Tecrübe kıymetlidir. Haydi paylaşalım.

Konu bütünlüğünü bozan enerji tasarruf kutusu içerikli mesajlar diğer konuya taşınmıştır.
 
Merhaba arkadaşlar.

Konuyu açtım. İlk cevabı yazmak da bana düşer sanırım.
Geçtiğimiz hafta yaptığımız bir işte entes rg3-12cs kullandık. Tüm bağlantıları tamamladık ve röleye otomatik tarama emri verdik. Fakat 4 adet eski kondansatörü röle tanıyamadı. Sebebini araştırdık acaba kontaktörler mi geçirmiyor yoksa sigortalarda mı bir problem var diye. Fakat burada kondansatörler eski olduğu için özelliğini kaybetmişti ve çekilen akımlar dengesiz hale gelmişti. Hepsinde birer fazdan çekilen akımlar diğerlerine göre yaklaşık 4-5 amper farklı akım çekiliyordu. Problemin bu olabileceğini düşünerek kondansatörü değiştirdik ve problem çözüldü.

Paylaşmak istedim.
Çıkarılacak ders: Pano revizyonu yaparken mevcut kondansatörleri kullanacaksanız eğer, öncelikle çektikleri akımları ölçerek dengeli olduklarını görün ve ona göre kullanın.

Kolay gelsin.

Bu alet çok iyi ama bazen soguk havalarda 1 fazın yada 2 fazın güç katsayısını göstermeye bilir. yani ekran gidiyor :D birde uzaktan erişim olayı çok iyi bu cihazın piyasadaki konpanzasyon uymalarında kullanmanızı tavsiye ederim ;)
 
Meseleğe yıllarını vermiş bir mühendis olarak birçok olaya şahit oldum aklımda kalanları sıralamaya çalışayım;

1) Arızayı bulduktan sonra devreye almak için çağrılan Yüksek elektrik mühendisi teknik müdürün röleyi resetleyip T.M.Ş'yi tirpten önce off sonra on pozisyonuna alamayışı.
2) Trafo odasına kontrol kalemiyle girip trafo o.g. buşinglerine yaklaşıp ölen meslek lisesi mezunu (buna meslektaşım şahit olmuş ondan alıntı.)
3) Uyarılara rağmen paldır küldür kazı yapan jcb operatörü xlpe kabloya dalınca 4 lastiği birden aynı anda gümledi.
4) Ana T.M.Ş çıkışından 4x16 kablo ile çıkış yapıp akım trafolarına :) ordanda sigorta ve kondansatörlere dağılım yapılmış bir kompanzasyon panosu. Panoyu yapan müteahhitin taşeron firması müteahhitin mühendisi 2-3 ay geçip ceza yemesine rağmen olaya müdahale etmeyişi.
5) Parasını alamayan süpürgelikçinin kızıp binalardaki tüm priz deliklerine silikon sıkması :)
6) Tünel kalıp tesisat borusu talep etmemize rağmen muhasebecinin ucuz diye sera damlalık borusu alması :)
7) Tünel kalıpta çalışan ustanın işemeye vakit bulamayıp altına hasta bezi bağlaması.
8) Şantiyede yüzük kullanma uyarılarına rağmen yüzüğünü çıkarmamakta direnen ve kalıptan atlarken parmağı kopan eleman.
9) yerden 4-5m yüksekte iskeleyi bırakıp tavanın üzerine emekleyerek zıplayıp şefim bak ne kadar sağlam monte etmişim diye sırıtan eleman.
10) spirali uyarılara rağmen ters (koruması aşağıda kalacak şekilde) tutan taşı azaldımı çıkar yenisi tak denmesine rağmen dinlememesi taşın yarılarak yüzünü ortadan ikiye ayırması (inşaat işçisi)
11) Sayaç bağlamasını bilmeyip yemek tarifi alan bayanlar gibi telefonla bağlantı tarifi almaya kalkan elektrikçi.
12) Toroid'in fotosunu çekip mail atarak abi bir işyerinde arızaya müdahale ediyorum bu eleman nedir neiş yapar diye önce mail atıp sonra telefon açan elektrik mühendisi arkadaşım :)
13).... çok var arkadaşlar sıkıldım yaza yaza :)
 
Şantiye sahasında çalışan elemanlar saat,künye,kolye,yüzük,v.s. takılar takmamalıdır. Varsada sahaya çıkmadan dolabına koyup kilitlemelidir. Bu bir iş güvenliği kaza önleyici tedbirdir. Bu uyarıları yapmamıza rağmen elektrkçi yüzüğünü çıkarmadan sahaya çıkmış, tünel kalıp merdiveninden aşağı inip ordan toprak zemine atlarken yüzüğü tünel kalıp merdivenine takılıyor tüm vücüt ağırlığı + zıplama kuvveti parmakta olunca parmak tamamen kopmadı ama sadece incecik kemik tutuyordu bağları sinirleri hepsi sıyrılmıştı hastaneye götürürkende bayılmıştı 1 parmağa 18 dikiş attılar bizzat doktordan duymasam inanmayacaktım!
Birde ben baretsiz sahaya çıkmam. Bir gün usta önden kalıba çıktı ben arkasından arka cebinde kerpeten varmış çıkarken düştü ve baretime vurdu tok bir ses duydum sadece o kadar. Baret olmasaydı kafayı kesin delmişti.
İş güvenliği kurallarına uyalım,uymayanları uyaralım. İnsan hayatından daha önemli hiçbirşey olamaz.
 
Şantiye sahasında çalışan elemanlar saat,künye,kolye,yüzük,v.s. takılar takmamalıdır. Varsada sahaya çıkmadan dolabına koyup kilitlemelidir. Bu bir iş güvenliği kaza önleyici tedbirdir. Bu uyarıları yapmamıza rağmen elektrkçi yüzüğünü çıkarmadan sahaya çıkmış, tünel kalıp merdiveninden aşağı inip ordan toprak zemine atlarken yüzüğü tünel kalıp merdivenine takılıyor tüm vücüt ağırlığı + zıplama kuvveti parmakta olunca parmak tamamen kopmadı ama sadece incecik kemik tutuyordu bağları sinirleri hepsi sıyrılmıştı hastaneye götürürkende bayılmıştı 1 parmağa 18 dikiş attılar bizzat doktordan duymasam inanmayacaktım!
Birde ben baretsiz sahaya çıkmam. Bir gün usta önden kalıba çıktı ben arkasından arka cebinde kerpeten varmış çıkarken düştü ve baretime vurdu tok bir ses duydum sadece o kadar. Baret olmasaydı kafayı kesin delmişti.
İş güvenliği kurallarına uyalım,uymayanları uyaralım. İnsan hayatından daha önemli hiçbirşey olamaz.

bilgi için çok teşekkürler
 
Eski çalıştığım işyerinde karşımıza çıkan bir uygulamada her elektrikcinin
başına gelmiyecek bir durumla karşılaştık ve o zaman ki patronum ciddi para kaybına uğramıştı malesef! :(

Uygulama şu 11kw bir motorumuz var ve bu motor 9 metre çapındaki bir sistemi göbekten tahrikle ceviriyor. Sürücüsüde ControlTecnique Marka!

Bizim yapamaya çalıştıgımız sisteme yedek olarak bir sürücü daha ilave edib içabında controltecnique markalı sürücüyü devre dışı bırakıb yeni taktığımız MicroMaster 440 sürücüye aktarmak tabi duruş ve vesaire şartları gözeterek!

-Sistemi oluşturduk ControlTecnique makineyi döndürdük durdurduk.
-Sonra Micromaster 440 Kısmına geçtik makineyi döndürdük ve yine durdurduk.
-Tekrar ControlTecnique kısmına alınca adamların gayet tozlu (Toz yanıcı bir malzeme) 4 senelik kör inverter leri alev aldı ve yandı.

Tabi adamlarım 11kw eski inverleri onarılamadı yerine yeni sürücü almak zorunda kalındı.(Kör öldü badem gözlü oldu :) )

Bu sistemdeki hatada motor üzerine Micromasterın gerilim indüklemesi sonucunda aniden controlTecnique Kısmına gecirmemizde o indüklenen gerilimi controlTecnique sürücüsünün AceBit ne aktarması ve yakması ortmadaki tozda sürücünün alev almasına sebebiyet verdi.

Daha sonra aynı sistemi yeni surucu ile aptıgımızda sürücü degisiminde
5 dk bir zaman dilimi yaptık ve su an sistem calışıyor.

Hata net bende ama inanın böyle bir durumu benim bilebilme şansım yoktu zaten patronumda konuya bu tarz baktı saolsun!

Verhasıl kelam bana büyük bir tecrube oldu!
 
bir kabloyu 220volt olan bir klemense bağlarken. kablonun diğer ucu nereye gidiyo önce ona bakın. sonra benim yaptığım gibi. bir top kabloya 220volt verirsiniz. :)
 

Forum istatistikleri

Konular
130,115
Mesajlar
933,271
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Geri
Üst