Teknik eğitim sizce nasıl olmalı ?

haltın

Üye
Katılım
6 Eki 2008
Mesajlar
292
Puanları
1
870x110px
Arkadaşlar teknik eğitimde daha iyiye nasıl ulaşırız?
Şu an teknik eğitimdeki durumumuz nasıl?
Çıraklık eğitim merkezleri hakkındaki düşünceleriniz neler?
Endüstri meslek liseleri hakkındaki düşünceleriniz neler?
Meslek yüksek okulları hakkındaki düşünceleriniz neler?
Üniversiteler hakkındaki düşünceleriniz neler?

Evet arkadaşlar sizlerin deneyimleri ve birikimleri bu işin çözümüne katkı sağlayabilir.
Hepimiz biryerlerde mesleğimizi öğrendik ve burada karşılaştığımıza göre eğitim devam ediyor sizce daha verimli bir eğitim nasıl olmalı?
 
eğitim baştan sakat.

4 yıl üniversitede okudum. ancak bu 4 yıl süren eğitimin bana çok az yarar sağladığını düşünüyorum. en iyi eğitim tecrübedir.özellikle üniversitelerde labaratuar uygulamalarını yetersiz buluyorum.
aslında bunun sebebi yetersiz ödenektir. devletin olanakları kısıtlı buna sözüm yok ancak her teknik elemanın fırsat buldukça kendini geliştirme yönünde araştırma yapması daha anlamlı. size bu konuda megep notlarını tavsiye ederim anlatımı oldukça sade ve hem yönetmelikler hemde teknik detaylardan bahsettiği için teknik eleman arkadaşlarımıza çok yararlı olacağı kanısındayım.
 
Sayın ademçelik evet haklısınız
4 yıllık üniversiteler malesef çok teoriğe giriyor ama pratik daha az.  Dediğiniz gibi bu sistem böyle gittikçe kişiye iş düşüyor kendimizi sürekli geliştirmeliyiz teknoloji hızla ilerliyor takip etmeliyiz.
Bunun içinde böyle faydalı siteleri takip etmeli araştırmalıyız. Bakın ne kadar güzel buradaki herkes birbirine yardımcı olmaya çalışıyor
Bahsettiğiniz megep notları şu anda endüstri meslek liselerinde ders olarak okutuluyor bildiğimiz kitaplar bitti onun yerine ünite olarak ders notları çıkartıldı. Meslek liseleri de teoriden pratiğe dönüyor o kitapları incelerseniz daha iyi anlarsınız uygulamalar azaltılmış ve teorik konulara yoğunluk verilmiş. Bu da öğrencilerin sıkılmasına ve teoride boğulmasına neden oluyor
 
Sanayiciler kalifiye teknik eleman istiyor ama bizim sistemimizde eğitim görenlerin çoğu bilgi olarak çok eksik
Tek diploma istiyorlar ama bilgi yoksa diploma çok fazla işe yaramıyor. Özellikle siteyi takip eden öğrenci arkadaşlar bunu dikkate alsın
 
teknik eğitim bence çok kötü zaten bu yüzden ülkemiz gelişemiyor örnek olarak ben 25 yıllık elektrik ustasıyım dışardan meslek lisesine gidiyorum yani orda görülen eğitimle kesinlikle hiç kimse hiç bir iş yapamaz çünkü hiç bir pratik neredeyse yok iş olsun zaman dolsun prosedr diye eğitim görülüyor numaratör ve karşılıklı çağırma refkontak gibi tesisatlar çoktam mezara gömülmüşken biz halen müfretadda var diye bunları görüyoruz teknik eğitim bence önce pratik yaptırılmalı sonra teorik görülmeli
ama bu pratik ciddi anlamda olamalı
 
Sayın dupisk katkılarınız için teşekkürler ama sizin olayınız biraz farklı. Zaten 25 yıllık elektrik ustasıyım diyorsunuz Galiba diploma almak için okula devam ediyorsunuz. Yazdıklarınızda tabiki haklılık payı var numaratör karşılıklı çalışma gibi güncelliğini yitirmiş konuların yanısıra yeniliklerde var megep in kitapçıklarını incelediğimizde bunu daha iyi anlayabiliriz
Meslek lisesi ne gidenler sanırım şu heyecanı hep hatırlarlar bir butonla bir zilin çalıştırılması devresi bizlere ne kadar ilginç ve bir o kadar da yabancı geliyordu zil çaldığı zaman nasılda heyecanlanıyorduk.
25 yıllık ustalara bu konular tekrar edildiği zaman tabiki canınız sıkılır sizi anlıyorum. Ama sizin grubunuzda elektrikle ilk tanışan kimseler de olabilir belki bunun için olmuştur
Benim öğrenmek istediğim şu eskiden meslek lisesi mezunlarının bilgi beceri ve donanım olarak hatırı sayılır yerlerde olmalarına rağmen günümüzde meslek liselerinin ve meslek lisesi mezunlarının bu populeritesi azaldı gibime geliyor bilmiyorum bana katılırmısınız!
Buradaki aksaklık ne bu sorun nasıl aşılabilir Gelişime açık olan sizlerin görüş ve katkılarınızı bekliyorum
 
Yıllar önce kendi dükkanım varken, eml' de okuyan kayınbiraderim yanımda staj yapıyordu. Bir cumartesi günü pek işimizde yoktu dükkanı şöyle bir temizleyelim dedik. Vitrinde duran malzemeleri masanın üzerine aldık ve vitrinin tozunu alıyoruz. O arada kayınbirader bir kontaktörü göstererek enişte bu nedir diye sordu. Tabi ben afallamış bir şekilde yüzüne bakıyorum. 3. sınıfa gelmiş bir öğrenci kontaktörün ne olduğunu bilmiyor. Ben onun kontaktör olduğunu söylemeden şöyle sordum.
----Bir motora kontaktörle yol vermeyi biliyormusun ?
----Ohooo onda ne var, onu çizmek çocuk oyuncağı.
----İyi o zaman çiz bakalım dedim ve başladı çizmeye. Stop butonu, start butonu, termik röle, mühürleme kontağı, kontaktör bobini herşeyi tıkır tıkır çizdi. Kontaktör bobinine de C1 diye isim verdi, bitirdikten sonra sınavı geçmiş öğrenci edasıyla yüzüme baktı.
Peki dedim bu C1 yazdığın şey nedir diye sordum. Ne olacak o kontaktör dedi. Peki bu elinde tuttuğun ne dedim. O zaman jeton düştü ve hayretler içerisinde
----Kontaktör bumuuu ? dedi.
Bak burada her malzeme var, hadi bu çizdiğin şemayı malzemede uygula dedim ve başladı şemayı takip ederek bağlamaya. Bağladı bitirdi
Hadi elektrik ver kontaktör çeksin dedim, çekine çekine elektrik verdi, start butonuna bastı ve kontaktör çekince sevinçten havalara uçtu.
Okulda bize böyle öğretmiyorlarki, motora yol vermeyi çiz, motor yönünü değiştirmeyi çiz, yıldız - üçgen çiz bizde çiziyoruz. Neyin ne işe yaradığını bilmeden papağan gibi ezberliyoruz dedi.
Bu arada kayınbiraderim öyle geç anlayan IQ' sü düşük biride değildir.

Özetle ;
Okul bizlere kapı açmaz, elimize çeşitli anahtar verir ve kapıyı bizim açmamızı ister. Anahtar deliğe nasıl sokulur, anahtar ne tarafa çevrilir bunları öğretir.

Bir öğrenci sadece meslek lisesinde meslek öğreneceğini sanıyorsa bence büyük yanılgı içindedir. Okulda öğrendiğini birebir uygulamazsa sadece pratik bilgi olarak beyninin bir köşesinde sıkışıp kalacaktır.

Benim öğrenci arkadaşlara naçizane bir tavsiyem var.
Hemen hemen her mahallede her sokakta küçük elektrikçi dükkanları var. Oturduğu yere yakın elektrikçilerle tanışsınlar, okul dönüşü uğrayıp bir hal hatır sorsunlar. Okulda öğrendiği bilgileri orada tatbik etsinler. Hatta zaman bulabilirse ustayla birlikte küçük bir işe gitsinler.
----Yaa ustam biz okulda bugün vaviyen anahtarı işledik, fakat ben bunun kontaklarının konumunu tam anlayamadım, sizde vaviyen anahtar varmı bir incelemek istiyorum derseniz usta seve seve yardımcı olacaktır.

Benim diyeceklerim şimdilik bu kadar.
 
Sayın ŞEF söylediklerinize ve önerilerinize katılılıyorum.
Verdiğiniz örnekle ilgili olarak görüşümü belirteyim. Yıllar önce yanınızda staj yapan kişinin, okulunun olanakları biraz kötüymüşki 3 yılın sonuna kadar kontaktörü hiç görmemiş. Ama zekiliğinden dolayı ve öğretmenlerinin de gayretiyle devre şemalarını çizmede hiç zorlanmadığını ve devreyi de yaptığını söylemişsiniz. O okulda hiç kontaktörmü yoktu bu anlaşılır bir durum değil, çalışanı yoktuysa bari öğrencilere göstermek için bozuk bir tane koysaylardı.
Bende kendi okuduğum meslek lisesinden örnek vereyim lise 1. sınıf öğrencisiyiz. Haftanın bir günü atölye dersi oluyor. Bir elektrikçi aynı zamanda iyi bir tesviyecidir dediler. Tesviye atelyesine geçtik eğelerimizi aldık bir de demir parçası o parçayı hocanın verdiği ölçülere getirmek için saatlerçe demir eğeledik. Sonraki günlerde tesisat atelyesine geçtik zil devrelerinden tutunda merdiven otomatiği tesisatına kadar bütün arkadaşlarla beraber uygulamalı olarak yaptık. Sonra bobinaj atelyesine geçerek Üç fazlı motorların sarım şekillerini uyguladık. Sonra otomatik kumanda atelyesine geçerek motorların kumandasıyla ilgili uygulamalar yaptık. Evet bu söylediklerim lise 1. sınıfta oluyor ve hepsi uygulamalı. Bize bu olanakları sağlayanlardan ve öğretmenlerimizden Allah razı olsun.
Bence en iyi eğitim uygulamalı eğitim meslek liseleride bu alana giriyor.
-devlet meslek liselerini teşvik edecek,
-ödenek miktarını artıracak,
-insanlar benim çocuğum meslek lisesine gidipte işçi,amele mi olacak diye düşünmeyip meslek liselerine gönderecekler ki sonradan üniversite diplomalı işsizler olmasınlar
-meslek liselerinin müfredat programı güncel olacak teoriden biraz daha kurtulup uygulama daha ağırlıklı olacak
-okumak istemeyen öğrencilere devlet, aman okulu bırakmasın devam etsin politikası gütmeyecek
-meslek lisesi öğrencilerinin öss katsayı sorunu çözülerek önleri kapatılmayacak
-anne babalar çocuklarını ilgileri doğrultusunda okula ve mesleğe yönlendirecekler
-işverenler en az kendileri kadar yanlarında çalışanlarıda düşünüp ona göre ücret ödeyecekler

İnsanlar niye eğitim alırlar? bilgim kültürüm artsın diye, meslek sahibi olayım diye. Hayata en çabuk şekilde hazırlayan bu okulların kapısı sonuna kadar açık olmalı.
Bu kapının ardına kadar açık olmamasının sebebi nedir? Bence devlet ve milli eğitim politikaları bir yerlerde yanlışlıklar yapılıyor!
 
arkadaşlar ben bu mesleği meslek lisesi 2. sınıfta sevdim ve en çok orda öğrendim buda bir öğretmenimin sayesinde olmuştu ama insan ne kadar zorlansada kendi isteği olmadan asla bir şey öğrenemiyor gerçekten ülkemizdeki eğitim sistemi çok sakat ben elektrik meslek yüksek okulu bitirdim ama hiç bir şey öğrenmeden bitirdim meslek lisesinde bunun belki bin katını öğrenmiştim
hem ayrıca bu direk geçişler başladıktan sonra gerçekten yüksek okulların kalitesi çok düştü bir meslek lisesini bitiren gencimizin mühendisliğe geçişi bile engellendi

Ayrıca ülkemizde teknik eğitimcilere hiç önem verilmiyor elin gavuru her yıl gelip ülkemizin en iyi üniversitelerinde okuyan öğrencilerini veya bir icat geliştiren vatandaşımızı hemen kapıp götürüyor niye çünkü bizim ülkemiz onlara sahip çıkmıyor teknik eğitim bitiren gençlere elin gavuru daha çok önem veriyor ve her zaman gelişmeyi de hakediyor
ülkemizde arge çalışmaları gerçekten hiç yok gibi
 
teknik eğitim veren bir öğretmen ( kendi düşüncem) öğrencileri klasik yollardan ziyade o klasik yoları değiştirerek anlatmalı ki öğrencinin aklında yer edinebilsin ders anlatırken örnekler vererek göstererek uygularak hatta değişik metotların öğrencilerin bulmasını sağlayarak olur ki kaliteli bir meslek sahibi olsun piyasada zamanla yaptığı işlerde parmakla gösterilsin ama meslek liserimizin hali malum bende meslke lisesi mezunu biriyim şimdi mezun olduğum okulun öenünden gecerken bizim yapmaya korktuğumuz şeyleri şimdiki öğrenciler yapıyor.. sonra dışardaki insanlar bak meslek lisesi işte böle diyip geçiyorlar yayında çocukları varsa onlara söyliyorlar ' oku adam gibi ' yani dışardan baktıklarından o havayı veriyo demek ki bizim liseler ben çok üzlüyorum.

AR-GE olayına gelince ülkemizde yeni yeni ar-ge ye önem verilir oldu. Oysaki ar-ge okullardan başlatsalar okuldan gelen bir alışkanlık olucak size bir örnek vereyim ..
bir elektrik malzemeleri üreten firma ( zaman rölesi-voltmetre-ampermetre...vs.) bunları kendisi tasarlamak yerine başka markaların ürünleri alıp ona bakarak yapıyor. Şimdi soruyorum tasarımı o kadar zor gereçler değil ki en zorundan bir kolayı vardır. Bunları kendisi tasarlayamazmı okulda saten bunun üzerine eğitim verilmniyormu mantığı belli devreleri başka bir ürüne bakarak yapmak ne kadar mantıklı ?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,157
Kullanıcılar
452,414
Son üye
Cihangir54

Yeni konular

Geri
Üst