Teknik Eğitim Fakülteleri İle İlgili Gelişmeler!

Sayın volcanoos,
Sildiğiniz mesajımı iyi okursanız sadece soru sorulduğunu görürsünüz.
Verilen cevap ise "saçma sapan sorular sorma" şeklinde idi.
Kim kimi tahrik ediyor anlamış değilim.
Bu durum şuna benziyor;
"Aman kızım giyimine dikkat et,birileri tahrik olabilir."
Yönetim tarafından uyarı almadım hiç.Eğer uyarı verilecekse yazılı mesaj olarak
nedeni belirtilmek sureti ile verilebilir.Bende bu uyarıyı dikkate alırım.
polemik çıkarmaya ,hele hele siyasi konularda çıkarmaya niyetim yok.
Kimseye hakaret etmiyorum.
İyi günler.
 
Daha önceki yazımdan alıntı olan " Bu işlerden anlayan bu Teknik Öğretmen grubuna "mühendis" ünvanı verilirse ben ne yaparım ? " şeklindeki cümlemin, farklı algılanabiliyor olmasından dolayı " Bu Teknik Öğretmen grubuna "mühendis" ünvanı verilirse ben ne yaparım ? " şeklinde değiştiriyorum. Bu vesile ile, tüm Teknik Öğretmen camiasının tabii ki aynı yeterlilik ve yetenekte olamayacağı doğal kabulu ile, tüm mühendis camiasının da aynı yeterlilik ve yetenekte olamayacağı kabulünün yapılmasının doğal olduğunu düşünüyorum. Şahsi gözlemlerim, tecrübelerim ve paylaşımlarımın sonucu olarak altını çizerek söylüyorum ki, güzel ülkemin konu ile ilgili etkili-yetkili, özel-tüzel kişilik ve mercilerin bilmesi gerektiğini düşündüğüm en önemli karşılaştırma*nın(bu kelimeyi kullanmaktan dolayı olukça mutsuz olduğumu belirtmek isterim), mühendislik okullarından mezun olduğunu söyleyen ve ünvanı mühendis olanların kendi aralarında yapılacak genel bir sınav, sorgu vb uygulamada, çoğu mezunun değil bir Teknik Öğretmen ile kıyaslama, bir teknik lise mezununun bile eline su dökemeyecek teknik bilgi ve beceriden yoksun olanlarının sayısının tehlikeli boyutlarda olduğunu ortaya çıkaracaktır. Fakat bir Teknik Öğretmende bu kadar bilgi-beceri yetkinsizliğini şu ana kadar tarafsız bir gözlemci bakışıyla görmemişimdir. Bu kitlenin teknik olarak yetiştirilme silsilesine bakıldığında ise bu durumun neden böyle olduğu açıkça görülecektir. Basın açıklamasında sözü edilen "ülkemizi bekleyen" değil, ülkemizin yüzyüze olduğu gerçek "tehlike" budur. Bu meyanda Mühendis ve Teknik Öğretmen camialarının ükemizin hizmetindeki "saygın", değerli yapısını oluşturan bölümünü tenzih etmeyi de görev kabul ediyorum. Sonuç olarak, Teknik Öğretmenlere verilmesi planlanan Mühendislik ünvanının, piyasadaki pasta payı paylaşımından kaynaklanan ticari kaygı sahiplerine yenik düşmeden, ülke ihtiyaç ve gerçekleri göz önüne alınarak bir an önce olumlu şekilde sonuçlanmasını tüm Teknik Öğretmen camiasının hak ettiğini düşünüyor ve diliyorum.
 
Son düzenleme:
Teknoloji mühendisliklerine YGS (eski sınav sistemiyle 1. bölüm) ile normal mühendisliklere ise LYS ile (eski sınav sistemi ile 2.bölüm) girilecek meslek lisesi çıkışlılara teknoloji mühendisliklerine girmek istediklerinde ek puan verilecek.Yanlış bilmiyorsam sistem bu şekilde olacak.
 
Teşekkürler.
 
Yeni katsayılar belli oldu!

Prof. Yusuf Ziya Özcan başkanlığında yapılan YÖK Genel Kurulu’nda, yeni katsayılar 0.13 ve 0.15olarak belirlendi

Danıştay’ın imam hatip liselerinin de aralarında bulunduğu meslek liselilere üniversiteye girişte katsayı farkını ortadan kaldıran kararın yürütmesini durdurmasına yaptığı itirazın reddedilmesinin ardından alacağı karar merakla beklenen YÖK, yeni katsayıları belirledi. Daha önce 0.3-0.8 olan katsayı farkında makas daraltılarak, alanında 0.15, alan dışında ise 0.13 olarak belirlendi. Böylece katsayı farkı binde 2’ye indirilmiş oldu. Üniversite sınavında puan türüne göre ilk 1000’e giren adaylar farklı katsayı uygulaması ile karşılaşmayacak. Yeni katsayı uygulamasında bir imam hatip lisesi öğrencisinin alan dışı tercihlerde bulunmak istediğinde genel lise mezunlarıyla eşit olmak için fazladan 8 soru çözmesi yeterli olacak.

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan başkanlığında dün toplanan YÖK Genel Kurulu, 2010’da üniversiteye girişte uygulanacak yeni sınav sistemini 7 saatlik toplantı sonunda karara bağladı. Yeni sistemde 0.15 ve 0.13 katsayıları uygulanacak. Alanında tercih yapan bir öğrenci 0.15, alanı dışında tercih yapan bir öğrenci 0.13 katsayıları ile değerlendirilecek. Meslek lisesi öğrencilerine de lisans tercihlerinde 0.13 katsayısı uygulanacak. Yeni sınav sisteminde en yüksek puan 500 olacak. Bir imam hatip lisesi öğrencisinin hukuk ya da tıp gibi alan dışı tercihlerde bulunmak istediğinde genel lise mezunlarıyla eşit olmak için fazladan 8 soru çözmesi yeterli olacak. Meslek lisesi mezunu bir öğrenci ilk bine girerse tercih edeceği programlar için eşit katsayı uygulanacak. Öğrencinin Matematik ya da Fen’den 5-6, Sözel ya da Türkçe’den 7 ya da 8 soru yapması yeterli olacak.

milliyet 18.12.2009
 
peşinden ösym başkanı açıklama yaptı :

“Katsayılarla ilgili son alınan karara yönelik bir başvuru olur ve karar iptal edilirse sınav takvimi aksar'' ne demek oluyor bu: karara büyük ihtimalle itiraz gelecek karşı taraftan ve sonra
kaanatimce mağdur yine ''gerçek'' meslek liseli olacak
 

-Şimdi 2 öğrenci var biri meslek diğeri düz lise ikiside Elektronik mühendisliğine gitmek istiyor meslek liseli öğrenci 7-8 soru daha fazla yaparsa mı eşit olacak?

-Teknoloji mühendisliğine kesin olarak YGS den mi gidilecek?, Eğer Teknoloji mühendisliğini seçersek hem diploma notu hemde ona ilave alan ek puanı gelecek mi? (Eski sistemdeki 0,8+03 gibi).
 
arkadaşlar facebook ana sayfada sağda arama boşluğune tekev yazın Tekev duyru grubunun videolarını seyredin derim size son bilgiler orada
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…