üzerinde gerilim endükler ..
buda tamam e dönme neresinde ? dönme bir üçüncü kanun daha vardır zıt emk
diyorki her kuvet kendini oluşturan kuvete karşı zıt bir etki oluşturur buda alan dışına itilmesine sebeb olur .
şimdi rotorun çubukları kısa devre olduğu için orada bir akım geçişi oldumu oldu napacak rotordaki çubuğu alan dışına itecek rotorun her iki tarafıda rulmanla bağlı olduğu için bu itme kendini dönme olarak gösterecek ve motor dönecek . peki 90 derece olunca ne olacak ? işte 90 derece olmasın deye ya rotor çubuğuna ya stator kanallarına bir açı verilir .
şimdi aslında burda demekki motorun gücünü ve torkunu belirleyen endüktansın fazlalığıdır yani zıt emknın daha kuvetli olması torku ifade eder . şşimdi bu noktada sorulması gereken daha bir sürü şey bir sürü şey varda açıklamaya kalkasam ooooo benim bile kafam yanar . yalan yanlış yazdım bişiler araştırın siz işte.