Tassaruf ampulleri hakkında

Katılım
27 Mar 2015
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
42
selam , tasarruflu ampulleri bilirsiniz (20watt vs.). sag - sol da çıkışlar 2 flama ya gider.
Genellikle lamba patladığında flamalardan biri kopar yanmaz ve çöpe gider. Gitmesin..
Lambayı tek flamayla da yakabiliyorlar. Ancak nasıl yaptıklarını bilmiyorum.
Sanırım patlak kısmı çalışan kısma yönlendiriyorlar.
Tamirden anlayan bilen arkadaşlar varsa nasıl yapıldığını yazabilir mi ?
veya resim ekleyerek üzerinde anlatabilir mi?
 

Ekli dosyalar

  • 612779545_tn50_0.jpg
    612779545_tn50_0.jpg
    15.9 KB · Görüntüleme: 11
Aleyküm selam.

Sorunuza cevap değil ama konu hakkında düşüncemi aktarmak isterim. Tasarruflu ampuller, tükenmez kalem gibi sadece adında "tasarruf" ibaresi var. Çünkü tükettiği enerjiden tasarruf etmek için hassas ve ömrü kısa bir lambayı çok daha pahalıya tüketiyoruz. Ne kadar ısı o kadar israf! Flamalı ampuller çok daha uzun ömürlü. Fakat onlarda ısınma ile kayıp enerji en fazla. Led ampuller üretilince bu defa onların daha tasarruflu olduğu reklam edildi. Evet, hem flamalıya hem flüoresan ampullere göre daha tasarruflu olsa da onlarda da ısınma ile bir miktar enerji kaybolmaktadır.

Elektronik kısımdaki arıza için uğraşılabilir fakat flüoresan kısımdaki bir arıza giderilebilir mi umutlu değilim. Çünkü bu ampullerde genelde flüoresan kısımda arıza olur. Ömürleri üç ayı pek geçmez. 7-8 sene önce yakın elektrikçiden bu tasarruflu ampullerden 5-10 tane almıştım. Bir yıl garantili demişti (üzerinde bir koddan yılı anlaşılıyormuş). 2-3 ayda bir biri patlayıp utana-sıkıla adama gider olmuştum, sonunda peyder pey led ampullere dönüş yaptım.
 
İlk çıktığında filips marka almıştım.8w.
15 seneden beri hergün çalışıyor ,hala yanıyor.
Ampul karardı ama hala yanıyor.
Demek orjinalmiş.Kalite önemli.
 
selam , tasarruflu ampulleri bilirsiniz (20watt vs.). sag - sol da çıkışlar 2 flama ya gider.
Genellikle lamba patladığında flamalardan biri kopar yanmaz ve çöpe gider. Gitmesin..
Lambayı tek flamayla da yakabiliyorlar. Ancak nasıl yaptıklarını bilmiyorum.
Sanırım patlak kısmı çalışan kısma yönlendiriyorlar.
Tamirden anlayan bilen arkadaşlar varsa nasıl yapıldığını yazabilir mi ?
veya resim ekleyerek üzerinde anlatabilir mi?
kardeş bunların hepsi civa buharı ile çalışıyor, aman dikkat kazayla kırıp buharını tozunu solumayın
 
Patlak olan kısma bir adet direnç bağlayarak.
Sağlam kısmın direncini ölçün.
Çıkan direnç kadar bir adet direnci patlak olan kısma takın çalışır. Ancak pekte verimli bir şey değil.
 
Merhaba. Burada sıcak flamanlı ve soğuk flamanlı olarak çalışan flüoresan ampüllerinin bariz bir ayrımı vardır, bu önemli noktayı veya aradaki büyük farkı aslında gözden kaçırıyorsunuz. Tasarruflu ampüller (CFL) yanmadan hemen önce her iki flamanının ısınıp kızararak serbest elektron saçabilmesi gerekiyor, yoksa ardı sıra uygulanmış balastlanmış, sınırlı akımlı gerilim bu ampulü yakamaz, bu gerçektir. Ancak tasarruflu ampullerin flüoresan tüpündeki flamanlarından biri yandığında veya koptuğunda, bu CFL'nin flüoresan tüpü (kart ve tüpten oluşan biri) kesin olarak çöp olmakta, ancak iki flamanı da sağlam veya yeni flüoresan tüp eğer sağlam kalan sürücü baskı devresine 4 noktadan bağlanmadıkça çalışması imkansızdır veya bir flamanı kopukken kullanılması mümkün değildir.

Balast-starterle çalışan eski tip (klasik) flüoresan ampulleri de sıcak flamanlı olarak çalışır. Starterle ateşleme yapılmadan hemen önce, her iki flamanın balast > şebeke akımı> seri bağlı 2 adet flamandan ve starterden bypass'la (düz) geçerken ısıtılıp kızartılmas şarttır. Starterin iç kontakları soğuyup aniden açıldığında 300-350 voltluk self (bobin) akımıyla önce lamba içindeki öncü bir arkın (neon+helyum karışımıyla) ateşleyici deşarjı sonra alçak basınçtaki civa buharı deşarjının 220 volt AC'deki sürekli gaz deşarjı başlatılmış olur.

Ancak yüksek frekansta çalışan eski tipteki şıldakların elektroniğinde, flüoresan lambası için yüksek frekansta çalışan ve sıcak flamana ihtiyaç duyulmayan elektronik devrelerle, frekansı çok yüksek olduğu için işler çok kolaylaşıyor. Bunlar joule hırsızı devreleri gibi gibi çalışarak, en az 26-28 kHZ'de AC' deki iç osilasyonla (osilatörle) çalışıp flaman ısıtmasına hiç gerek duymadıkları, çok hızla atlayan yüksek enerjili elektronlar bu her 2 flamanı anında kızartıp (sıcak flamanı da bu hızlı yüksek enerjili olan bu elektronlar sağlıyor, bir muadil olarak) ısıttığı için tek flamanı ortadan kopuk olsalar bile yine yanarlar, tasarruflular (CFL) ile aralarındaki en büyük farkları budur. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,733
Mesajlar
929,334
Kullanıcılar
452,452
Son üye
dkaplanoglu

Yeni konular

Geri
Üst