Geçmiş olsun ama yanlış yerlere bakmışsınız, elinizdeki motor çift sargılı-dahlender diye geçer, forumda bu şekilde arama yapın.
Merhaba, cevabınız için teşekkürler, forumda ve net'de biraz araştırma yaptım şimdi, anladığım kadarıyla dahlender motor;
yıldız ve üçgen sargılara sahip, fakat benim elimdeki motorun resimdeki iç kısımda kalan dairedeki sarımdan iki tel, dış dairedeki sargıdanda iki tel geliyor, ayrıca motoru ilk söktüğümden beri sadece 4 adet kablo ile bağlantı yapılmıştı, yani hani bobin kabloları ince görmemiş olabilirimde, bobinlerden çıkan ince tellerin ilk olarak bağlandığı küçük bir pcb plaket var burada 4 adet kablo bağlanabilecek yer mevcut ve buradan 4 renk 0.75 kablo ile rotorun içinden geçiyor, yani bu kadar şeyi 4den fazla kablo görmemiş olmamın imkanı olmadığını anlatmak için yazdım.
kısacası bu motorda iki ayrı sargı var elbette ama yıldız veya üçgen sarım gibi bobin aralarından uç alınmamış, ana sargı dış sargı, yardımcı sargı ise iç sargı, bunu nasıl anladın derseniz, bildiğiniz üzere ana sargıya faz ve nötr bağlantıyı direkt bağlayıp, yardımcı sargıya kondansatörü seri bağladığımızda motor hareket edebiliyor, ben denemelerimde gördümki, dış sargıda faz ve nötrü değiştirmeden, iç sargıya kondansatörle seri bağlayınca bir yöne dönen motor, iç sargı bağlantısını ters çevirince diğer yöne dönüyor.
Sonuçta bobinlerimden 2dış sargı kablosu, 2 iç sargı kablosu geliyor ve eskidende böyle çalışıyordu, ben bu motoru rulmaları bozuk olduğu için söktüm ve bağlantıları karıştırmıştım konuyu açtığımda, fakat bu arada bağlantıların doğrusunu bulup çalıştırınca, motorda titreme yani zırıltı olduğunu görünce sizlerden fikrinizi istiyorum.
tavan vantilatörü olan bu motorda, bir çift yön switchi ile yardımcı sargı ve kondansatörü bağladım, switchi değiştirdikçe dönüş yönü başarıyla değişiyor, birde üzerinde L-1-2-3 çıkışları olan bir switch var, bu switchi ölçerken içinde direnç olduğunu farkettim, yani bir kademede L den giren fazı 1-3 uçlarına gönderirken 1.3ohm değer ölçerken, diğer kademede, L den1-2 uçlarına 1.5ohm, diğer kademede, L den 1-2-3 uçlarına 1.8 ohm ölçüyorum, dördüncü kademede L den sadece 3 nolu uça 1.3ohm direnç var, sanırım bu switch ile hız kontrolü yapılıyor düşüncesi ile ana sargıya seri bağladım, devirde pek bir fark göremedim, belki fark vardır ama ben hissedemedim, devir ölçerim yok fark varsada görülebilecek kadar fark yok.
Sonuçta titreme-zırıldama devam ediyor!...
Sorunum hakkında fikri olan varmı?