Teknik Eğitim Fakülteleri İle İlgili Gelişmeler!


1.sorunun cevabını ikinci şıkkında vermişsin zaten.


Eksik derselerin kapatılması için de dışarıdan devam zorunluluğu olmayan bir süreç devam edecek. Sadece sınavlara girilecek. Bu sisitemin işlemesi için de 3795 nolu yasaya atıf yapılacak.

Burada bir yanlışlık olduğu düşüncesindeyim. Okulun statüsü değiştiği için mezun ve okuyanların durumunun zaten otomatik olarak ek derslerle düzenlenmesi gerekiyor. 3795e de atıf yapılsa elbette sorunteşkil etmez.

Bu düzenleme ile birlikte yatay geçişlerin de düzenlemesi gerekir. 3795 ek derslerle normal mühendis olma yolunu da açıyor. Yani bu düzenleme seçmeli veya kademeli olmalı.

1.fark dersleri Teknoloji mühendisliği fark dersleri olmalı.
2.fark dersleri ise Teknoloji mühendisliğinden normal mühendisliğe geçiş fark dersleri olmalıdır.

Eğer bu hak tanınmazsa TBMMce verilen hakların geriye götürülmesi söz konusu olacaktır.

Sonuç olarak Teknoloji mühendisliği ve Normal mühendislik arasında da karşılıklı yatay geçişler de düzenlenmelidir. Bu fark dersleri yine uzaktan eğitimle, sadece fark derslerinin sınavına girerek olmalıdır.

Bu esnekliği normal mühendislikler de talep edecektir.
 
Arkadaşlar bu iş kesinleşti mi acaba hala aksi yönde söylemler var???
 
Arkadaşlar bu iş kesinleşti mi acaba hala aksi yönde söylemler var???

Değişim kesinleşti. Bu dönüşüm nasıl yapılacak diye tartışmalar devam ediyor.

Konu MEB'de inceleniyor. Daha sonra TBMM'ye yasalaşması için gidecek.


3795 sayılı yasanın altını tekrar çizelim.


3795 sayılı kanun madde3.

e) Teknik öğretmen unvanını kazananlar için ilgili teknik eğitim fakültelerince düzenlenecek en fazla iki yarı yıl süreli tamamlama programlarını başarıyla bitirenlere dallarında "mühendis", Unvanı verilir.

Bu unvanlar, eğitim görülen dalın ismi ile birlikte kullanılır.


http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/818.html

Burada altı çizilmesi gereken yerler:

1. Mezunların Mühendislik tamamlama programı alabileceği

2. Mühendislik tamamlama programının Teknik Eğitim Fakültelerince düzenleneceği.

-Yani ODTÜ de sınava girer başka mühendislik fakültesinden fark derslerini alır, Yök'le uğraşır demiyor. Teknik Eğitim Fakültelerince bu program verilir diyor. Herhangi bir sınavdan geçer gibi bir sınırlama da yok. Mezunlarınhepsi alabilir demek. Yani mezun olmak, tamamlama programı almaya yeterlilik kazanmak demek. TBMMnin verdiği bu hak YÖK tarafından şmdiye kadar gasp edildi

3. Tamamlama programıen fazla 2 yarıyı olur.

-Yani İki yarıyıldan daha da az olabilir.

4. Bu pogramıbitirenler mühendisunvanı alır.

-Yani Teknoloji Mühendisi değil. Mühendis. Mühendislik ikiye bölündüğüne göre bu iki mühendislik arasında da yatay geçişlere izin verilmelidir.

Aynı kanundan:

MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ DÜZENLENMESİ

Madde 4 - Teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programlarının uygulama esas ve usulleri, Yükseköğretim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

Burada YÖK çe düzenlenecek olan kısım sadece progromaın içeriği ve uygulanması. Yani hangi derslerin alınacağı, başarı kriterleri ve programın süresi gibi kriterler.


MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ UYGULANMASI

Madde 5 - Teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programları, bu Kanunun yayımını izleyen ilk öğretim yılından itibaren ilgili fakültelerce uygulamaya konulur.

5. Madde uygulanmamakta ve TBMM iradesi devre dışı bırakılmış duırumda.


Eğer bu son düzenleme ile bu seneden itibaren haklar verilmezse YÖK ve MEB hakkında tazminat davası açacağım.

Fakülteye gideceğim. Ben 3795 sayılı kanuna göre fark dersleri almak istiyorum diye dilekçe yazacağım. Bakalım ne cevap yazacaklar dilekçeme
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ben gazi tef deyim bölüm başkanıyla konuştuk bu konuyu ve 2010-2011 döneminde tef e öğrenci alımının duracağını söyledi.Fumay dedği gibi yalnız hiçbir şey bellideğil.yani ünvan, mühendislik,yetki ve en önemlisi mezun durumundaki arkadaşların ne yapacağı gibi konuların hepsi yasayı bekliyor.
Süreç başladı inşaallah hepimiz için hayırlısı olur
 
Arkadaşlar,
Benim yeni gelişmelerden dolayı bazı sorularım olmuştu ve bunları sizlerle paylaşmıştım. Ayni soruları TEKEV'deki yetkililere de sordum, Genel Başkan Yardımcısı Sayın Özkan AVCI soruları hiç bekletmeden cevapladı ve bu cevapları sizlerle aynen paylaşıyorum.

1- 2010-2011 öğretim yılında Teknoloji fakültelerine öğrenci alınmaya başlanacaksa niye 3795 sayılı yasa işletilmeye çalışılıyor ?

ÇÜNKÜ; sayımız çok fazla her iki koldan hareket edersek, yığılmayı önleyebiliriz.


2- Teknoloji Fakültesi, tamamlama programı hakkında öngörülen yaklaşımlar nelerdir ?

Çıkan kararda, Tamamlama programı ile eski mezunlar yararlandırılır denilmektedir.



3- MEB yetkililerinden çok olumlu mesaj alındığı söyleniyor, alınan mesaj Teknoloji Fakültelerinin kurulması için mi yoksa TEF Mezunlarınında Teknoloji Fakültelerinden bir şekilde mezun olmaları yönünde mi ?


MEB şuanda Teknoloji fakültelerinin kurulması ve en önemlisi, Uygulama Mühendisliği unvanı verilmesi için uğraşıyor. Eski mezunların sıkıntılarına ait raporunda yer verileceğini kaydediyorlar, düğüm mecliste çözülecek,



4- Adana'daki bilgilendirme toplantısına MEB'den de katılımcı geleceği ve son gelişmeler hakkında bilgi vereceği belirtilmişti, MEB'de son durum ne aceba?


MEB, de yazışmalar yapılıyor. Seçim dolayısıyla işler biraz ağır ilerliyor.
 
Bizim sıkıtımız yukarıda yazdığım kanun maddesnden ziyade YÖK'ün hazırladığı yönetmelik. YÖK buyönetmelik ile bu hakkı gasp ediyor.
------------------------------------------------
TEKNİK ÖĞRETMENLER İÇİN DÜZENLENECEK MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ UYGULAMA ESAS VE USULLERİ YÖNETMELİĞİ
(Resmi Gazete Tarihi: 07.08.1992 Resmi Gazete Sayısı: 21308)

Amaç
MADDE 1. Bu Yönetmeliğin amacı, lise üstü dört yıl süreli yüksek teknik öğretim görmek suretiyle “teknik öğretmen” unvanını kazanmış olanların “mühendis” unvanını alabilmeleri için düzenlenecek tamamlama programlarının uygulanması ile ilgili esas ve usulleri belirlemektir.

Kapsam ve Dayanak
MADDE 2. 3795 sayılı Kanun’un 4. maddesi gereğince hazırlanmış olan bu Yönetmelik, lise üstü dört yıl süreyle yüksek teknik öğretim gören erkek teknik öğretmen okulu, yüksek teknik öğretmen okulu ve yüksek öğretmen okulu ve mesleki eğitim fakültesinin teknik eğitim veren bölümlerinden mezun olarak “teknik öğretmen” unvanını kazanmış olanları kapsar.

Tamamlama Programlarının Belirlenmesi
MADDE 3. Teknik öğretmen unvanını kazanmış olanlar için hangi mühendislik dallarında tamamlama programlarının açılabileceğine ve bu programlara hangi dallardan mezun olan teknik öğretmenlerin katılabileceğine Üniversitelerarası Kurulun görüşü alınarak Yükseköğretim Genel Kurulunca karar verilir.

Müfredat Programlarının Hazırlanması ve Onaylaması
MADDE 4. Tamamlama programlarında uygulanacak müfredat programları mühendislik fakültelerinin lisans programları esas alınmak suretiyle teknik öğretmenlik programlarının müfredatı ile mühendislik lisans programlarının müfredatı arasındaki farklılıkları giderecek şekilde hazırlanır.
Müfredat programları bir Yükseköğretim Kurulu Üyesinin koordinatörlüğünde, teknik eğitim fakülteleri öğretim üyeleri arasından üç, mühendislik fakültesi öğretim üyeleri arasından üç üye olmak üzere Yükseköğretim Yürütme Kurulunca seçilen yedi kişilik bir komisyonca birinci fıkra hükümlerine uygun olarak hazırlanır. Komisyon, gerektiğinde ilgili alanlarda görevli öğretim üyelerinden alt komisyon oluşturabilir.
Müfredat programları Üniversitelerarası Kurul tarafından onaylandıktan sonra uygulanmaya konulur.

Eğitim Süresi
MADDE 5. Tamamlama programlarının süresi iki yarıyıldır. Ancak, programı bu sürede bitiremeyenlere iki yarıyıl ek süre verilir. Bu sürenin sonunda da başarılı olamayanların programla ilişkileri kesilir.

Tamamlama Programlarına Giriş
MADDE 6. Tamamlama programlarının süresi iki yarıyıldır. Ancak, programının açılacağı üniversitenin rektörünün önerisi dikkate alınarak Yükseköğretim Yürütme Kurulunca belirlenir.
Tamamlama programına girebilmek için adayların, Üniversitelerarası Kurul tarafından ilgili mühendislik fakültelerine hazırlatılan ve her yıl bir defa merkezi olarak düzenlenen Yeterlik Sınavında (100) tam not üzerinden en az (50 ) not almaları gerekir. En az (50) not alan adaylar arasında en yüksek not alan adaydan başlamak suretiyle kontenjan sayısı kadar aday programa girmeye hak kazanır.
(Mülga son fıkra:RG-30/03/2001-24358)

Tamamlama Programlarının Uygulanması
MADDE 7. Tamamlama programlarını uygulayacak olan teknik eğitim fakülteleri öğretim üyeleri, laboratuvar, techizat, atölye, stüdyo ve diğer imkanlar değerlendirilmek suretiyle Yükseköğretim Genel Kurulunca belirlenir. Tamamlama programlarının uygulanmasından ilgili fakülte dekanı sorumludur.

Ders Verecek Öğretim Üyeleri
MADDE 8. Tamamlama programlarında yer alan mühendislik dersleri, mühendislik unvanına sahip öğretim üyeleri tarafından verilir.

Diploma
MADDE 9. Tamamlama programlarını başarı ile bitirenlere ilgili dallarda “mühendis” unvanı verilir; bunların diplomalarına “3795 sayılı Kanun uyarınca tamamlama programını bitirerek mühendis unvanını kazanmıştır” kaydı konur.

Yürürlük
MADDE 10. Üniversitelerarası Kurulun görüşü alınarak hazırlanan bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme
MADDE 11. Bu Yönetmelik hükümlerini Yükseköğretim Kurulu Başkanı yürütür.

TEKNİK ÖĞRETMENLER İÇİN DÜZENLENECEK MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ UYGULAMA ESAS VE USULLERİ YÖNETMELİĞİ
 
Son düzenleme:
sıkıntıları elimden geldiğince yazaym:

-----------------------------------------------
3795 diyor ki:

MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ DÜZENLENMESİ

Madde 4 - Teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programlarının uygulama esas ve usulleri, Yükseköğretim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ UYGULANMASI

Madde 5 - Teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programları, bu Kanunun yayımını izleyen ilk öğretim yılından itibaren ilgili fakültelerce uygulamaya konulur.

YÖK:
Tamamlama Programlarının Belirlenmesi
MADDE 3. Teknik öğretmen unvanını kazanmış olanlar için hangi mühendislik dallarında tamamlama programlarının açılabileceğine ve bu programlara hangi dallardan mezun olan teknik öğretmenlerin katılabileceğine Üniversitelerarası Kurulun görüşü alınarak Yükseköğretim Genel Kurulunca karar verilir.


Burada kanun, mühendislik programları uygulamaya konur diyor, YÖK hangisinin açılacağına ben karar veririm diyor. Kanuna göre YÖK'ün bu altyapıyı hazırlaması gerekiyor. Hangi dallardan kaçar kişi alacağını belirlemesi gerekiyor. Bu alanlarada öğrenci alıp programı uygulaması isteniyor.
--------------------------------------------------
3795 diyor ki:

e) Teknik öğretmen unvanını kazananlar için ilgili teknik eğitim fakültelerince düzenlenecek en fazla iki yarı yıl süreli tamamlama programlarını başarıyla bitirenlere dallarında "mühendis",Unvanı verilir.

YÖK:
Tamamlama Programlarına Giriş
MADDE 6. Tamamlama programlarının süresi iki yarıyıldır. Ancak, programının açılacağı üniversitenin rektörünün önerisi dikkate alınarak Yükseköğretim Yürütme Kurulunca belirlenir.
Tamamlama programına girebilmek için adayların, Üniversitelerarası Kurul tarafından ilgili mühendislik fakültelerine hazırlatılan ve her yıl bir defa merkezi olarak düzenlenen Yeterlik Sınavında (100) tam not üzerinden en az (50 ) not almaları gerekir. En az (50) not alan adaylar arasında en yüksek not alan adaydan başlamak suretiyle kontenjan sayısı kadar aday programa girmeye hak kazanır.
(Mülga son fıkra:RG-30/03/2001-24358)


Gelelim zurnanın zırt dediği yere:
Burada YÖK Yeterlik Sınavı yapıyor. Yalnız kanun tamamlama programı için yeterlilik sınavı gibi bir sisteme atıf yapmamış. TEF mezun olmayı yeterlilik olarak görüyor. Teknik öğretmen unvanını kazananlar diye bahsediyor. Eğer kontenjan fazlası bir durum varsa YÖK yeterlilik sınavı değil sadece sıralama sınavı yapabilir. İşte bu YÖK'ün bizi engellediği nokta. Yeterlilik sınavı oluşturuyor ve kimseyi almıyor. Sınavdan geçirtmiyor. Program açmıyor.
-------------------------------------------------

Benim dava açmak istediğim madde bu yeterlilik sınavı. Eğer yeterlilik sınavı maddesi iptal olursa bu engel de kalkar.
 
Benim dava açmak istediğim madde hakkında daha önce davaaçılmış ve danıştay olumsuz karar vermiş. Yalnız incelediği yönler benim itiraz ettiğim yön değil.

Verilen kararın başlığında yazdığı gibi Danıştay Sınavı kazanma sayısının altında kalınması dolayıyla hak kaybı olup olmadığına bakmış. Dolayısıyla doğru karar vermiş.

Benim itiraz ettiğim yön YÖK'ün yeterlilik sınavı yapmaya yetkili olmamasıdır.TBMM kanunda yazdığı gibi mezunları zaten bu programa katılmaya eterligörmüş ve zaten bu sebeple de programın düzenlenmesi talimatını vermiş. YÖK, TBMM'nin verdiği bu tamamlama hakkı kararın uygulanmasını engellemekte/güçleştirmektedir. Bu sınav kazanan sayısının neredeyse sürekli 10'un altında olmasını sağlamaktadır. Burada geçernotun 50 olması da keyfi bir karardır. 90 da olabilirdi. YÖk'ün bu noktada sadece sıralama sınavı yapması gerekir veya not ortalamasına göre öncelikli olarak alması gerekir.

Danıştay kararı aşağıdadır.
Karar Özeti
-------------------------------------------------------------
TEKNİK ÖĞRETMENLER İÇİN DÜZENLENEN MÜHENDİSLİK TAMAMLAMA PROGRAMI GİRİŞ SINAVINA KATILAN VE BAŞARILI OLAN DAVACININ, İSTEDİĞİ PROGRAMA YERLEŞTİRİLENLERİN SAYISI 10'UN ALTINDA OLMASI NEDENİYLE PROGRAM AÇILMAMASI VE DAVACININ HERHANGİ BİR PROGRAMA YERLEŞTİRİLMEMESİNE İLİŞKİN İŞLEMDE HUKUKA AYKIRILIK BULUNMADIĞI HK.<

Davacı : ...
Davalılar : 1-Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı
2-Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı
Vekili : Av. ...
Davanın Özeti : Teknik öğretmenler için düzenlenen mühendislik tamamlama programı giriş sınavına katılan davacının, herhangi bir programa yerleştirilmemesine ilişkin 12.3.2002 gün ve 01046 sayılı ÖSYM işlemi ile işlemin dayanağı olan Teknik Öğretmenler İçin Düzenlenecek Mühendislik Programlarının Uygulama Esas ve Usulleri Yönetmeliğinin 6/2. maddesinin; hukuka aykırı olduğu öne sürülerek iptali istemidir.

Savunmaların Özeti : İşlemin ve Yönetmeliğin 3795 sayılı Yasaya uygun olduğu, davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.

Danıştay Tetkik Hakimi Özdal ÖZEREN'in Düşüncesi: Davanın reddinin gerekeceği düşünülmektedir.

Danıştay Savcısı Radiye TİRYAKİ'nin Düşüncesi :Dava, Teknik öğretmenler için düzenlenen mühendislik tamamlama programı giriş sınavına katılan ve 50 puan barajını aşarak başarılı olan davacının, mevzuat gereği öngörülen on kişilik kontenjanın sağlanamamasından dolayı "Mühendislik Tamamlama Programına" kaydının yapılmamasına ilişkin işlem ile dayanağı olan Teknik öğretmenler için düzenlenecek Mühendislik Programlarının Uygulama Esas ve Usulleri Yönetmeliğinin 6/2 maddesinin iptali dileğiyle açılmıştır.

3795 sayılı Bazı Lise Okul ve Fakülte Mezunlarına Ünvan Verilmesi Hakkındaki Kanun ile "Teknik Öğretmen" ünvanı kazanmış kişilere, dallarında Mühendislik Tamamlama Programına katılma imkanı tanınmış 4.maddesi ile mühendislik tamamlama programlarının uygulama usul ve esaslarını belirleme yetkisi Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına verilmiş olup, bu yetkiye dayanılarak Yükseköğretim Kurulunca çıkarılan Teknik Öğretmenler için Düzenlenecek Mühendislik Programlarının Uygulama Esas ve Usulleri Yönetmeliğinin 6.maddesinde, tamamlama Programlarının kontenjanları, tamamlama programının açılacağı ünivresitenin rektörünün önerisi dikkate alınarak Yükseköğretim Yürütme Kurulunca belirlenir hükmü yer almıştır.

Ayrıca, Yönetmeliğin bu maddesinin 2.fıkrasında, tamamlama programına girebilmek için adayların, Üniversitelerarası Kurul tarafından ilgili mühendislik fakültelerine hazırlatılan ve her yıl bir defa merkezi olarak düzenlenen yeterlilik sınavında (100) tam not üzerinden en az (50) almaları gerekir. En az 50 not alan adayların arasında en yüksek not alan adaydan başlanmak üzere kontenjan sayısı kadar aday programa girmeye hak kazanır şeklinde düzenlemeye yer verilmiştir.

Tüm bu hükümler çerçevesinde alınan 2.12.1993 tarih ve 4970 sayılı Yükseköğretim Yürütme Kurulu Kararı ile mühendislik tamamlama programlarını tercih edenlerin on kişiden az olması halinde, programla ilgili tercihlerinin geçersiz sayılacağı belirtilmiştir.

Bu durumda, gerek kanun ve yönetmelikle getirilen düzenleme, gerekse on kişinin altındaki başvurulara ayrı sınıf açma ve ders vermenin yüklediği eğitim maliyeti gözönüne alındığında, usul ekonomisine uygun olan kurul işleminde hukuka aykırılık bulunmamaktadır.

Ayrıca davacının girmiş olduğu bu sınavdan aldığı notun kazanılmış hak teşkil etmesi yönündeki iddiasıda yerinde değildir.

Zira, her yıl belirlenen kontenjan farklı olabileceği gibi, her yıl kazananlardan yukarıdan aşağıya puan sıralamasıyla belirlenen adayların kazandıkları puanlar farklılık göstermektedir.

Açıklanan nedenlerle yasal dayanaktan yoksun davanın reddi gerekeceği düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay Sekizinci Dairesince işin gereği görüşüldü:


Dava, teknik öğretmenler için düzenlenen mühendislik tamamlama programı giriş sınavına katılan davacının, herhangi bir programa yerleştirilmemesine ilişkin işlem ile işlemin dayanağı olan Teknik Öğretmenler İçin Düzenlenecek Mühendislik Programlarının Uygulama Esas ve Usulleri Yönetmeliğinin 6/2. maddesinin iptali istemiyle açılmıştır.

12 Mayıs 1992 günlü 21226 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 3795 sayılı Bazı Lise, Okul ve Fakülte Mezunlarına Unvan Verilmesi Hakkında Yasanın, Amaç başlıklı 1. maddesinde, bu Yasanın amacının, mühendis ve mimarlar dışında kalan teknik personelin; eğitim seviyelerine göre unvan, yetki ve sorumluluklarını belirlemek olduğu, Unvanlar başlıklı 3. maddesinde, gördükleri mesleki teknik öğretim alanlarına göre....teknik öğretmen unvanını kazananlar için ilgili teknik eğitim fakültelerinde düzenlenecek en fazla iki yarıyıl süreli tamamlama programlarını başarıyla bitirenlere dallarında "mühendis" unvanı verileceği, bu unvanların, eğitim görülen dalın ismi ile birlikte kullanılacağı, aynı Yasanın Mühendislik Programlarının Düzenlenmesi başlıklı 4. maddesinde ise, teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programlarının uygulama esas ve usullerinin, Yükseköğretim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle düzenleneceği öngörülmüştür.

7 Ağustos 1992 gün ve 21308 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Teknik Öğretmenler İçin Düzenlenecek Mühendislik Programlarının Uygulama Esas ve Usulleri Yönetmeliğinin, Tamamlama Programlarına Giriş başlıklı 6/2. maddesinde de, tamamlama programlarının kontenjanlarının, tamamlama programının açılacağı üniversitenin rektörünün önerisi dikkate alınarak Yükseköğretim Yürütme Kurulunca belirleneceği, tamamlama programına girebilmek için adayların, Üniversitelerarası Kurul tarafından ilgili mühendislik fakültelerine hazırlatılan ve her yıl bir defa merkezi olarak düzenlenen Yeterlik Sınavında (100) tam not üzerinden en az (50) not almaları gerekeceği, (100) tam not üzerinden en az (50) not alan adaylar arasında en yüksek not alan adaylardan başlanmak suretiyle kontenjan sayısı kadar adayın programa girmeye hak kazanacağı öngörülmüş bulunmaktadır.
Dosyada bulunan bilgi ve belgelerin incelenmesinden, yukarıda anılan yasal düzenlemeler uyarınca YÖK Yürütme Kurulunun 19.11.1992 günlü toplantısında bu konuyla ilgili önemli kararlar alındığı, bu kararın 3. maddesinde, makine, inşaat ve Elektrik mühendisliği tamamlama programlarından o program ile ilgili tercihlerin sayısı 10'dan az olduğu takdirde o program ile ilgili tercihlerin geçersiz sayılacağı, bu programlardan birini tercih edenlerin puanları düşük olduğu için programa yerleştirilenlerin sayısı 10'un altına düştüğü takdirde o programın açılmamasına ve açılmayan bir programa yerleştirilen adayların bu yerleşmeden doğan bütün haklarını kaybedecekleri yönünde karar alındığı, 2002 yılıyla ilgili olarak "Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığından Teknik Öğretmenlere Duyuru" adıyla ÖSYM tarafından yayımlanan Duyurunun 7. maddesinde, yukarıda anılan Yürütme Kurulu kararıyla belirlenen esasların yer aldığı ve bu şekliyle ilan edildiği, davacının da bu Duyuruda öngörülen koşulları kabul ederek gerekli başvuruyu yaparak Makine Mühendisliği alanında 17 Şubat 2002 günü Ankara'da yapılan sınava katıldığı 56.000 puan aldığı, ancak anılan Duyurunun 7. maddesi hükmü uyarınca sınavda yeterli puanı alanların sayısı 10'un altına düşmesi nedeniyle davacının alanıyla ilgili programın açılamadığı ve bu durumun sınav sonuç belgesiyle davacıya bildirildiği anlaşılmıştır.

Bu durumda, ilgili Yasa ve Yönetmelik ile bu konuda yetkili organ olan YÖK Yürütme Kurulu kararları ve işlemin dayanağı olan Yönetmelik maddesinde kamu yararı, hizmet gerekleri ve hukuka aykırılık bulunmamaktadır.

Açıklanan nedenlerle, davanın reddine, 27.2.2003 gününde oybirliği ile karar verildi.

BŞ/ŞGK
 
Sayın fumay,
Ben hukukçu değilim ama bu konu üzerine görüşümü bildirmek istiyorum,

Madde 4 - Teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programlarının uygulama esas ve usulleri, Yükseköğretim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

bence burada "YÖK bu yasası istediği gibi yönetebilir" diyor ve senin mahkemeye vermek istediğin "YÖK'ün yeterlilik sınavı yapmaya yetkili olmamasıdır" düşüncesini nötürize etmektedir. gibime geliyor. Bence bunu iyi deneyimli bir hukukçuya sor.

Benim yapmak istediğim ise bu konuyu AB, BOLONGA SÜRECİ çerçevesinde AB'ye götürmek, 2010 yılında BOLONGA SÜRECİ yürürlüğe girecek ve bu kapsamda Bizim Hem Uygulama Mühendisliği hemde bu 3795 nolu yasanın yürütülmesi işini bizim istediğimizi gibi hayata geçirtmek. Ben K.K.T.C. bunu yapmak istedim faka bizim burada sadece hibe programları yürütülüyor. Bu konuyu ANKARA'daki AB yetkililerine götürebilirseniz daha etkili olabileceğini düşünüyorum. AB de bu şekilde bir uygulama yok eğer Türkiye'nin bir AB hedefi var ise Eğitiminde bu şekilde bir kargaşanın olmaması gerekiyor.
 
Burada asıl sorgulanması gereken nokta YÖK'ün bu yasa ile yeterlilik arama yetkisi alıp almadığı konusudur.Yasanın amacı zaten bu yeterlilik üzerine kurulu. altı çizilen yerde yazdığı gibi yeterlilik bu unvanı kazanması olarak yazılmış.

Açıklayayım;


3795
e) Teknik öğretmen unvanını kazananlar için ilgili teknik eğitim fakültelerince düzenlenecek en fazla iki yarı yıl süreli tamamlama programlarını başarıyla bitirenlere dallarında "mühendis",Unvanı verilir.

Yasa diyor ki;
Teknik öğretmen unvanını kazananlara mühendislik tamamlama hakkı verdim. Tamamlama hakki için bu unvanı yeterli gördüm diyor. YÖK bir daha yeterlik araması esasa aykırıbir durumdur.


3795
MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ DÜZENLENMESİ

Madde 4 - Teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programlarının uygulama esas ve usulleri, Yükseköğretim Kurulunca çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.

bu verdiğim hakkın kullanımı için düzenelenecek olan programın uygulanma esas ve usullerini YÖK'e bırakıyor. Yukarıda da dediğim gibi yeterlilik konusu (e) maddesinde açıklanmış. Burada yine yeterlilik arayabileceğine dair bir not düşülmemiş. Benim durum maddenin esasına itirazdır.

Buradaki sınav statüsü yeterlilik değil sadece açılmış kontenjanın bir sıra ile doldurulması için seçme/sıralama sınavı olmalıdır.

3795
MÜHENDİSLİK PROGRAMLARININ UYGULANMASI

Madde 5 - Teknik öğretmenler için düzenlenecek mühendislik programları, bu Kanunun yayımını izleyen ilk öğretim yılından itibaren ilgili fakültelerce uygulamaya konulur.

Yasa da diyor ki bu (e) maddesinde verdiğim hakkın kullanılması için düzenlenmesini istediğim program hemen yürülüğe girsin ve uygulansın.




Misal: Senin bir işin var ve eleman alacaksın. 5 mühendis alacaksın. Sen mühendise mühendislik yeterlilik sınavı mı yaparsın yoksa sıralama sınavı mı? Sen ihtiyacını doldurmaya çalışırsın. Mühendisin yeterliliğini kanıtlayan zatendiplomasıdır.

Yeterlik sınavına girip kazanıyorsam Mühendislik diplamasını direkt vermelidir. Hem bu neyin yeterliliği oluyor onu da anlamadım. Eğitimin devam sürecini kısıtlıyor.

daha önce lisans tamamlama ile ilgili MEb de bir örnek:
Hürriyet - MEB'den lisans tamamlama programı
Tamamalama hakkı verilenler direkt kayıt olarak uzaktan eğitim ile programına katılmışlar.

Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, konuya ilişkin yayınladığı genelgede, merkez ve taşra teşkilatı birimleri ile Bakanlığa bağlı resmi ve özel tüm okul ve kurumlarda görevli 2 ve 3 yıllık önlisans veya yüksek okul mezunu öğretmenlerin 4 yıllık fakülte mezunu olmalarını sağlamak amacıyla Anadolu Üniversitesi ile protokol imzaladıklarını bildirdi.


önlisanstan Lisansa Dikey Geçiş hakkındaki yönetmelik
http://www.yok.gov.tr/mevzuat/yonet/2002_dgs_yonetmelik.htm
Görüldüğü gibi sınavdan bahsediyor. Sınav şartları vs. belli. Ama bizimle uzaktan yakından alakasıyok. Bizim statümüzle ilgili yasada bu tarz bir şey yok
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…